[OSX] Quicktime verwijderd, hoe opnieuw installeren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisje182
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-05 10:45
Hey,
Ik heb quicktime geuninstalled met AppCleaner en wilde het weer opnieuw installeren (hij werd vet traag om een of andere reden...) ik heb ook de map met de components verwijdert. Maar als ik quicktime opnieuw download van de apple site en wil installeren. Zegt ie dat de versie niet geschikt voor mijn computer, terwijl het toch echt een dmg is.
Staat ie ergens op een cd toevallig ofzo?>

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Euh, op een Mac kun je Quicktime niet uninstallen en op een Windows computer heb je niets aan DMGs. Meer info, graag.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:45
dennisje182, ik heb de titel aangepast naar: "[Quicktime] Verwijderd, hoe opnieuw installeren?". Quicktime probleem zegt natuurlijk nog niets, probeer daarom altijd een duidelijke titel te kiezen, zoals ook in ASD Beleid staat.

Verder mag je wel iets meer informatie geven. Gaat het om Mac OS X? Zo ja, welke Mac gebruik je? Zoals CyBer al aangeeft is het buitengewoon lastig om Quicktime te verwijderen, dus wat heb je precies gedaan om dat voor elkaar te krijgen?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisje182
oh excuses:) zal idd ff wat meer info geven (et was wat vroeg toen ik et postte). Heb op mijn Alu macbook (OS X) quicktime met AppCleaner verwijdert (vanuit Programma's het quicktime dingetje naar AppCleaner gesleept en alle bestanden die hij daarbij vond verwijderd), omdat hij erg langzaam deed om .avi af te spelen en gisteren nog niet. In Spotlight vind hij ook niks meer van quicktime behalve dan dat dingetje dat bij Systeemvoorkeuren staat. Nu lukt het me dus niet om quicktime opnieuw te installeren, want je kan wel een bestand vanaf apple.nl downloaden maar die kan hij niet installeren....Ik krijg een melding: "Met dit pakket installeert u een versie van QuickTime die niet voor uw computer bedoeld is." Terwijl ik zeker weet dat ik die voor Leopard heb gedownload.
Ik hoop dat het zo genoeg info is en dat iemand een oplossing voor me heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-05 10:50

chem

Reist de wereld rond

- quicktime kan je niet verwijderen, het is een integraal onderdeel van je systeem. Als je het daadwerkelijk zou verwijderen, dan zou je je bootscreen niet eens zien
- je hebt nu de *player* verwijderd die gebruik maakt van de achterliggende quicktime-library
- er valt niks opnieuw te installeren aan quicktime, hoogstens te updaten
- ik weet niet wat AppCleaner nog meer heeft weggegooid, maar mogelijk meer dan de bedoeling was - als je een logboek daarvan hebt kunnen we wellicht nog helpen; anders zou ik iemand met een gelijke OS X versie (en dezelfde quicktime-vesie) vragen of hij/zij de Quicktime Player nog voor je heeft
- zo niet, dan is het balen voor je en mag je je OS opnieuw installen, omdat onbekend is wat er allemaal is weggegooid door AppCleaner

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Eventueel kun je met Pacfist kijken of er nog wat terug te halen valt vanaf de installatie DVD's, maar als je niet precies weet wat er weggegooid is wordt het wat lastig.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Even een domme suggestie, maar AppCleaner gooit alles toch in de Prullenmand - voor dit soort situaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisje182
Neej had ik al gekeken, staat ie niet tussen:S maar ik heb het probleem al gedeeltelijk opgelost. Ik heb met Time machine quicktime kunnen terug halen, alleen duurt het alleen nog heel erg lang voordat ie een .avi bestand afspeelt. Langer dan eerst iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Heb je niet toevallig Flip4Mac geïnstalleerd, en probeer je vervolgens een bestand af te spelen wat geconverteerd dient te worden?

Duurt het ook lang als je een stream van bijvoorbeeld www.apple.com/trailers afspeelt?

[ Voor 25% gewijzigd door domi235 op 04-12-2008 11:31 ]

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisje182
domi235 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:30:
Heb je niet toevallig Flip4Mac geïnstalleerd, en probeer je vervolgens een bestand af te spelen wat geconverteerd dient te worden?

Duurt het ook lang als je een stream van bijvoorbeeld www.apple.com/trailers afspeelt?
Op de apple.com/trailers wordt ie wel gewoon gelijk afgespeeld (in firefox). Ik heb flip4mac geinstalleerd, maar die heeft toch alleen te maken met .wmv bestanden en niet met .avi bestanden of heb ik het dan mis? Moet ik Flip4Mac eraf gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

dennisje182 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 13:43:
[...]

Op de apple.com/trailers wordt ie wel gewoon gelijk afgespeeld (in firefox). Ik heb flip4mac geinstalleerd, maar die heeft toch alleen te maken met .wmv bestanden en niet met .avi bestanden of heb ik het dan mis? Moet ik Flip4Mac eraf gooien?
Dat is natuurlijk een optie om te controleren of deze de traagheid veroorzaakt. Wanneer ik op een HD trailer klik op de trailersite van Apple (via Safari), wordt bij mij heel quicktime geopend, en krijg ik dit filmpje niet embedded in de site...

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 14:26

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

QT player voelt bij mij ook wat zwaar.. ik heb dan wel nog een powerbook.. ;)
Gebruik zelf VLC als meer 'lichtgewicht' player voor avi's etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisje182
Ik vind het toch raar dat Apple z'n eigen mediaplayer niet echt op orde heeft, je zou toch verwachten dat alle (en zeker .avi) wel normaal afgespeeld moeten kunnen worden zonder allemaal codecs en components te moeten downloaden.
Maar ik heb ondertussen nog steeds het trage opstartprobleem van quicktime. Ik heb getimed en het duurt 42 sec voordat quicktime het .avi bestand afspeelt......Dat is lang....Want ik kan me herinneren dat ie er eerst binnen 5 a 10 sec begon. En gek genoeg doet Perian niet meer wat ie oa. moest doen....ondertitels afspelen...Misschien dat bij Perian het probleem ligt???

edit: heb het intussen opgelost, ik heb alle components gedownload en geinstalleerd die ik maar kon vinden en nu doet ie et weer gewoon normaal......toch vreemd....

[ Voor 12% gewijzigd door dennisje182 op 05-12-2008 09:08 ]

Pagina: 1