vga uitgang werkt niet op laptop andere oplossingen?

Pagina: 1
Acties:

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-01 18:49

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
Ikzelf heb een zeptop 6625WD laptop.

Nu pas merk ik dat de vag uitgang voor het aansluiten op een externe monitor niet werkt. De laptop is nog onder garantie maar daar wil ik geen gebruik van maken (winkel waar ik hem aangeschaft hebt bestaat niet meer en dan moet hij terug naar Denemarken en daar hoor ik geen beste verhalen over, duurt enorm lang enz)

fn toets en consorten al geprobeerd. Ook de software van nvidia voor meerdere beeldschermen al geprobeerd maar helaas werkte geen van allen.

Dus wil ik een andere oplossing. Vol goede moed ging ik op zoek naar een PCMCIA kaart met vga uitgang. Nu blijkt dat gewoon niet te vinden.

Na lang zoeken heb ik de volgende mogelijkheden gevonden:

http://www.virtuavia.eu/s...ts&product_id=29871&sl=EN

Afbeeldingslocatie: http://www.virtuavia.eu/shop/images/detailed_images/usb2vga_01_500.jpg

Het probleem bij de usb versie is dat het wat trager is. Dus geschikt voor presentaties en dergelijke maar niet voor het doorsturen van gaming.

en deze oplossing:

http://sewelldirect.com/vtbookpcmciacard.asp?source=techblog

Afbeeldingslocatie: http://sewelldirect.com/productImages/SW-4054_lg.jpg

Deze ziet er al heel wat beter uit. Ook duurde maar goed. Alleen is deze niet bij een nederlandse webwinkel te bestellen.

Zowieso had ik graag wat meer advies gehad. Ik heb al gezocht als een gek maar goed misschien weten andere hier een andere oplossing.

Ik vond het zelf erg raar dat er op dit gebied zo weinig te vinden was.

[ Voor 8% gewijzigd door dread op 03-12-2008 16:26 ]

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:13

pistole

Frutter

Nu pas merk ik dat de vag uitgang voor het aansluiten op een externe monitor niet werkt
Weet je zeker dat je niet ergens een functie toets moet aanraken voor het activeren van de externe VGA aansluiting? Dat is bij 9 van de 10 laptops namelijk het geval...
edit:
Fn+F4 las ik ergens

[ Voor 5% gewijzigd door pistole op 03-12-2008 15:57 ]

Ik frut, dus ik epibreer

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:41

DarkSide

theres no place like ::1

IDD meestal iets van FN+F5 oid. Dan schakelt je laptop naar extern beeld, Of extern plus intern etc.
Heb al heel veel mensen gezien die 'dachten' dat hun laptop stuk was.
Kan niet opmaken of je dit al geprobeerd hebt?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
Ja idd fn toets en consorten al geprobeerd. Ook de software van nvidia voor meerdere beeldschermen al geprobeerd maar helaas werkte geen van allen. Zal deze nog eens in de topicstart zetten voor deze op slot gaat ;)

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
Zoals ik al dacht is hier al weinig over te vinden en blijkbaar ook weinig over te vertellen. Toch een schopje.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:56
Ik zou liever naar de oplossing zoeken dan aan gevolgbestrijding te doen. Die externe dingen zijn niet echt goedkoop meestal

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
418O2 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 09:52:
Ik zou liever naar de oplossing zoeken dan aan gevolgbestrijding te doen. Die externe dingen zijn niet echt goedkoop meestal
zoals ik al in de topicstart schreef is dat voor mezelf geen optie. Heb geen zin om de laptop terug te sturen om het te laten maken. Hij werkt nu perfect en dat wil ik zo houden. Lees anders eens de horrorverhalen in het zeptotopic.

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-01 23:07
Staat je externe beeldscherm niet toevallig ingesteld op de DVI ipv VGA ingang?

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
JasperE schreef op maandag 08 december 2008 @ 11:48:
Staat je externe beeldscherm niet toevallig ingesteld op de DVI ipv VGA ingang?
Het externe beeldscherm heeft alleen een vga ingang.

heb echt al gewoon alles geprobeerd om het werkende te krijgen. Maar het is nog nooit gelukt. niet met beamers noch met externe schermen.

heb even geinformeerd om de VTBook DVI/VGA Dual Display Video PCMCIA Card te bestellen bij de nederlandse importeur.

Grappig dat hier geen markt voor is. Geen winkels die hem verkopen noch meerdere fabrikanten die het aanbieden.

