[Versterker] 5.1 of just 2.1

Pagina: 1
Acties:
  • 263 views

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:43

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Topicstarter
Oi,

Ik heb momenteel een vrij eenvoudige geluids installatie ( als je het al zo mag noemen ).
Momenteel heb ik achter mijn bed eenvoudige stereo boxjes staan wie eerst op de computer aangesloten waren.
Deze gebruik ik vooral i.c.m m'n iPhone voor muziek.

Verder gebruik ik nu voor gamen gewoon een headset en een simpele Dell soundbar... niet geweldig dus.

Nu ben ik van plan om een versterker te kopen waar ik dus ''alles'' op aansluit inclusief mijn iPhone met een tulp kabel.
Nu zit ik met een dilemma: 5.1 geluid met relatief kleine boxjes of gewoon 2.0 / 2.1 met iets grotere boxen?
Mijn kamer is niet echt groot en absoluut niet ideaal qua vorm , namelijk rechthoekig.

Ook weet ik zelf niet helemaal hoe ik mijn geluidskaart (XFI) moet aansluiten op zo'n versterker , gaat die via de SPDIF of via de digitale COAX?

Iemand advies?

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:19

voodooless

Sound is no voodoo!

Lijkt me simpel, aangezien je vooral muziek luistert zou ik gaan voor een stereo versterker met een paar mooie boekenplank speakers.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:43

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Topicstarter
Zou je misschien ook een advies kunnen geven voor een versterker.
Mijn budget gaat ongeveer tot 300/350 euro incl. boxen.

Eisen:
  • Afstandbediening
  • SPDIF / COAX
  • Design moet wel een beetje mooi zijn
  • Display erop

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Verwijderd

dreameater schreef op woensdag 03 december 2008 @ 13:53:

Eisen:
  • Afstandbediening
  • SPDIF / COAX
  • Display erop
Ik denk dat het erg lastig gaat worden met dat budget, je zult sowieso de 2e hands markt eens moeten bestuderen. Overigens zijn er héél erg weinig versterkers met digitale ingangen.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 10:34

JT

VETAK y0

Harman Kardon wil nog wel eens stereo receivers met digitale ingang hebben volgens mij. Verder is het vooral een kwestie van zoeken ipv lui hier vragen ;)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

JT schreef op woensdag 03 december 2008 @ 15:06:
Harman Kardon wil nog wel eens stereo receivers met digitale ingang hebben volgens mij. Verder is het vooral een kwestie van zoeken ipv lui hier vragen ;)
En, niet te vergeten, veel gaan luisteren voor je iets koopt :)

Verwijderd

Je zou misschien op marktplaats kunnen kijken ?

Suggesties:

+ - 150 euro
- Marantz PM 75, heeft digitale ingangen en een AB geen display maar welke stereo versterker heeft dat nou.

225 euro
- Marantz sr5400 OSE super qua klank vooral als je naar die prijs kijkt heb je een heerlijke stereo versterker met alle toeters en bellen (design, digitale ingangen, ab, eventueel surround)

170-200 euro
- Denon avr 1801 heeft ook alle toetsers en bellen maar is qua stereobeeld iets minder aandacht aan besteed dan de 5400 ose.

Hierna hou je nog genoeg geld over voor fatsoenlijke speakers.

Misschien zijn de Wharfedale diamond 9.4 wat, kosten maar 89 per stuk bij www.correct.com

Voor tweedehands spul zou ik toch gaan luisteren, ik kan je wel MB Quart studio monitoren aanraden. Kosten 150 euro per set en klinken fantastisch. Ze zien er dan niet uit.... :P

Als je het bovengenoemde eventueel aan zou schaffen waarbij speakers eigen keus blijven heb je wel een bovengemiddelde stereo set en het kost eigenlijk niets. :*)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2008 15:13 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:34

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

dreameater schreef op woensdag 03 december 2008 @ 13:53:

Eisen:
  • Afstandbediening
  • SPDIF / COAX
  • Display erop
Helaas, zo werkt het hier niet. Ik wil je even wijzen op: AUD beleid

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.