Acer Aspire One bios start niet op

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-06 11:02
Hallo allemaal,

Ten eerste weet ik niet of ik dit op de goede plek heb gepost dus als het niet zo is alvast mijn excuses.

Sinds afgelopen week wil mijn aspire one niet meer opstarten. Ik ben bezig geweest met het installeren van Linux naast XP. Dit is prima gegaan, niks verkeerds. Totdat ik linux er weer af had gehaald, starte ik hem de pc weer op en... niks, zwart beeld en sindsdien geen beeld meer te zien. Hij start de bios niet op en dus XP ook niet. Maar volgens mij/weet bijna zeker doet XP nog Linux iets met de bios dus daar ligt het niet aan denk ik.

Ik heb het werkgeheugen uitgebreid van 1.0 naar 1.5 GB ram, ik heb de oorspronkelijke 512mb vervangen door een Kingston 1GB kaartje. Nou hoorde ik via via dat Kingston nogal eens moeilijk wil doen met, verkeerde, moederborden en als je een kingston kaartje op een fout moederbord zet dat dan het moederbord kapot kan gaan. Hij heeft echter wel gewerkt met de 1GB kingston er in. Maar ook met de standaard configuratie (dus zonder de kingston en met de 512MB er in) werkt hij ook niet.

Ik heb geprobeerd om de bios te resetten door middel van de batterij op het moederbord er even uit te halen en daarna weer terug te stoppen maar tevergeefs. Ook heb ik een XP cd via een externe cd-speler (hij heeft geen interne) geprobeerd de setup van XP op te starten maar ook dit wilde niet.

Maar vraag is dus: Wat kan en/of moet ik doen?

Alvast bedankt voor bruikbare reacties.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:01
Gaat de ventilator wel draaien? Blijft hij aan? Piept hij? Want het hoeft natuurlijk niet direct je BIOS te zijn. Geen beeld kan ook een kapotte videokaart en/of beeldscherm zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Exception schreef op woensdag 03 december 2008 @ 12:10:
Gaat de ventilator wel draaien? Blijft hij aan? Piept hij? Want het hoeft natuurlijk niet direct je BIOS te zijn. Geen beeld kan ook een kapotte videokaart en/of beeldscherm zijn.
Ja, hij blijft aan, ik hoor geen gepiep en de ventilator gaat ook aan en blijft aan. Ik weet bijna zeker dat het beeldscherm gewoon prima is. heb hem trouwens ook op een extern beeldscherm aangesloten: precies hetzelfde: zwart scherm. En toen ik de kabel van de PC naar de externe monitor uit mijn PC trok gaf de monitor aan geen signaal meer te ontvangen dus de pc draait wel en de interne monitor werkt ook maar 'zend' geen signalen of iets dergelijks uit.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Probeer het volgende eens:

http://macles.blogspot.co...re-one-bios-recovery.html

Het komt vaker voor bij de AA1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
d:)b Bedankt, het is gelukt. Ik heb weer gewoon beeld en men bios start ook weer op. Nu alleen nog Grub eruit krijgen ;) .