HD4870x2 3rode lampjes geen beeld help!

Pagina: 1
Acties:
  • 288 views

• Jop
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-02 16:27
Hey beste tweakers!

Ik heb me net de game-pc uit de best buy guide van november besteld. Helaas krijg ik de HD4870x2 niet aan de praat.
Ik heb 1x 6pins voeding aangesloten en een keer 6+2 in het 8pins slot(de 2x 4 ging er niet in).
Nu branden er 3 rode lampjes rechts onder in de hoek van de kaart als ik de pc aanzet en van boven de kast inkijkt.

Er zitten op die plek 5 ledjes en de rechter 3 gaan aan. De monitor vind totaal geen signaal.
Ook zat er geen boekje in de doos bij de videokaart !? beetje jammer. Alleen 1 velletje met hoe je er stekkers inprikt maar niks over wat die lampjes betekenen. Verder zit er een cdtje bij met ati drivers en thats it!

op www.club3d.nl vind ik ook geen uitleg over de ledjes op de kaart.

Weet iemand wat die lampjes betekenen en hoe ik dit fix??

Alvast bedankt

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Als het goed is zijn de 2 voedingsstekkers die je in je kaart moet stoppen modulair, dus moet je ze ook in je voeding aansluiten.

Verder is er ook nog de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en zou je de boel buiten de kast eens op kunnen bouwen, kijken welke biosversie op je mobo staat om zeker te zijn dat hij je E8400 ondersteunt en natuurlijk zo kaal mogelijk opstarten.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Xtrafris
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-10-2025
Na een beetje googlen blijkt het dat er twee dingen aan de hand kunnen zijn: voeding of mobo.

ik heb deze post gevonden in een andere thread:
The first 3 lights from the end of the card to the front are power indicators and hard faults for overheating vrm(so right to left). The middle red light is the 6pin power connector indicator. It means it's not getting power for some reason, whether it be due to not being fully snapped in or a fault on the card. Good luck. the first 2 are the vrm overheating indication and the 8pin power indication BTW.

My prediction is that it's a power fault, not delivering power to the vrm's therefor lighting all 3 of the lights. A lot of times during a heat cycle on an unstable clock due to those vrm temps, it'll shut down with that light being lit. I would speculate, once again, that it's power delivery.
Het lijkt er dus op dat er nog iets niet helemaal goed gaat met je voeding.

[edit]
Op de PSU van de BBG zitten 3 connectors met 8 pinnen. 2x 6+2 en 1x 4+4.
De 4+4 moet in je moederbord, die levert stroom aan je CPU
de twee 6+2 moet je allebei gebruiken voor je Videokaart, waarbij je uiteraard van 1 van de twee alleen het gedeelte van 6 gebruikt en de "+2" ergens laat bungelen.

Is dit hoe je het aangesloten hebt?

[ Voor 15% gewijzigd door Xtrafris op 04-12-2008 11:04 ]

• Jop
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-02 16:27
stom stom stom

Ik heb me zo blindgestaard op die rode lampjes op de videokaart dat ik de stekker voor de voeding van de cpu niet heb gecontroleerd en die zat er niet goed in.
Dus de cpu kreeg geen stoom en daardoor gingen op de videokaart de alarm lichten aan. En omdat ik geen beeld kreeg maar wel de pc wel hoorde opstarten en rode alarmlichten op de videokaart zag concludeerde ik dat het ook wel aan de videokaart zou liggen. Mooi gefopt dus!
Soms heb je even de frisse kijk van een ander nodig om je eigen simpele foutjes te vinden.
bedankt

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

- daar staat onder andere in dat je je voedingskabels moet controleren. Graag voortaan eerst zelf op zoek gaan met de hulpmiddelen die we bieden ipv gelijk een topic te open. Scheelt topics...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.