T-Mobile: neem Android-telefoon niet mee op vakantie

Pagina: 1
Acties:

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:35
Beetje jammerlijk nieuwsbericht dit...

Er is echt maar een halve bron, en dat is een helpdesk medewerker

bv.
Die medewerker had die man met zijn hoge rekening al 10 keer aan de lijn gehad die dag, en was het spuug zat. Vandaar zo een loze opmerking als "dan neem je hem toch niet mee op vakantie"

nieuws: T-Mobile: neem Android-telefoon niet mee op vakantie

In Iets meer woorden door een andere lezer...
[reply] Door Robby517, woensdag 3 december 2008 12:39
Score: 0
Ik vind dat de G1 hier wel snel bekritiseerd wordt, ik ben geen fanboy ofzo maar wie zegt dat die man inderdaad alles uitgezet heeft? Of geen verkeerd knopje ingedrukt heeft. Het kan gewoon slordigheid zijn, iedereen komt het wel eens tegen, hoewel het jammer is voor die man natuurlijk.

Maar als je het nu eens objectief gaat bekijken, er zijn nergens andere klachten van G1's die toch verbinding maken en de enige persoon die zegt dat de G1 die verbinding blijft maken is een helpdeskmedewerker. Nu weten wij toch allen dat niet elke helpdeskmedewerker altijd even goed geinformeerd is.

Wachten we dan niet best tot we een reeks klachten zien, of een officieel bericht van Tmobile horen, alvorens we een conclusie kunnen trekken over de G1?

FreeReef.nl

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Decon Frost schreef op woensdag 03 december 2008 @ 12:46:

Die medewerker had die man met zijn hoge rekening al 10 keer aan de lijn gehad die dag, en was het spuug zat. Vandaar zo een loze opmerking als "dan neem je hem toch niet mee op vakantie"
[...]
Als medewerker sta je verantwoordelijk voor je bedrijf. Jij vindt dat je als werknemer zomaar iedereen mag afzeiken en dat geen schade aan het bedrijfsimago mag doen?

Verwijderd

FiXeR.nl schreef op woensdag 03 december 2008 @ 12:49:
[...]

Als medewerker sta je verantwoordelijk voor je bedrijf. Jij vindt dat je als werknemer zomaar iedereen mag afzeiken en dat geen schade aan het bedrijfsimago mag doen?
Mee eens, maar het omgekeerde is ook waar. Je kunt als medewerker niet door een uitspraak het beleid van een bedrijf bepalen!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-02 17:05
Ik vraag me ook af of het zo is. Maar als het allemaal waar is, dan ligt de fout toch bij Andriod en niet bij T-Mobile?
FiXeR.nl schreef op woensdag 03 december 2008 @ 12:49:
[...]

1 werknemer is niet representatief voor een heel bedrijf.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
GreenSky schreef op woensdag 03 december 2008 @ 12:54:

[...]

1 werknemer is niet representatief voor een heel bedrijf.
Ik vind dat iedere werknemer representatief is voor een bedrijf waar ze werken. Als jij een grote bek krijgt van een werknemer van de Albert Heijn dan heb jij toch ook zoiets van: "Wat is de appie voor een rare keten 8)7 "

• World Citizen
FiXeR.nl schreef op woensdag 03 december 2008 @ 12:56:
[...]

Ik vind dat iedere werknemer representatief is voor een bedrijf waar ze werken. Als jij een grote bek krijgt van een werknemer van de Albert Heijn dan heb jij toch ook zoiets van: "Wat is de appie voor een rare keten 8)7 "
G1/Google/Tmoblie en ketsjup/Heinz/Albert-Hein ..... zelfde situatie...

FreeReef.nl

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-02 17:05
FiXeR.nl schreef op woensdag 03 december 2008 @ 12:56:
[...]

Dan denk ik waarschijnlijk gewoon, wat een mafkees, en ga ik letten op andere werknemers van dat filiaal. Zijn er meerdere waardeloos, dan heb je het over een slecht filiaal. Kom ik meerdere slechte filialen tegen, tja, dan is AH een waardeloze keten.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:49

arnoudwokke

Redacteur
Decon Frost, zou je kunnen uitleggen wat je bedoelt met 'jammerlijk nieuwsbericht'.

