Toon posts:

sex vs liefde&platoniteit

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik ga stappen lijkt het er wel op of alles en iedereen alleen uit is op sex.

Als ik op een meisje afstap en gewoon kennis wil maken denkt ze gelijk alles verkeerd.

Waarom kennen zoveel mensen het begrip liefde niet helemaal goed.

Sex is slechts een lichamelijke actie en dus eigenlijk niets in vergelijking tot liefde wat een geestelijke actie teweegbrengt.

Iemand hetzelfde probleem?

Verwijderd

Je weet zeker dat je rits dicht was toen je aan t praten was :?

Verwijderd

Sex = lust. Lust is een van de meest basic dingen in het leven. Sterker nog : het _is_ leven. Voorplanten en zo.

Al je doen en laten zal op een of ander level beinvloedt worden door lust. Zo ook, en zeker niet als minste, interacties met personen van het andere geslacht. Dit geldt voor jou, maar net zo goed voor die meid. Ook die zal op een of ander level er mee bezig zijn. Al dan niet bewust.

Daarbij komt nog dat iedereen, onbedoeld of niet, 100% van de tijd altijd onbewust op zoek is naar potentiële partners. Die keuzes/selecties/afwegingen maak je bij elk persoon die je ziet/hoort/ruikt.

Zo .. en nou laat ik een ander de invalshoek van 'Zo werkt de maatschappij / vrouwen verwachten niet eens veel anders meer in een bar' verder uitdiepen.

Verwijderd

Op zaterdag 24 februari 2001 04:03 schreef AirHead het volgende:
Je weet zeker dat je rits dicht was toen je aan t praten was :?
Zucht..... dit is toch een serieuze vraag :? :? Waarom moet er dan weer zo'n flauw antwoord op |:(

Maar om even in te gaan op de topic-starter...

Er is idd een verschil tussen Liefde en Lust...

1. Sex uit liefde noem ik "de liefde bedrijven"
2. Sex uit lust is niks anders dan "ne*ken"

Veel mensen halen 1 en 2 nog wel eens door elkaar. En denken dat als je verliefd bent dat je dan ook maar meteen met elkaar naar bed moet.
En iemand die alleen uit is op sex... tsja dat vind ik gewoon goedkoop dus :r, maar er zijn er genoeg die wel sex willen maar geen liefde.... en dat kun je echt niet altijd aan iemands gezicht aflezen.

Verwijderd

Op zaterdag 24 februari 2001 08:36 schreef ik_zei_de_gek het volgende:

[..]

Zucht..... dit is toch een serieuze vraag :? :? Waarom moet er dan weer zo'n flauw antwoord op |:(
Sorry :P. Maar ik zag t zo voor me :) :

"waarom reageren vrouwen nou alsof ik meteen sex wil :?..........."

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op zaterdag 24 februari 2001 08:36 schreef ik_zei_de_gek het volgende:

1. Sex uit liefde noem ik "de liefde bedrijven"
2. Sex uit lust is niks anders dan "ne*ken"
Mooie woorden voor een en het zelfde.
Sex uit liefde is lekker ne*ken/liefde bedrijven.
Sex alleen uit lust is minder/niet lekker ne*ken/liefde bedrijven.

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Sex is slechts een lichamelijke actie en dus eigenlijk niets in vergelijking tot liefde wat een geestelijke actie teweegbrengt.
De reden dat je opgewonden raakt is niet omdat het lichaam dat besluit maar omdat je "geest" dat doet.

Verwijderd

Op zaterdag 24 februari 2001 03:57 schreef 5penta5 het volgende:
Als ik ga stappen lijkt het er wel op of alles en iedereen alleen uit is op sex.

Als ik op een meisje afstap en gewoon kennis wil maken denkt ze gelijk alles verkeerd.

Waarom kennen zoveel mensen het begrip liefde niet helemaal goed.

Iemand hetzelfde probleem?
uhmm heb jij geen lul?? Je komt wel een beetje saai over maar ik begrijp wel wat je er bedoeld.

Ik heb zelf ook vaak het gevoel dat de sfeer met stappen vooral de jacht der hormonen is!! :) als we maar kunnen neuken. Maar vaak kom ik ook leuke mensen tegen die weer genoeg bewijs zijn van vriendschap gewoon fun sociaal contact en in geval van liefde ook sex. Ik vind het raar dat liefde en sex steeds vaker tegenover elkaar gezet worden. Het zijn 2 dingen die samen het beste tot hun recht komen. Al zeg ik niet dat sex zonder liefde niet lekker is of liefde zonder sex niet fijn is maar ik heb de gelukkige ervaring dat Liefde & Sex samen erg fijn zijn en ik er gelukkig mee ben. :)

*D

Verwijderd

Op zaterdag 24 februari 2001 14:37 schreef sampoo het volgende:

[..]

