Hoi, ik ben nu bezig met een hoop solicitatiegesprekken (érg leuk om te doen zeg
) want ik ben bijna klaar met m'n HBO studie.
Maar nu vroeg ik me af hoeveel ik ze kan vertellen over mijn werkverleden (en stage). Ik heb nl. bij verschillende bedrijven gewerkt / stage gelopen en heb eigenlijk de namen weggelaten in mijn CV en ze vernoemd onder "Grote IT detacheerder" en "Kleine IT ontwikkelingsorganisatie" etc.
Maar ze vragen me soms specifieke dingen zoals:
- hoe heet dat bedrijf waar je nu afstudeerd?
- hoe heet dat bedrijf waar je dat werk gedaan hebt?
- welke bedrijven hebben nu nog meer interesse in je? Voor welke functies?
- wat is de reden dat je niet gaat werken bij je afstudeerbedrijf?
Ik vraag me dus af óf ik dit allemaal wel gewoon openlijk kan vertellen.. en is t raar als je zegt dat je dat niet wilt vertellen? En hoe kun je dat, zonder t gesprek te verpesten netjes zeggen dat ej dat niet wilt vertellen?
Graag tips/adviezen
Maar nu vroeg ik me af hoeveel ik ze kan vertellen over mijn werkverleden (en stage). Ik heb nl. bij verschillende bedrijven gewerkt / stage gelopen en heb eigenlijk de namen weggelaten in mijn CV en ze vernoemd onder "Grote IT detacheerder" en "Kleine IT ontwikkelingsorganisatie" etc.
Maar ze vragen me soms specifieke dingen zoals:
- hoe heet dat bedrijf waar je nu afstudeerd?
- hoe heet dat bedrijf waar je dat werk gedaan hebt?
- welke bedrijven hebben nu nog meer interesse in je? Voor welke functies?
- wat is de reden dat je niet gaat werken bij je afstudeerbedrijf?
Ik vraag me dus af óf ik dit allemaal wel gewoon openlijk kan vertellen.. en is t raar als je zegt dat je dat niet wilt vertellen? En hoe kun je dat, zonder t gesprek te verpesten netjes zeggen dat ej dat niet wilt vertellen?
Graag tips/adviezen
[ Voor 8% gewijzigd door Frenkpie op 03-12-2008 16:07 ]