Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

ik kom er ff niet meer uit.. ik heb in mijn bios (type rs482m4) instellingen veranderd (ik selecteerde een default setting, waardoor usb niet meer werkt (deactive) en ook met ps2 tussenstukjes pakt ie ze niet) waardoor mijn toetsenbord en muis niet meer werken, de pc wil niet verder dan beginscherm van bios, mijn harde schijf is nog leeg en ik kan ook niet booten met een xp cd zodat ik kan installeren... ik heb ook mijn bios gereset (batterij eruit en jumper verplaatst) maar nog steeds niks..
dus mijn vraag is hoe kan ik weer in bios komen en de functie usb aanzetten??? HELP!!!!

bvd

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

[inkoppertje]
Van iemand een PS/2 ramplankje lenen?
[/inkoppertje]

BIOS reset zou echt moeten werken, kijk eens goed in de handleiding van je mobo hoe je dit bij jouw moederbord het beste kan aanpakken.

Ik geloof namelijk niet dat de standaard setting is dat iets uitstaat. Ik gok dat de reset mislukt is.

[ Voor 90% gewijzigd door Hooglander1 op 02-12-2008 23:57 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:41

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Vreemd dat de default setting USB uitschakeld, nog niet eerder meegemaakt. Heb je al meerdere poorten geprobeerd?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
Hooglander1 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 23:54:
[inkoppertje]
Van iemand een PS/2 ramplankje lenen?
[/inkoppertje]

CMOS reset zou echt moeten werken, kijk eens goed in de handleiding van je mobo hoe je dit bij jouw moederbord het beste kan aanpakken.
je zou denken dat zo een ps/2 tussenstukje zou werken... en ik ga ff de cmos methode nog een keer proberen... thnx!!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 23:57:
[...]

je zou denken dat zo een ps/2 tussenstukje zou werken... en ik ga ff de cmos methode nog een keer proberen... thnx!!
Ik heb regelmatig gehad met die tussenstukjes dat ze niet werkten. Vandaar :)

Maar als het niet werkt, even aanbellen bij de buren en vragen of je hun toetenbord mag lenen? Erg vaak hebben mensen nog een ps/2 toetsenbord. Tenminste, als ze een beetje oude pc hebben. Gewoon even proberen dus ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Hooglander1 op 02-12-2008 23:59 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Verwijderd

Topicstarter
PD2JK schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 23:55:
Vreemd dat de default setting USB uitschakeld, nog niet eerder meegemaakt. Heb je al meerdere poorten geprobeerd?
ja, ksnap er ook niets van... ik selecteerde in bios (toen ie het nog wel deed) voor default settings... volgens mij heette het failsafe default of optimized default.. en toen opnieuw starte en toen kreeg ik de melding dat ie me muis en keyboard niet kan vinden.. in usb niet en ook niet met die groene en paarse tussenstukjes... heel vreemd

Verwijderd

Topicstarter
Hooglander1 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 23:58:
[...]

Ik heb regelmatig gehad met die tussenstukjes dat ze niet werkten. Vandaar :)

Maar als het niet werkt, even aanbellen bij de buren en vragen of je hun toetenbord mag lenen? Erg vaak hebben mensen nog een ps/2 toetsenbord. Tenminste, als ze een beetje oude pc hebben. Gewoon even proberen dus ;)
gaat vast wel goedkomen... bedankt voor de moeite!! ;)
Modbreak:Liever niet twee keer achter elkaar posten...

Je kunt prima twee quotes in één post verwerken, gebruik indien nodig gewoon de edit-knop :)

[ Voor 14% gewijzigd door dion_b op 03-12-2008 10:16 ]

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:03

BCC

Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 23:57:
[...]
je zou denken dat zo een ps/2 tussenstukje zou werken...
Die dingen werken alleen als het moederbord / de muis PS/2 ondersteunen.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Topicstarter
BCC schreef op woensdag 03 december 2008 @ 00:02:
[...]

Die dingen werken alleen als het moederbord / de muis PS/2 ondersteunen.
ok... denk dat het gewoon heel simpel.. zo een ouderwetse keyboard en muis vinden is... thnx!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-12 22:00
ik heb ook mijn bios gereset (batterij eruit en jumper verplaatst) maar nog steeds niks..
Voor hoe lang? Om er helemaal zeker van te zijn, is het een goed idee om de batterij er een uurtje ofzo uit te hebben. Als je vandaag moet werken of naar school moet, is het een goed idee om het in die tussentijd even te proberen.
ok... denk dat het gewoon heel simpel.. zo een ouderwetse keyboard en muis vinden is... thnx!
Alleen toetsenbord lijkt me? Sowieso zou je USB muis/tobo weer moeten werken in een OS, die USB legacy optie is gewoon om met USB tobo's in je BIOS te komen.

Verwijderd

Bios resetten..opstarten zonder KB aangesloten..melding..uitzetten KB in usb en weer aanzetten?

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor alle reacties!!!!

het is gelukt.. heb gewoon een keyboard en muis met ps/2 geregeld en hij pakte ze direct... probleem opgelost!!!
Pagina: 1