Afgelopen weekend heb ik een nieuwe case & moederbord aangeschaft, netjes alle onderdelen van de oude case & moederbord overgezet naar de nieuwe, Windows XP (SP3) geïnstalleerd, geen probleem tot dan, alles ok! (moederbord : Intel BOX-DG43NB (nieuws: Intel introduceert vier nieuwe multimedia-moederborden)
De problemen zijn gestart maandag, een plotse reboot (bsod) ... kan altijd gebeuren, het is immers Windows XP, dus geen verdere aandacht aan besteed.
Nu sinds die enen BSOD van maandag, is mijn computer hier ondertussen al 10 keer herstart, elke keer een BSOD, alleen vandaag al 4 keer ... zonder reden.
Er is geen relevantie met betrekking tot een actie of handeling dat een BSOD uitlokt, zowel in idle modus, als bij actief gebruik, spelletjes, muziek, video, tekstverwerking ... plots krijg je gewoon een BSOD en reboot.
Ik heb al enkele checks gedaan zoals memtest86, maar die zegt dat er geen problemen zijn, het geheugen is dus al uitgesloten ...
Ook de Windows Error Reporting maakt mij niet veel wijzer, probleem veroorzaakt door een device driver ...
Alle drivers zijn up-to-date, zowel van moederbord, grafische kaart, webcam, printer ... en ik heb bij de installatie afgelopen weekend het moederbord ook al voorzien van de nieuwste BIOS
Ik vermoed dat het probleem dus ergens ligt bij een driver, maar welke?
Hoe kan ik dit het beste uitvissen? Of moet ik gewoon eens alle test-tools uitproberen op de Hiren's Boot CD (maar ik vermoed dat het een driver probleem is, dus dat ga ik met hardware tests niet te weten komen)
De problemen zijn gestart maandag, een plotse reboot (bsod) ... kan altijd gebeuren, het is immers Windows XP, dus geen verdere aandacht aan besteed.
Nu sinds die enen BSOD van maandag, is mijn computer hier ondertussen al 10 keer herstart, elke keer een BSOD, alleen vandaag al 4 keer ... zonder reden.
Er is geen relevantie met betrekking tot een actie of handeling dat een BSOD uitlokt, zowel in idle modus, als bij actief gebruik, spelletjes, muziek, video, tekstverwerking ... plots krijg je gewoon een BSOD en reboot.
Ik heb al enkele checks gedaan zoals memtest86, maar die zegt dat er geen problemen zijn, het geheugen is dus al uitgesloten ...
Ook de Windows Error Reporting maakt mij niet veel wijzer, probleem veroorzaakt door een device driver ...
Error code 00000024, parameter1 001902fe, parameter2 b4763540, parameter3 b476323c, parameter4 ba659e16.
Error code 1000008e, parameter1 c0000005, parameter2 805417e4, parameter3 b5172800, parameter4 00000000.
Error code 1000000a, parameter1 21569540, parameter2 00000002, parameter3 00000000, parameter4 805226b0.
De KB van Microsoft verwijst mij door naar How to troubleshoot hardware and software driver problems in Windows XP, maar dat is een beetje onbegonnen werk naar mijn mening ... ook al omdat ik het probleem niet kan uitlokken, dus ik moet dan elke keer opnieuw wachten tot hij zou crashen, dan ben ik weken bezigError code 10000050, parameter1 b4540001, parameter2 00000000, parameter3 b5b7bcfe, parameter4 00000000.

Alle drivers zijn up-to-date, zowel van moederbord, grafische kaart, webcam, printer ... en ik heb bij de installatie afgelopen weekend het moederbord ook al voorzien van de nieuwste BIOS
Ik vermoed dat het probleem dus ergens ligt bij een driver, maar welke?
Hoe kan ik dit het beste uitvissen? Of moet ik gewoon eens alle test-tools uitproberen op de Hiren's Boot CD (maar ik vermoed dat het een driver probleem is, dus dat ga ik met hardware tests niet te weten komen)