Sinds een paar dagen sneeuwt het buiten, opzich niks vreemds want het is natuurlijk winter.
Wat wel vreemd is is dat het sinds een paar dagen ook sneeuwt op mijn monitor. Zodra ik opstart naar Windows XP, eigenlijk al tijdens het "Welcome" scherm lijkt het alsof op random rijen de pixels heen en weer dansen (alleen horizontaal.)
Okay, videokaart word te warm zou je denken. Dat dacht ik ook. Hier is het vreemde, als ik 3D Mark 06 draai of iets anders grafisch intensiefs. Dan gaat het weg! Beeld is opeens rock solid. Zelfs het draaiende kubusje van ATITool maakt het beeld solide. Om daarna weer te gaan dansen zodra ik naar een lege desktop of alleen een browser kijk.
Specs:
Athlon 64 X2 6000+ (90nm, Stock speeds)
Asus M3A78 (de plain vanilla ATX versie)
2x1Gb Corsair ValueRam 667Mhz
Asus X1650 PRO 256Mb
Driver: 08.11
Wat ik al heb geprobeerd:
Booten naar Ubuntu, zelfde probleem. Iets 3D draaien of b.v. filmpje door VLC afspelen en het is weg
Booten naar Vista, zelfde probleem. etc.
Dus niet software...
Andere gfx kaart op het bord, een Ati 3780, No problems
Andere gfx kaart op het bord, een Geforce 8800 GTS, No problems
Ander geheugen in het bord, reepje Transcend 667Mhz, Zelfde probleem
Dus niet het bord...
Koelblok van de kaart gehaald, chip en koelblok schoongemaakt met alcohol. Wat Arctic silver 5 erop gedaan. Fan en blok schoongemaakt van stof etc. en er terug op gezet.
Van die blauwe Zalman videoram heatsinkjes op de chips aan de achterkant van het bord geplakt.
Zelfde probleem.
Kaart underclocked naar 300Mhz core, 200Mhz videoram
Zelfde probleem.
2 120mm fans erop op gericht
Zelfde probleem.
Ben nogal ten einde raad, nu is de kaart zelf natuurlijk minder waard dan de moeite die ik er al heb ingestoken. Maar de tweaker in mij wil weten wat er aan de hand is
Wat wel vreemd is is dat het sinds een paar dagen ook sneeuwt op mijn monitor. Zodra ik opstart naar Windows XP, eigenlijk al tijdens het "Welcome" scherm lijkt het alsof op random rijen de pixels heen en weer dansen (alleen horizontaal.)
Okay, videokaart word te warm zou je denken. Dat dacht ik ook. Hier is het vreemde, als ik 3D Mark 06 draai of iets anders grafisch intensiefs. Dan gaat het weg! Beeld is opeens rock solid. Zelfs het draaiende kubusje van ATITool maakt het beeld solide. Om daarna weer te gaan dansen zodra ik naar een lege desktop of alleen een browser kijk.
Specs:
Athlon 64 X2 6000+ (90nm, Stock speeds)
Asus M3A78 (de plain vanilla ATX versie)
2x1Gb Corsair ValueRam 667Mhz
Asus X1650 PRO 256Mb
Driver: 08.11
Wat ik al heb geprobeerd:
Booten naar Ubuntu, zelfde probleem. Iets 3D draaien of b.v. filmpje door VLC afspelen en het is weg
Booten naar Vista, zelfde probleem. etc.
Dus niet software...
Andere gfx kaart op het bord, een Ati 3780, No problems
Andere gfx kaart op het bord, een Geforce 8800 GTS, No problems
Ander geheugen in het bord, reepje Transcend 667Mhz, Zelfde probleem
Dus niet het bord...
Koelblok van de kaart gehaald, chip en koelblok schoongemaakt met alcohol. Wat Arctic silver 5 erop gedaan. Fan en blok schoongemaakt van stof etc. en er terug op gezet.
Van die blauwe Zalman videoram heatsinkjes op de chips aan de achterkant van het bord geplakt.
Zelfde probleem.
Kaart underclocked naar 300Mhz core, 200Mhz videoram
Zelfde probleem.
2 120mm fans erop op gericht
Zelfde probleem.
Ben nogal ten einde raad, nu is de kaart zelf natuurlijk minder waard dan de moeite die ik er al heb ingestoken. Maar de tweaker in mij wil weten wat er aan de hand is