Toon posts:

PS3 sound op pc speakers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

Ik heb een hele simpele vraag, hoe krijg ik het sound van de PS3 uit de speakers van mijn pc.
Heb een digital audio input in mijn mobo zitten...

Zelf heb ik wel een idee alleen zou dan mijn pc aan moeten staan wanneer ik PS3 zou spelen, niet echt zin in

Iemand een idee of ervaring hiermee?

Thnx already!

Grtz,

wes

• Elvis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11-2017

Elvis

Echo Lima Victor India Sierra

Als je je PS3 via je mobo aan je speakers wil koppelen ben ik bang dat je PC idd zal moeten aanstaan als je geluid wilt.

Een andere oplossing is je speakers direct aan de rode&witte cinch aansluitingen te hangen die van je PS3 komen.

[GoT] TF2 Clan

Verwijderd

Topicstarter
PS3 is aangesloten via hdmi, rood/witte stekkertjes zitten op de scartaansluiting.
Kan ik deze er gewoon naast hangen en de audio output via scart laten lopen zegmaar?
en nog een ding, het geluid is dan stereo, ook niet echt wenselijk

misschien toch maar via digital audio naar mijn mobo, of kijken voor een mooi home theater setje

thnx

• Elvis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11-2017

Elvis

Echo Lima Victor India Sierra

Ik weet niet of de PS3 1 van de uitgangen prefereert of gewoon altijd alles naar beide uitgangen stuurt. One way to find out, I guess... :)

Heb je surround boxen dan? Als je alleen met de rode & witte cinch gaat werken, ga je idd alleen maar stereo hebben. Misschien is er wel ergens een soort convertor te krijgen die van die HDMI kabel naar surround cinch gaat. Moet je natuurlijk wel rekening houden met een zeker mate van kwaliteitsverlies.

PS: Kan je je speakers ook niet gewoon aan je tv hangen? Als je een tv hebt die een hdmi ingang heeft, heeft ie meestal toch ook de nodige uitgangen om een fatsoenlijk geluidssysteem eraan te hangen?

[GoT] TF2 Clan

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
Wat je wilt is inderdaad mogelijk zolang je een sp/dif input hebt. Verbind de ps3 met de input op de pc. Vervolgens kan je met bijvoorbeeld ac3 filter de dolby digital stream decoderen en naar je analoge outputs sturen. De pc moet dus wel aan staan.

http://ac3filter.net/forum/viewtopic.php?t=130

check deze post voor verdere info met betrekking tot de nodige instellingen.