Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FvH
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-01 13:55

FvH

Aan het typen...

Topicstarter
Ik heb een nieuw systeem besteld en heb net mijn spullen geleverd gekregen. Nu had ik mij laten adviseren door de computershop waar ik mijn spullen gekocht had i.z. de PSU die bij het mainboard moet.

Het mainboard heeft plek voor 2 xeon cpu's. Gezien de stroom honger van deze cpu-tjes heeft dit bord 2x een 8 pins connector nodig om goed te kunnen werken.

Bij mijn hele set aan onderdelen had ik een enermax modulaire voeding besteld van 620W. Deze stond aangeprezen vanwege dualcpu ondersteuning. Bij het uitpakken bleek dat er 2x een 4 pin stekker aan te zitten die je naast elkaar kon zetten om 1x 8pin te krijgen. 1x te weinig dus voor mijn bord.

Nu heb ik 2x een kabeltje besteld gehad die van 1x 4pin een 8 pin maakt, maar daarmee boot het bord niet op.

Inmiddels ook al een coolermaster psu geprobeerd, maar zonder success. Bij intel word ik op de site helemaal gek van hoe en wat ik nu met mijn psu zou moeten kunnen. Ik heb me al suf ge-googled.

Weet iemand misschien een oplossing? Het zou toch belachelijk zijn als er geen voeding te krijgen is die dit bord van stroom kan voorzien?

Alvast bedankt!!

What are clouds made of? Linux servers mostly!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Kijk eens op deze pagina van Tom's Hardware.

Daar gebruiken ze een 1 KW Enermax Galaxy EGA1000EWL voeding, één van de weinige voedingen met 2x 8pins stekkers. De site vermeld ook dat je maar 1x een 8pins stekker nodig bent, mits je wilt overklokken.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al die 4, 6 en 8 pins stekkers zijn volgens mij gewoon 1 rij 12V en 1 rij aarde.

En is deze kabel een optie?

Afbeeldingslocatie: http://us.st12.yimg.com/us.st.yimg.com/I/yhst-15623121986395_2030_11265738