• wrvk82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-11-2023
Beste Tweakers,

Ik heb afgelopen weekend mijn Philips 42FPL7403 in ontvangst mogen nemen, aangesloten en werkt prima.

Omdat ik mijn computer als mediacenter wil gebruiken en HD films wil streamen vanaf mijn computer, heb ik een DVI-D kabel (met HDMI aan het einde) aangesloten op mijn HD TV.

De resolutie staat direct goed ingesteld (max reso tv), MAAR, de connectie lijkt vertraagd tussen mijn pc en de tv, alsof de cursor zich op "glad ijs" bevindt.

Bij het afspelen van een HD film komen er bij snelle beelden breuken in het beeld, op de PC speelt het vloeiend maar op de tv hapert het en is de film niet aan te zien. Als ik de resolutie verlaag, blijft het probleem zich voordoen, daar ligt het dus niet aan.

Wat gebruik ik voor pc:
Vista 64bit, Q6600 processor, 8800GT videokaart, 4gig dual chann mem.
Aansluiting: DVI kabel met HDMI poort aan het einde (let wel, deze heb ik ooit bij de aangeschafte 24" LCD gekregen, niet apart gekocht dus voor de tv).

Wat heb ik ook nog geprobeerd:
Verloopstukje op de DVI poort, vervolgens met VGA naar de HD TV, gevolg: Vertraging is WEG, maarrrr, resolutie is erg laag (13xx x 7xx). Deze resolutie kan ik vervolgens ook niet verhogen in mijn Nvidia instellingen. Dan heb ik dus nogsteeds geen HD!

Zou het de kabel kunnen zijn? Waar gaat het fout?

Ik hoop dat Tweakers het antwoord weet..

Alvast bedankt voor de hulp!

Verwijderd

Wat is de refresh rate en is het wel progressive?

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Zou dit niet aan Philip's Natural Motion oid kunnen liggen? Probeer eens wat features van je TV eens uit te zetten.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• wrvk82
Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 17:39:
Wat is de refresh rate en is het wel progressive?
Refresh rate is 59

Progressive? Sorry maar dat heb ik niet gecheckt, staat dat ook bij de NVidia settings?
Opgezocht, Progressive is de 1080P. Dus ja, het stond al op progressive!

Gister geprobeerd om de tv als main aan te sluiten en de monitor van mijn pc helemaal niet, maakt echter nogsteeds geen verschil!

Trekt mijn videokaart het niet? Lijkt me sterk... :/

Update: Nu lees ik iets over dat je ook modus kan gebruiken als 1080P45 en 1080P60 wat staat voor de FPS.

Dit heb ik nog niet geprobeerd, gaat dit misschien beter uitkomen en werken dan de standaard 1080p?

[ Voor 28% gewijzigd door wrvk82 op 04-12-2008 10:30 . Reden: Modus 1080p en 1080p45 toegevoegd ]

• wrvk82
Chester schreef op woensdag 03 december 2008 @ 17:43:
Zou dit niet aan Philip's Natural Motion oid kunnen liggen? Probeer eens wat features van je TV eens uit te zetten.
Ga ik ook proberen..

Daarnaast loopt het geluid ook niet gelijk met de stemmenmondbewegingen, maar dit komt natuurlijk door de latency die in het beeld zit....

Edit: typo

[ Voor 4% gewijzigd door wrvk82 op 04-12-2008 09:14 ]

Verwijderd

wrvk82 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 09:13:
[...]

Refresh rate is 59

Progressive? Sorry maar dat heb ik niet gecheckt, staat dat ook bij de NVidia settings?
Opgezocht, Progressive is de 1080P. Dus ja, het stond al op progressive!

Gister geprobeerd om de tv als main aan te sluiten en de monitor van mijn pc helemaal niet, maakt echter nogsteeds geen verschil!

Trekt mijn videokaart het niet? Lijkt me sterk... :/

Update: Nu lees ik iets over dat je ook modus kan gebruiken als 1080P45 en 1080P60 wat staat voor de FPS.

Dit heb ik nog niet geprobeerd, gaat dit misschien beter uitkomen en werken dan de standaard 1080p?
Dat getal achter de P staat voor de refresh rate :)

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

ByteDelight

Retro computing is alive!

(Bijna) zeker weten dat het een dsp in je TV is, dus één of andere default signaalbewerking voor alle ingangen.

In andere woorden: zoek naar een optie om alle speciale effecten / filters uit te schakelen.
Bel desnoods Philips.
Als dat niet mogelijk is zul je ermee moeten leven...

Ben overigens wel benieuwd naar de oplossing.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• wrvk82
Ik heb net veel ingelezen over PureVideo van nVidia en CoreAVC als decoder voor full hd films. Beide zouden significante verbeteringen moeten realiseren voor het streamen van 1080p films van PC naar Full HD TV.

Aan het einde van de middag ga ik direct verder met testen, de uitkomsten post ik vervolgens weer hier.

Bedankt voor het meedenken mensen, zo kom ik steeds een stapje verder!

Ik ga zeker kijken naar de tv instellingen..!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-01 12:47
Ligt volgens mij aan de tv. Ik heb het zelfde met mijn tv, maar dan met een ander model (die van vorig jaar, 9632d heb ik)

http://vinzzz.nl/problemen-42pfl9632D10/

Ik dacht dat het bij de nieuwe modellen was opgelost? Schijnbaar niet in alle modellen? Ik zal eens ff gaan navragen.

• wrvk82
DE OPLOSSING:

CoreAVC!

http://www.coreavc.com/

Ik heb de codec geïnstalleerd, wat directe de schokken in het beeld oploste. Echter, het geluid kwam nog niet overeen met de lipbewegingen.

In CoreAVC de deïnterlacing ingesteld op BoB en Force VMR AR correction aangezet en tadaaaaaa!

Ik hoop in de toekomst dat iemand nog wat aan deze informatie heeft!

Mvg, Rogier

• niekosniekos
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-01 14:40
Oké.
Ik zal deze codec ook maar een instaleren
Hopelijk lost dit mijn problemen ook op

• niekosniekos
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-01 14:40
Helaas bij mij is het nog niet opgelost.
Pagina: 1