Als ik thuis ben sluit ik mijn laptop aan op een HD TV als monitor. Probleem is dat deze juist alleen niet de bovenbalk (met het appeltje, safari, archief,wijzig enz.) laat zien, dit valt net weg. Ik heb ontdekt als is overscan uitzet dat het wel allemaal past maar dan krijg ik zwarte randen. Heeft nog iemand hier last van? En wat te doen?
Zal wel te maken hebben met de resolutie van je MacBook en van je HD TV die niet 't zelfde zijn...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
System Preferences > Display > Options > Overscan
en die dan uitzetten.
en die dan uitzetten.
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Hoe heb je überhaupt de computer op je TV aangesloten?
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
HD Ready via hdmi max 1280 x 720, door vga 1360 x 720sk1nny666 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 09:29:
is de tv HD ready of full HD?
Dan krijg ik allemaal zwarte balken langs mijn beeld, had ik al getestchem schreef op woensdag 03 december 2008 @ 09:47:
System Preferences > Display > Options > Overscan
en die dan uitzetten.
Mini DisplayPort-naar-VGA-adapter, dan simpel VGA kabeltje eropDaedalus schreef op woensdag 03 december 2008 @ 10:33:
Hoe heb je überhaupt de computer op je TV aangesloten?
Volgens mij is het gewoon een "feature" van heel veel HD-Ready TVs met zo'n resolutie. Je zult nooit een pixel perfect beeld krijgen, maar er zijn diverse tools op internet te vinden om aangepaste resoluties te maken, ook op GoT is dit onderwerp al een aantal keer langsgekomen geloof ik. SwitchResX is een programmaatje, als je daarvan alleen de preference pane installeert kun je zelf aangepaste resoluties aanmaken. Je zult dan een beetje moeten experimenteren bij welke resolutie je beeld precies gevuld wordt. Probeer anders (nogmaals) op GoT te zoeken want er zijn al eerder mensen geweest met hetzelfde probleem
Hier stond achterhaalde informatie…
volgens mij moet je hem via vga alsnog op 1280 x 720 draaien.
zo heb ik hier een een tv via vga draaien op een HD ready.
die is verder goed
die is verder goed
Dat zou kunnen, maar er zijn genoeg TVs die dat niet willen. Die laten een balk zien of met overscan een deel weg. De TVs die ik het wel goed heb zien doen moet je op de resolutie van het paneel instellen (1366x768) wat ook het meest logisch is, dan heb je geen verlies door scalen.sk1nny666 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 12:02:
volgens mij moet je hem via vga alsnog op 1280 x 720 draaien.
die is verder goed
Hier stond achterhaalde informatie…
Pagina: 1