Toon posts:

Digitale tv tuner op monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 348 views

Verwijderd

Topicstarter
Eén goededag,

Even een vraag.

Ik wil een 19 inch monitor kopen met HDMI aansluiting, daarop een scart ==> HDMI converter zetten en dan daarop een digitale tv-tuner van samsung zetten.

Is dit mogelijk? en zo ja, welk type monitor kan ik dan het beste gebruiken?

Alvast bedankt.

Groet,
Lennart ter Beek

Verwijderd

Ja dat kan je doen maar het beeld zal niet zo denderend zijn, heb je andere aansluitingen?
Er zijn in ieder geval geen HDMI-Scart kabels, wel converters maar die zijn veel duurder.

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:20
Waarom geen 19 inch LCD-tv? Dan kun je daarop via een DVI->HDMI convertor ook je pc op aansluiten.

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05 16:54

MrScratch

I am rubber, you are glue

Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 21:55:
Ja dat kan je doen maar het beeld zal niet zo denderend zijn, heb je andere aansluitingen?
Er zijn in ieder geval geen HDMI-Scart kabels, wel converters maar die zijn veel duurder.
Inderdaad, ik zie zo'n converter voor 219 euro op het net staan. Dan zijn er goedkopere oplossingen. Ik denk bijvoorbeeld aan een samsung HD decoder die een hdmi signaal kan uitgeven, die kost maar zo'n 160 euro ofzo.

Look behind you! A three headed monkey!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had niet verwacht dat de kosten zo hoog zouden zijn voor een converter, excuses dat ik daar niet naar had gekeken.

Dan ga ik toch maar voor een lcd-tv, kosten zijn helaas toch iets hoger.

Wel bedankt voor de hulp!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) SCART is analoog, HDMI is digitaal, je kunt niet zomaar een adaptertje ervoor kopen
2) "SCART" is sowieso geen signaaltype, er kunnen zeker drie verschillende signaalstandaarden overheen lopen, voordat je kunt praten over adapters moet je weten welke signalen je dan van die SCART wilt overzetten
3) met minimale eigen inzet had je dat kunnen ontdekken (wikipedia entries van SCART en HDMI zijn duidelijk zat)
4) TV (tuners) horen helemaal niet in Videoplanken & Beeldkannonnen, maar in LCD, Plasma, Projectie & Recording
5) "welke ... moet ik kopen?"-topics zijn waar dan ook op GoT niet de bedoeling. Een Tweaker kan zelf zoeken en kiezen.

Dit topic gaat wegens gebrek aan inzet dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.