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 12:08
Dergelijke PCMCIA videokaarten hebben nog steeds weinig performance, het zijn gewoon losse videokaarten en op 20cm2 kun je geen dikke nvidia kwijt.

Zelf heb ik er overigens ook nog eentje (of 2? :P) thuis liggen, maar dat is 'maar' een 4MB tot 1280x1024. Nog nooit nodig gehad, maar voor gaming zou ik het niemand aanraden. Waarvoor wil jij hem eigenlijk gebruiken?

offtopic:
En er is geen markt voor omdat iedere laptop een eigen scherm heeft + 1 extra output. Voor veel mensen genoeg, behalve als de normale output niet werkt ;)

[ Voor 17% gewijzigd door blackangel op 08-12-2008 12:37 ]

Verwijderd

Wat voor VGA zit er nu precies in, en zit die in een MXM(II/III) slot?

Misschien is het dan mogelijk om een andere MXM kaart te kopen, die wel de Dsub aanstuurt?

http://www.mxm-upgrade.com/store.html

Ik weet niet of het mogelijk is, maar dit is een idee die ik kreeg bij het lezen van jou post.

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

ByteDelight

Retro computing is alive!

Misschien is het een idee om een replicator voor dat model laptop te vinden, zodat je de GPU in de laptop kunt blijven gebruiken.

Een oplossing via USB gaat echt never nooit een succes zijn voor games, en voor PCMCIA bestaan die niet zoals je zelf al aangaf.
Oplossingen voor mobiele PCI-e sloten zijn nog in de maak...

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 02-04 21:17
Je hebt toch toevallig niet de externe uitgang uitgeschakeld in het bios? Bij mijn Dell kan dat namelijk wel en dan kan je Fn+F5 drukken wat je wil, maar beeld ho maar.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 12:44:

Misschien is het dan mogelijk om een andere MXM kaart te kopen, die wel de Dsub aanstuurt?

Ik weet niet of het mogelijk is, maar dit is een idee die ik kreeg bij het lezen van jou post.
Graphics
NVIDIA®Geforce®8600M GT (NB8P-GS)
512MB RAM

zal eens kijken op die link.

Ik ben nooit in het bios geweest maar zal vanavond wel even kijken ja.
blackangel schreef op maandag 08 december 2008 @ 12:35:
Dergelijke PCMCIA videokaarten hebben nog steeds weinig performance, het zijn gewoon losse videokaarten en op 20cm2 kun je geen dikke nvidia kwijt.
Zelf heb ik er overigens ook nog eentje (of 2? :P) thuis liggen, maar dat is 'maar' een 4MB tot 1280x1024. Nog nooit nodig gehad, maar voor gaming zou ik het niemand aanraden. Waarvoor wil jij hem eigenlijk gebruiken?
Ik wil hem gebruiken om te gamen ja op de HDTV
bverstee schreef op maandag 08 december 2008 @ 12:48:
Misschien is het een idee om een replicator voor dat model laptop te vinden, zodat je de GPU in de laptop kunt blijven gebruiken.
Ja eigenlijk wil ik gewoon een replicator. Zal meteen eens gaan googlen voor die replicator en mijn lappie.

[ Voor 56% gewijzigd door dread op 08-12-2008 13:49 ]

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:06
Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 12:44:

Ik denk dat je er vanuit kunt gaan dat het probleem niet in de kaart zit maar de uitgang. Vermoedelijk een contact naar d-sub poort weg.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 12:08
dread schreef op maandag 08 december 2008 @ 13:47:
[...]

Graphics
NVIDIA®Geforce®8600M GT (NB8P-GS)
512MB RAM

zal eens kijken op die link.

Ik ben nooit in het bios geweest maar zal vanavond wel even kijken ja.

[...]

Ik wil hem gebruiken om te gamen ja op de HDTV
Een reviewtje, ze zeggen er heel erg expliciet dat het bedoelt is voor 2D-applicaties. Tenzij je OpenTTD of Quake 1 gaat spelen verwacht ik dat het niet is wat je ervan verwacht...
http://www.tomsguide.com/...laptops,review-915-6.html

Alle grafische berekeningen worden gedaan door *die* grafische kaart. En ik vermoed dat dat redelijk te vergelijken is met een TNT2 op PCI. Op een HDTV gaat dat geen plezier opleveren.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is geen Overige Hardware maar duidelijk iets voor Videoplanken & Beeldkanonnen

Move OH -> VB :)

Oslik blyat! Oslik!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
Helaas in de bios kan je niets aanpassen qua externe vga. Had ik mijn hoop nog op gesteld eigenlijk.

Pagina: 1