De reden dat je opgewonden raakt is niet omdat het lichaam dat besluit maar omdat je "geest" dat doet.
:P Zeker en dat bedoel ik nou ook!!

• Gooly
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-05-2025

Gooly

Wie? Ik?

Het is volgens mij allemaal instinctief. Ik denkt dat het meer te maken heeft met de mens als soort. We willen "de soort mens" in stand houden, dus moet er voortgeplant worden, om de soort in stand te houden. Dus dat is waar iedereen naar op zoek is, een "exemplaar" (sorry, bedoel het niet grof, maar benader het afstandelijk) waarmee je, je voort kunt planten. (sex) als je dan een "exemplaar" hebt gevonden waarvan je het idee hebt dat die goed nageslacht kan leveren. b.v. vanwege bepaalde eigenschappen of karaktertrekken, of lichaamsbouw, dan word je daar zuinig op en ga je het beschermen en koesteren (liefde) Ik denk dat het een instinct is om de soort in stand te houden. In die hoek zoek ik het :7

See that's the trouble with reality, it's taken far too seriously.

Verwijderd

de soort als geheel interesseert ons niks...

WIj willen wel dat het goed gaat met ons EIGEN nageslacht, maar met het nageslacht van anderen, och...

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-01 21:09
ik zal in elk geval nooit meer een meisje om een "tegenprestatie" vragen. ik had er geen ranzige gedachten bij, maar het werd een beetje fout opgevat... denken vrouwen soms dan mannen alleen maar aan seks denken?

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

• Gooly

Gooly

Wie? Ik?

Ook in dat geval geldt mijn theorie over voortplanting. Je hebt gelijk dat iedereen het bij zijn eigen nageslacht houdt, maar ook dat is volgens mij gebaseerd op de behoefte om je eigen soort in stand te houden. Waarom schieten we dan liever 5 mensen dood om er eentje te redden? (je eigen kind b.v.) omdat het instinct op voortbestaan is gericht en die 5 blijkbaar het voortbestaan in gevaar brachten. Verklaard b.v. denk ik ook de enorme tegenstrijdigheid over oorlogen. Iedereen is er tegen (vanwege dood en uitroeien) en iedereen voert ze (tegen elementen die blijkbaar onze eigen soort in gevaar brengen).

• The hunting Hunter994
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-03-2023
Op zaterdag 24 februari 2001 22:44 schreef Gooly het volgende:
Waarom schieten we dan liever 5 mensen dood om er eentje te redden? (je eigen kind b.v.) omdat het instinct op voortbestaan is gericht en die 5 blijkbaar het voortbestaan in gevaar brachten.
Het 'instinct op voortbestaan' is er op gericht je eigen genen te laten voorbestaan (en toevallig daarmee de soort). Dat je 5 mensen doodschiet om je eigen kind te redden is alleen maar ter bescherming van je eigen genen.

Love is difficult to find, easy to lose and hard to forget.

Verwijderd

Op zaterdag 24 februari 2001 14:35 schreef sampoo het volgende:

[..]

Mooie woorden voor een en het zelfde.
Sex uit liefde is lekker ne*ken/liefde bedrijven.
Sex alleen uit lust is minder/niet lekker ne*ken/liefde bedrijven.
Daar ben ik het dus niet mee eens.... zal wel komen omdat ik vrouw ben :?

Ik zie de sex die ik heb met een liefdespartner dus heel anders, niet dat daar geen lust bij zit, maar dat noem ik dus passie

• Gooly

Gooly

Wie? Ik?

Op zondag 25 februari 2001 01:25 schreef The hunting Hunter het volgende:

[..]

Het 'instinct op voortbestaan' is er op gericht je eigen genen te laten voorbestaan (en toevallig daarmee de soort). Dat je 5 mensen doodschiet om je eigen kind te redden is alleen maar ter bescherming van je eigen genen.
Dit zijn inderdaad de woorden waar ik gisteren tevergeefs naar zocht :) Ik bedoel ook dat iedereen dat voortbestaan in de eerste plaats bij zichzelf zoekt. Het voortbestaan van de genen gaat dan boven het voortbestaan van de soort. Ik had dat onderscheid tot 5 minuten geleden idd nog niet gemaakt.

• MOL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-11-2021

MOL

Eet je wel goed?

Wat ik ook veel om me heen zie is wat ik noem Tactisch Neuken. Met iemand een relatie aanknopen of naar bed gaan omdat hij bij de sportzaak of in de coole kroeg werkt e.d.

No offence maar vrijwel iedereen die ik ken en die dat doet is vrouwlijk :?

Ik had vroeger ook het "liefde bedrijven" idee, maar dat heb ik volledig laten vallen. Het draait bij mij nu veel meer om sex en uiterlijk.
Pagina: 1