Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem dat het defrag programma niet verschijnt.
Wanneer ik defrag probeer op te starten via start>bureau accessoires> etc... dan verschijnt het dialoogvenster van gebruikersaccountbeheer en als ik dan op doorgaan druk dan gebeurd er niets.

Dit is hetzelfde als ik defrag.exe intyp in de zoekbalk via start. Dan verschijnt heel even de opdachtpromt, maar daarna niets.

Ik wil graag de geplande defragmentaties die windows om de zoveel tijd doet uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:44

ByteDelight

Retro computing is alive!

Eén van de beste alternatieven is jkdefrag. Gratis, snel, eenvoudig.
Dus vergeet Microsoft defrag.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 03:13:
Dit is hetzelfde als ik defrag.exe intyp in de zoekbalk via start. Dan verschijnt heel even de opdachtpromt, maar daarna niets.
Da's normaal, want defrag in Vista heeft geen GUI meer.
Trek maar eens een commandprompt open en doe dáárin defrag :)
Ik wil graag de geplande defragmentaties die windows om de zoveel tijd doet uit zetten.
Kwestie van de schedule aanpassen/uitzetten, lijkt me nou ook niet echt ingewikkeld.
Al ontgaat me het nut ervan wel, defrag gebeurt wekelijks en is daardoor ook zo klaar.
Desnoods pas je het schedule aan naar eigen inzicht?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja maar die scheduler hoor je toch te zien wanneer je defrag opstart. En dat is nou juist het probleem er verschijnt niets. Lijkt me sterk dat dat de bedoeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Moet je even in Control Panel | Administrative Tools | Schedule Tasks kijken.
Daar kun je scheduled defrag ook uitzetten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op donderdag 04 december 2008 @ 14:13:
Moet je even in Control Panel | Administrative Tools | Schedule Tasks kijken.
Daar kun je scheduled defrag ook uitzetten
Als ik dit doe dan komt er een pop up met de tekst: De task sheduler service is niet beschikbaar. Controleer of de service wordt uitgevoerd.

Als ik dan op ok druk dan verschijnt de sheduler wel, maar staat er overal dat hij de gegevens niet kan lezen. Dus ik kan verder ook niks meer.

Volgens mij is er iets mis betreft de services.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 20:16:

Volgens mij is er iets mis betreft de services.
En heb je dat ook nagekeken dan? Ik bedoel: je kan wel wachten tot je hier een antwoord krijgt, maar zelf een paar dingen ondernemen kan ook heel verhelderend werken ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al gekeken naar de services en gezocht of er een service is met de naam die een beetje lijkt op defrag oid. Maar het grootste deel van de services is mij niet bekend. Wil er ook niet zomaar aan gaan zitten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
is die service task scheduler beschikbaar?

en niet toevallig, een moddem vista? maar een out-of-the-box vista install?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 20:56:
ik heb al gekeken naar de services en gezocht of er een service is met de naam die een beetje lijkt op defrag oid.
Er is je zojuist door meerdere mensen duidelijk gemaakt dat dat een scheduled task is, en geen service an sich.
Scheduled Tasks worden door (hoe kan het ook anders zou je bijna zeggen) de Task Scheduler service beheerd.
Maar het grootste deel van de services is mij niet bekend. Wil er ook niet zomaar aan gaan zitten dan.
Tja, daar heb je jezelf alleen maar mee.
Je kan allicht de moeite nemen dan op te zoeken wat services zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
aha ik keek dus verkeerd. Het was iid een kwestie van de task scheduler service opstarten. Weet niet waarom die uit stond. Maar goed het werkt nu weer gelukkig. Bedankt voor de hulp O-)
Pagina: 1