Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:01
Beste Tweakers,

ik heb het volgende probleem.

Op mijn werk heb ik een oude Pocket PC (V 4.2) PDA met WiFi. Via deze PDA kan ik mijn Lotus Notes (wat een drama) synchroniseren via een programma'tje genaamd OneBridge. Tevens heb ik privé een smartphone van e-ten, de e800. Ik wil nu graag mijn agenda synchroniseren tussen de PocketPC en de E-Ten (anders loop ik met 3 apparaten rond: werktelefoon, privételefoon en een PDA). Ik kan de E-Ten niet rechtstreeks aansluiten op de PC, aangezien WIndows Mobile 6 niet wordt ondersteunt door onze IT afdeling, of de One Bridge software. (de vraag staat hiervoor wel uit naar onze IT-afdeling).

Nu hoopte ik eigenlijk dat ik via Wifi de twee aparaten met elkaar zou kunnen synchroniseren. In ActiveSync is er geen mogelijkheid om via WiFi te synchroniseren, wel via Bluetooth, alleen heeft mijn oude PDA geen bluetooth.

Weet iemand een andere synctool waarmee, met name afspraken, via Wifi gesynchroniseerd kunnen worden zonder tussenkomst van een PC.

• jswinkels
Helemaal niemand een idee?

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-11 16:15
Heb je toevallig een exchange server op je werk (met andere woorden, kan je via Outlook Web Access in je mail komen)? Zo ja zou je beide apparaten kunnen laten synchroniseren via WiFi met die exchange server. Dan zijn de agenda's gelijk :)

• jswinkels
Nope, zoals eerder aangegeven werken we hier met Lotus Notes!

• Possstema
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-11 10:49
Ik vermoed dat zonder PC het erg ingewikkeld wordt. Thuis een windows-PC met active-sync zou denk ik toch de makkelijkste oplossing zijn.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:23
Onderling syncen kan in ieder geval niet out-of-the-box, zoals je al in de gaten had.

Misschien kun je iets uithalen met SyncML, een open synchronisatie-protocol. Daarvoor zijn talloze (modules) die met elkaar communiceren. Zo zou je (even een ongetest voorbeeldje) dit kunnen doen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
SyncML connector op Pocket PC (V 4.2) PDA
                          |
              synct iedere x minuten met 
                          |
SyncML Server (eigen server of on-line dienst) > mailbox, agenda, etc binnen groupware pakket op server
                          |
              synct iedere x minuten met 
                          |
SyncML connector op E-ten telefoon

(Het syncen gaat dus over WIFI)

Wellicht kun je via SyncML zelfs automatisch syncen met je werk

• Paul_K
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07-2021

Paul_K

su

--foutje-kan weg-