Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kan geen vista installaren...

Pagina: 1
Acties:

• Trekkerkearl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08 06:57

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Topicstarter
Na een hele periode een apparte gaming machine gehad te hebben was ik gisteren de onstabieliteit van ubuntu helemaal zat en heb ik van mijn 2 computers 1 computer gemaakt met de volgende specs.

PSU: 500Watt PC Power & Cooling Silencer Voeding
Moederbord: Asus M2N32-SLI Wifi Deluxe
CPU: AMD Phenom 9850 Black Edition.
RAM: 2x 4GB Dual Channel G.E.I.L DDR2-800 (4x 2GB Dimms)
GPU: 2x Asus EAH3850/G/HTDI/256M Company of Heroes Edition (ATI HD3850 256MB)
2x 750GB SataIII Hardeschijven
4x 500GB SataIII Hardeschijven
2x LG Lightscribe DVD-RAM

Windows XP Professional kon ik installeren, maar deze ziet maar 3GB geheugen... en ik kan mijn voor vista gemaakte pci raid controllere niet installeren.

Dus ik geprobeert vista Ultimate 32bit en 64bit te installeren van een originele disk, maar nog voor ik de graphiche installatie interface krijg zie en een bsod in mijn scherm verschijnen :( met de melding "iql not less or equal".

ik heb het volgende geprobeert:

- Heeft ooit vista opgestaan met een oudere bios versie dus ik heb hem terug geflashed...
- Nieuwste bios geflashed.
- alles behalve 1 oude 2GB dimm verwijdert
- 1 videokaart verwijdert en alle pci kaarten verwijdert en maar 1 hd aangesloten...

dit alles werkte niet en ik snap niet waarom, het enigste wat ik me kan bedenken is dat het aan de amd processor ligt.... met mijn oude X2 6400+ werkte het perfect onder windows en ubuntu

Ik heb d’r nich veur keuzn Tukker te wean, ik heb gewoon onmeunig mazzel had!

• Trekkerkearl

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Topicstarter
dit is een mogelijkheid die is nog even verder moet onderzoeken :http://support.microsoft.com/kb/929777

[ Voor 73% gewijzigd door Trekkerkearl op 03-12-2008 10:39 ]

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:39
Windows XP en 2000 BSOD guide

^ Leesvoer

Eventueel een Memtest draaien, het geheugen testen kan geen kwaad.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

• Trekkerkearl

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Topicstarter
xp geeft geen problemen, het is windows Vista wat niet draaien wil.

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:14
trek alle hardware los die je niet nodig hebt om te installeren.. dus 1 hd en 1 dvddrive en 1 videokaart. Zet je bios instellingen op default en probeer het dan eens.

Gebruik tijdens de installatie dan alleen maar je sata aansluiting op je moederbord dus niet op je raid controller en probeer zo beetje bij beetje meer dingen aan te sluiten.

[ Voor 42% gewijzigd door andreict op 03-12-2008 10:44 ]

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11 23:34
heb je die updates nou al gedownload en in een installatie cd geïntegreerd?

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:39
Trekkerkearl schreef op woensdag 03 december 2008 @ 10:40:
xp geeft geen problemen, het is windows Vista wat niet draaien wil.
Groot aantal van de BSOD's zijn gelijk, maar probeer het eerst maar eens op een zo kaal mogelijk systeem zoals Andreict zei.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

• Trekkerkearl

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Topicstarter
ik heb bij een maat een installatie cd gefixt met sp1, hier zouden die updates bij in moeten zitten.... zoniet dan fix ik dat wel met vlite en dan maar eens kijken wat hij doet.

UPDATE 05-DEC-2008:

De computer installeerde meteen na het verwijderen van het extra geheugen....
Echte nu ik alles geinstalleerd heb staan en alle drivers heb geinstalleerd krijg ik constante bsod's die gerelateerd zijn aan de "nvstor.sys"

Die moet ik dus nu ook nog zien op te lossen, maar voor de rest draait hij goed.

[ Voor 48% gewijzigd door Trekkerkearl op 05-12-2008 09:15 ]

Pagina: 1