3D Object in website maken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Xjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-04 10:23
Ik ben op zoek naar iets om een 3D object in mijn website te plaatsen. Het moet alleen wel voldoen aan speciale wensen.

Het moet een soort draadmodel worden dat bestaat uit 22 verticale lijnen waar over de lengte van die lijn 8 getallen staan.

Deze lijnen wil ik dus vervolgens als 3D object kunnen bekijken en ook kunnen draaien en dergelijke.

Wat nu het punt is waar ik nog niet helemaal uit kom is dat die getallen elke keer dat je de pagina laad anders moeten zijn.

Ik wil dus iets maken met 22 verticale lijnen met op die lijnen 8 dynamische getallen. Wat je vervolgens 3D moet kunnen bekijken. Waarmee zou ik dit kunnen maken?

Zelf zit ik te denken aan flash maar ben eigenlijk op zoek naar iets 'lichters'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:48

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

HTML en Javascript zijn hier uitermate ongeschikt voor. Dan kom je al snel uit bij Flash, Silverlight of Java en dergelijke.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recursio
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-09 18:41
Je zou ook eens naar VRML kunnen kijken, maar veel van je bezoekers moeten dan eerst een plugin / programma installeren om het te kunnen bekijken, en het is vrij traag (hoewel dat voor simpele objecten zoals je beschrijft wel meevalt).

Vooralsnog lijkt Flash me qua snelheid en ondersteuning (werkt bij de meeste van je bezoekers zonder dat ze iets moeten downloaden / installeren) de beste keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 10:03

MBV

Kan je dit niet met SVG? Dat werkt op alles behalve IE, die de Adobe SVG viewer nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
MBV schreef op woensdag 03 december 2008 @ 15:58:
Kan je dit niet met SVG? Dat werkt op alles behalve IE, die de Adobe SVG viewer nodig heeft.
Idd zoiets als hier wellicht,
http://www.lutanho.net/svgvml3d/index.html

Denk dat er alleen wel wat tijd & moeite moet worden gedaan om zoiets te implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Het klinkt relatief "simpel". Flash samen met PaperVision3D zou je het ook mee kunnen doen, maar dat is waarschijnlijk nogal veel leer werk. Heb je wel meer mensen die het kunnen zien aangezien IE negeren best veel gebruikers kost ;)

|{ brrr }] |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krooswijk.com
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-08-2024
Leuke HTML5 ontwikkeling om te volgen: http://www.xs4all.nl/%7Epeterned/3d/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Xjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-04 10:23
Ik zal is kijken naar de verschillende opties, plugins en dergelijke zijn niet zo groot probleem, de gebruikersgroep is klein en bekend dus dat komt wel goed.

Als ik meer weet post ik nog wel een berichtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 10:03

MBV

Jammer dat ik in FF3 een wit randje tussen de 2 driehoeken per vlak zie, en dat de coördinaten niet goed worden uitgerekend (regelmatig pakt hij het verkeerde vlak). Maar het idee is leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiphaas7
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:20
MBV schreef op woensdag 03 december 2008 @ 18:20:
[...]

Jammer dat ik in FF3 een wit randje tussen de 2 driehoeken per vlak zie, en dat de coördinaten niet goed worden uitgerekend (regelmatig pakt hij het verkeerde vlak). Maar het idee is leuk :)
Meer over canvas :)
http://dev.opera.com/arti...-games-with-html-5-can-1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Doet me denken aan de JS Wolf3d in de sig van .oisyn.
http://www.oisyn.nl/wolfjs/wolfjs.html

[ Voor 36% gewijzigd door BalusC op 03-12-2008 19:12 . Reden: linkjes erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-09 16:08

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Mischien kan je dit proberen? Hier is ook een plugin voor nodig.

http://www.3dmlw.com/?id=10922

Hier kan je bijvoorbeeld blender models mee laten zien op een website. Zitten een paar leuke voorbeelden bij van wat er mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:51
misschien met Swift 3D ?

http://www.swift3d.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 09:22

Clay

cookie erbij?

MBV schreef op woensdag 03 december 2008 @ 18:20:
[...]

:W Daar werk ik nog aan ;)

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
Het ligt er een beetje aan wat de toepassing en de doelgroep is.

DWF is wel geschikt als je complexe 3D-ontwerpen wilt tonen, maar dan moeten de bezoekers wel een plugin hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toevallig net eens Away3D gedownload. Dit is een library voor flash, net zoals het eerder genoemde PaperVision. Ze lijken beide nogal op elkaar, alleen volgens mij is Away3D nét wat eerder met nieuwe features. Dit lijkt me de beste optie voor 3D werk, omdat Flash super breed ondersteunt is en helemaal met de nieuwe Flash speler die nu ook native 3D ondersteund. Volgens mij is er nog geen een library die dit ondersteunt, maar zowel Away3D als papervision worden actief ontwikkeld, dus dat zal binnenkort er ook wel aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 14:03

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Eventueel kun je je model ook in een PDF stoppen, heb ik ook gedaan:

http://roboticaobscura.org/sites/default/files/robomodel.pdf

(alleen die dynamische insteek weet ik geen raad mee, maar met Acrobat3D kun je ook van alles programmeren via Javascript geloof ik)

De bekijker heeft alleen een recente Adobe Reader nodig, je kan gewoon wireframe mode kiezen, parts isolaten etc. Als je Acrobat3D heb kun je praktisch alle gangbare 3d-formaten converteren. Met alleen Acrobat Professional kun je ook 3D-modellen maar dan moet het wel *.u3d zijn.

Korte uitleg:
Open een bestaand pdf-bestand (bijv. een lege powerpointsheet) in Acrobat3D of Professional.
Tools -> Advanced editing -> 3D Tool
Sleep een box op de pagina waarin je je 3D-model wilt.
Zoek de rest lekker zelf uit :P

[ Voor 88% gewijzigd door Digital-DNA op 05-12-2008 23:21 ]

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 10:34
Ik ben nog steeds aan het bedenken hoe 22 verticale lijnen een 3D object kunnen vormen... misschien heeft de TS een plaatje om iets te verduidelijken voordat alle 3D plugins voorbij komen?

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

Pagina: 1