Om te beginnen is een helpdeskmedewerker (in dit geval kennelijk een superieur daarvan, een 'supervisor') geen halve bron. Je mag van helpdsekmedewerkers, als woordvoerder van een bedrijf naar een klant toe, verwachten dat hij of zij goed ingelicht is en weet waar hij het over heeft. En als diegene het niet weet, dat hij of zij dat zegt, en geen boude uitspraken gaat doen als deze.

Toch is dit geen dubbelgecheckt verhaal: vandaar ook de nuanceringen in het artikel 'zou hebben geadviseerd' in de inleiding, 'naar eigen zeggen' in de eerste alinea). Ik had dit verhaal graag bevestigd gekregen bij T-Mobile USA, maar hun afdeling voorlichting zit in de staat Washington en is daardoor pas vanavond om zes uur bereikbaar.

Wat vind je precies jammerlijk? De kop of dat het artikel geplaatst is?

• World Citizen
arnoudwokke schreef op woensdag 03 december 2008 @ 13:30:
Decon Frost, zou je kunnen uitleggen wat je bedoelt met 'jammerlijk nieuwsbericht'.

Wat vind je precies jammerlijk? De kop of dat het artikel geplaatst is?
Nou,

het hele verhaal is gebaseerd op het forum link

waarin staat
Well I just got off the phone with tmob, and a csr and supervisor. They won't reduce the charges. I was told that the way the g1 works, it always requests internet data, even if data roaming is off, or data sync is off. He said its similar to how the sidekick works
Dit zegt dus niets... Tenzij wij dit geconformeerd krijgen van Tmobile...

In GOT worden ook wel eens problemen neer gelegd... en soms hebben daar meer dan 1 persoon last van... Dan zouden hiervan ook nieuwsberichten gemaakt moeten worden..

Stel nou dat Tmobile had gemeld er onderzoek naar te doen... of de klacht gehoord te hebben.. dan had je mij niet gehoord..

Maar nu word op basis van een post in een forum .. een nieuwsbericht gemaakt.

Eigenlijk zeg je het zelf al... dat we nog twijfelen of het echt is
Het is nog de vraag of het probleem zich bij alle G1's voordoet. Op diverse plaatsen waar de G1-bezitter zijn probleem heeft gemeld, zoals in een topic op een Android-forum en in de reacties op een artikel op Gizmodo, hebben zich nog geen andere mensen gemeld die een hoge rekening aan het stiekem roamen hebben overgehouden. T-Mobile USA heeft nog niet officieel op het incident gereageerd.

[ Voor 16% gewijzigd door World Citizen op 03-12-2008 13:44 ]

FreeReef.nl

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:49

arnoudwokke

Redacteur
Klopt, het verhaal is gebaseerd op zijn forumpost, ik heb overigens zijn post van het T-Mobile-forum gebruikt (die ook in het artikel gelinkt staat). Dat is niet abnormaal: het gebeurt vaker. Omdat het als eerste geplaatst is op het supportforum van T-Mobile is geplaatst afgelopen maandag, mag je aannemen dat T-Mobile het heeft gelezen. Zeker omdat het forumonderdeel Feedback heet en speciaal door T-Mobile voor deze doeleinden in het leven is geroepen. Dat T-Mobile nog niet heeft gereageerd, betekent niet dat ze deze klacht niet hebben gezien of niet in onderzoek hebben. Maar zoals gezegd: daarvan voor publicatie van dit artikel een bevestiging hebben, was onmogelijk.

Die onderste alinea in het nieuwsbericht is inderdaad ook daarom in het artikel opgenomen. Ik geef zoveel mogelijk informatie over het onderwerp, en dan mag iedereen zelf beslissen of hij of zij het gelooft of niet :)

Zeker worden er interessante dingen op GoT gepost, die een nieuwsbericht waard zijn.Als je op GoT iets tegenkomt, waarvan je denkt dat er een nieuwsbericht van gemaakt moet worden, kun je de redactie natuurlijk inseinen, graag zelfs! Het gebeurt best vaak dat we een nieuwsartikel publiceren op basis van posts op GoT (als voorbeelden schieten me zo snel deze en deze te binnen, maar er zijn er veel meer).

