Oud keyboard gebruiken in Fruity Loops

Pagina: 1
Acties:

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-02 12:31
Beste Tweakers,

Ik heb een oud keyboard uit de kast getrokken uit 1990. Een ding dat nog prima werkt maar hij heeft helaas geen MIDI-poort. Het enige wat het apparaat heeft is een 3,5mm jack-uitgang.

Ik zoek een programma of een andere (gratis) methode om hem via een kabel op mijn line-in of microfoon ingang van mijn laptop (ook zonder MIDI-poort) aan te sluiten en dat het "binnenkomende geluid" om kan zetten naar MIDI (realtime), zodat ik hem kan gebruiken in Fruity Loops.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Lastig uit te leggen namelijk. ;)

Ik heb me rot gezocht op Google, maar ik kom er niet uit. Misschien dat iemand weet of dit überhaupt mogelijk is en waar ik die "Midi-simulatie"-software kan vinden.

Alvast bedankt ;)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Kan niet denk ik.

Het beste kun je gewoon kijken naar een tweehandse bijv (marktplaats _O_ ) die wel MIDI heeft.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:55
(jarig!)
Geluid kun je helaas niet omzetten naar Midi-signalen.

• klaasjanb
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-05-2021
alex3305 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 21:47:
Geluid kun je helaas niet omzetten naar Midi-signalen.
Waarom niet? Als je een tooltje kan vinden (of zelf bouwt) wat de binnenkomende frequenties herkent zou je daar in principe prima muzieknoten van kunnen maken; zeker als je keyboard "makkelijke" zaagtand/vierkante geluidsgolven stuurt.
Uiteraard ga je dan wel last van vertraging krijgen, en gezien de prijs van midi-only apparaatjes die nu op de markt zijn is dat het eigenlijk niet waard.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:55
(jarig!)
Het kan wel inderdaad, maar je krijgt dan ook delays inderdaad waar je misselijk van wordt en dus heeft het dan geen nut.

Overigens lijkt het me niet het makkelijkste om te laten processen door een PC :) Dus je hebt gelijk, het kan wel, maar is eigenlijk niet haalbaar.

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-01 22:24
Scoor toch een nieuw midi toetsenbord voor een paar tientjes....
Pagina: 1