Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Geen 5.1 Geluid met C-Media CM6501 Onboard.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook een probleempje met mijn geluid. Ik heb wel alle drivers en als ik een test doe heb ik uit alle speakers geluid. Als ik met Windows Mediaplayer of een ander afspeel programma muziek of een film wil afspelen heb ik slechts uit twee speakers geluid.

Na wat gegoogeld te hebben ben ik op het volgende stappenplan uit gekomen.

1: druk met de rechter muisknop op het boxje naast de klok in je taakbalk.
2: klik op afspeelapparaten.
3: selecteer degene met het groene vinkje en druk op eigenschappen onderin.
4: ga naar het tablad verbeteringen.
5: zet virtual suround aan.
6: druk op toepassen of op ok.

Tot en met stap 3 kan ik zonder problemen uitvoeren. Alleen als ik bij stap 4 ben heb ik geen tapblad verbeteringen waardoor ik virtual suround niet aan kan zetten.

Andere bekenden hebben dit stappenplan ook uitgevoerd en daar werkt het wel bij. Dus of het nu een probleem is van de driver van mijn onbouard sound card of ene probleem van windows vista.

Ik heb ASUS al verschillede mails gestiird maar die zeggen alleen maar instaleerd drivers wat ik elke keer doe. Het versie nummer van de drivers veranderd ook niet die blijft 5.12.08.1701 (lib v75)

Wie kan me helpen

Verwijderd

Topicstarter
Niemand sugesties?

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:57

ByteDelight

Retro computing is alive!

Wel, denk je niet dat het erg praktisch zou zijn als je het typenummer van je moederbord zou noemen?
Dan krijgen wij ook een kans van je om de googlen...

Ik ben wel benieuwd of je inderdaad de juiste drivers hebt.

Overigens zou een screenshotje of twee van de plek waar je zegt de instellingen te missen, ook geen luxe zijn.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Verwijderd

Topicstarter
Mijn type moederbord een ASUS M2N SLI

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de drivers nog even proberen te updaten via apparaatbeheer, maar dit lukt niet. Ik krijg dan de volgende melding:

Apparaat start niet. (code 10)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dan installeer je waarschijnlijk toch onjuiste drivers :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik de driver van de website van ASUS. En ik weet zeker dat ik mijn moederbord heb gekozen.

Verwijderd

Topicstarter
Hier kan evt. een slotje op
Pagina: 1