• World Citizen
arnoudwokke schreef op woensdag 03 december 2008 @ 14:05:
Maar zoals gezegd: daarvan voor publicatie van dit artikel een bevestiging hebben, was onmogelijk.
Dat kan ik begrijpen, maar alleen 1 persoon die een topic heeft geopend... is wel heel summier.
Zeker worden er interessante dingen op GoT gepost, die een nieuwsbericht waard zijn.Als je op GoT iets tegenkomt, waarvan je denkt dat er een nieuwsbericht van gemaakt moet worden, kun je de redactie natuurlijk inseinen, graag zelfs! Het gebeurt best vaak dat we een nieuwsartikel publiceren op basis van posts op GoT (als voorbeelden schieten me zo snel deze en deze te binnen, maar er zijn er veel meer).
Toevallig staan er in beide voorbeelden die je aanhaalt ook links naar andere bronnen. Dus "de info/het nieuwsbericht" word onderbouwd door GOT niet gebaseerd op GOT:
In geval van Telfort DHCP : De ISP MELDING
in geval van HCC: De titel is " HCC-directeur kan zich deels vinden in kritiek op HCC-dagen" De directeur doet hier een semi bevestiging van het bericht...

FreeReef.nl

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Hier wil ik nog wel even over kwijt dat Arnoud dit iets omstandiger in het originele artikel had vermeld. Ik heb dat verkort tot 'helpdesk' - en bewust niet tot 'helpdeskmedewerker', want in de originele forumpost is sprake van twee afzonderlijke medewerkers, een 'csr' (customer sales representative) en diens supervisor. Dat de korte versie ('helpdesk zegt...') bij mensen de indruk wekt dat het hier om een enkele incompetente telefoonjockey gaat vind ik jammer, maar wat mij betreft is het wel degelijk zo gesteld dat het advies niet van een enkeling, maar van het bedrijfsonderdeel 'helpdesk' is uitgegaan.

Bovendien doet het advies 'niet mee op vakantie' weinig af aan het nieuwswaardige feit dat de G1 kennelijk niet van internet kan worden afgesloten. Als je bedenkt dat niet iedereen zal proberen om zijn mobiel op reis zo grondig van internetconnectiviteit te ontdoen (zeker gegeven de geruststellende woorden van de helldesk), en in aanmerking genomen dat de telefoon tot dusverre vooral in de VS is verkocht (waar het buitenland wat verder weg is dan hier), is ook duidelijk dat een tweede incident wel eens iets langer op zich kan laten wachten. Het in de slotalinea gemaakte voorbehoud doet aan die onzekerheden volgens mij recht.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• World Citizen
Rataplan schreef op woensdag 03 december 2008 @ 15:16:
[...]
Hier wil ik nog wel even over kwijt dat Arnoud dit iets omstandiger in het originele artikel had vermeld. Ik heb dat verkort tot 'helpdesk' - en bewust niet tot 'helpdeskmedewerker', want in de originele forumpost is sprake *knip*
wachten. Het in de slotalinea gemaakte voorbehoud doet aan die onzekerheden volgens mij recht.
Ik kan me ook voorstellen dat de man liegt over het feit dat hij 3 verschillende mensen bij T-mobile heeft gesproken. Ik bedoel.. Hij post het ook op 3a 4 forums.. Het zou goed een "van het dak schreeuwertje" kunnen zijn... En dat hij eigenlijk vergeten was om Roming uit te zetten, en nu baalt van zijn acties..
(Allemaal hypothetisch bedoeld natuurlijk... )

Wat ik bedoel.. : de man post iets.. maar er is helemaal geen enkele rede om dit te geloven. en er is geen enkele onderbouwing... en niemand anders heeft hetzelfde probleem...

Tweakers.net heeft meestal nieuwsberichten met iets meer onderbouwing, of bronnen..

FreeReef.nl

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Het is nog de vraag of het probleem zich bij alle G1's voordoet. Op diverse plaatsen waar de G1-bezitter zijn probleem heeft gemeld, zoals in een topic op een Android-forum en in de reacties op een artikel op Gizmodo, hebben zich nog geen andere mensen gemeld die een hoge rekening aan het stiekem roamen hebben overgehouden. T-Mobile USA heeft nog niet officieel op het incident gereageerd.
arnoudwokke schreef op woensdag 03 december 2008 @ 14:05:
Die onderste alinea in het nieuwsbericht is inderdaad ook daarom in het artikel opgenomen. Ik geef zoveel mogelijk informatie over het onderwerp, en dan mag iedereen zelf beslissen of hij of zij het gelooft of niet :)
Je punt is duidelijk, maar hier zal je het mee moeten doen :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• World Citizen
Rataplan schreef op woensdag 03 december 2008 @ 15:44:
[...]

[...]
Je punt is duidelijk, maar hier zal je het mee moeten doen :)
oke :)

FreeReef.nl

Pagina: 1