Overstap problemen naar Leopard systeem

Pagina: 1
Acties:

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik ben vanmiddag bezig geweest om voor iemand een nieuwe iMac te installeren. Zijn oude systeem draaide op 10.2.8, de nieuwe 10.5.4.

De meeste dingen zijn gelukt, maar toch loop ik nog tegen 2 problemen aan:

- Adresboek is niet te exporteren. De optie die daarvoor bestemd is (reservekopie maken) reageert niet. Ik kan klikken wat ik wil, maar er gebeurt niets. Een zoektocht naar de database op de harddisk liep op niets uit. Kan niets vinden in de Library iig..

Heeft iemand enig idee waar die te vinden zijn, of hoe ik anders deze adressen (en het zijn er nogal wat..) over kan zetten?

- Op de oude pc staan erg veel bookmarks in Safari. Hiervoor kan ik geen enkele exportfunctie vinden, is die er wel? Importeren in Firefox op dezelfde pc lukt niet, aangezien de versie van FF te oud is en een nieuwere niet beschikbaar is voor 10.2.8. Iemand enig idee?

Alvast bedankt! :)

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Timmert schreef op woensdag 03 december 2008 @ 22:08:
- Adresboek is niet te exporteren. De optie die daarvoor bestemd is (reservekopie maken) reageert niet. Ik kan klikken wat ik wil, maar er gebeurt niets. Een zoektocht naar de database op de harddisk liep op niets uit. Kan niets vinden in de Library iig..

Heeft iemand enig idee waar die te vinden zijn, of hoe ik anders deze adressen (en het zijn er nogal wat..) over kan zetten?
Het Adresboek staat onder ~/Library/Application Support/Addressbook. Maar zeker omdat er een groot verschil zit qua versie, lijkt het met verstandiger om de boel als vCard te exporteren (alle contacten selecteren en dan export).
- Op de oude pc staan erg veel bookmarks in Safari. Hiervoor kan ik geen enkele exportfunctie vinden, is die er wel? Importeren in Firefox op dezelfde pc lukt niet, aangezien de versie van FF te oud is en een nieuwere niet beschikbaar is voor 10.2.8. Iemand enig idee?
In oudere versies van Safari kon je inderdaad niet de bookmarks exporteren. Wat je moet doen is Terminal openen en het volgende intikken:
defaults write com.apple.Safari IncludeDebugMenu 1
Als je vervolgens Safari opstart kun je in het debug menu de bookmarks exporteren. Deze kun in Safari 3 onder Leopard via File > Import Bookmarks... weer binnen halen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Timmert
  • Niet online
Daedalus schreef op woensdag 03 december 2008 @ 22:21:
[...]
Het Adresboek staat onder ~/Library/Application Support/Addressbook. Maar zeker omdat er een groot verschil zit qua versie, lijkt het met verstandiger om de boel als vCard te exporteren (alle contacten selecteren en dan export).
Dat had ik idd gevonden, maar met die bestanden kon Leopard niks. vCard gaan we nu proberen :)
[...]
In oudere versies van Safari kon je inderdaad niet de bookmarks exporteren. Wat je moet doen is Terminal openen en het volgende intikken:
defaults write com.apple.Safari IncludeDebugMenu 1
Als je vervolgens Safari opstart kun je in het debug menu de bookmarks exporteren. Deze kun in Safari 3 onder Leopard via File > Import Bookmarks... weer binnen halen.
Ok, top!

• Timmert
  • Niet online
Dat vCard verhaal gaat wel lukken, maar helaas heb ik in Safari (1.0.3) binnen het debug menu geen optie om bookmarks te exporteren.. Is er nog een andere optie?