Hallo,
Voor school ben ik bezig met een Excel bestand waarbij het ALS functie in moet voegen. Ik heb het hele internet al afgezocht en diverse dingen geprobeerd, maar kom er niet helemaal uit.
Het volgende:
- Ik heb een rij gegevens van A1 tot en met F1 gevuld met cijfers
- Ik heb een rij gegevens van H1 tot en met M1 gevuld met cijfers
Ik wil dat wanneer de kolommen A1:F1 exact hetzzelfde gevuld zijn al H1:M1 dat dan de waarde in I1 "1" zal zijn, anders moet de waarde "0" toegekend worden.
Het volgende heb ik al geprobeerd:
=ALS(A1:F1=H1:M1;"1";"0")
=ALS($A1:$F1="H1:M1";"1";"0")
=ALS($A1:$F1=$H1:$M1;"1";"0")
Ik kom er niet uit... weten jullie een opslossing?
Als het al ergens op internet terug te vinden is zouden jullie mij dan de zoekopdracht kunnen geven zodat ik de volgende keer als ik iets zoek de methodiek kan gebruiken zodat ik geen onnodige vragen hoef te stellen.
Voor school ben ik bezig met een Excel bestand waarbij het ALS functie in moet voegen. Ik heb het hele internet al afgezocht en diverse dingen geprobeerd, maar kom er niet helemaal uit.
Het volgende:
- Ik heb een rij gegevens van A1 tot en met F1 gevuld met cijfers
- Ik heb een rij gegevens van H1 tot en met M1 gevuld met cijfers
Ik wil dat wanneer de kolommen A1:F1 exact hetzzelfde gevuld zijn al H1:M1 dat dan de waarde in I1 "1" zal zijn, anders moet de waarde "0" toegekend worden.
Het volgende heb ik al geprobeerd:
=ALS(A1:F1=H1:M1;"1";"0")
=ALS($A1:$F1="H1:M1";"1";"0")
=ALS($A1:$F1=$H1:$M1;"1";"0")
Ik kom er niet uit... weten jullie een opslossing?
Als het al ergens op internet terug te vinden is zouden jullie mij dan de zoekopdracht kunnen geven zodat ik de volgende keer als ik iets zoek de methodiek kan gebruiken zodat ik geen onnodige vragen hoef te stellen.