Tweakgear shop, niet zo tof (tot dusver)

Pagina: 1
Acties:

• THEsmiley
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-10-2025
Beste lezers,

Ik heb een probleem met de Tweakgear shop in de vorm van de achterliggende partner, in de vorm van "4Net E-commerce" welke leverancier is.

Het begon met een bestelling welke ik plaatste in Juli 2008, chronologisch is daarna het volgende gebeurd met deze bestelling (ter waarde van EUR 30.60)...

04/07/2008: Bestelling en betaling via IDeal, exact betaald bedrag is EUR 30.60
13/07/2008 : Navraag of het produkt (niet?) leverbaar is
15/07/2008: Antwoord dat de levertijd niet bekend is, anders levering binnen 14 dagen
06/08/2008: Melding dat het produkt over 14 dagen wordt geleverd (where did I hear that before?)
06/08/2008: Mail terug dat ik het eea niet waardeer, tevens verzoek voor ander afleveradres zonder extra
kosten vanwege de overlast.
07/08/2008: Antwoord terug dat ander adres geen probleem is zonder meerkosten, werd gewaardeerd!
08/08/2008: Alternatief adres doorgegeven, ik las de reaktie pas op die dag.
25/08/2008: Ik vraag me nu toch wel af waar mijn produkt blijft dus nogmaals een mailtje
26/08/2008: Reaktie retour dat de order op die dag wordt verzonden. Ik blij; beter laat dan nooit
26/08/2008: Ongeveer 2 uur later deze melding via mail ontvangen; "Helaas heb ik net te horen gekregen van mijn collega dat de R. Doornbos 5 september bij ons binnen komt."
26/08/2008: Grofweg 5 uur later een bericht over ene R.Doornbos dat deze per abuis is verzonden, terzijde een melding dat ik 14 dagen (alweer?) op mijn produkt kan wachten :(
26/08/2008: Een klacht verzonden over de gang van zaken
03/09/2008: Nogmaals een klacht verzonden bij gebrek aan reaktie
04/09/2008: Een reaktie terug dat het geld terug wordt teruggestort vanwege de gang van zaken
19/10/2008: Aangezien er nog geen geld op mijn rekening stond een forse aanmaning gestuurd met dreiging
incassobureau, was het wat zat. Vrijwel direct reaktie terug dat het werd overgeboekt.
11/11/2008: Na veel haken/ogen EUR 20.60 mogen ontvangen, mis hier nog EUR 10.00, *zucht* moet ik er weer achter aan...

Ik heb redelijk gezocht of dit bekend was, ik zag wel veel vragen over deze "partner" maar geen verhalen zoals ik deze heb mogen meemaken.

Het betreft een klein bedrag maar ik ben nogal principieel en volhardend dus toleer dit soort praktijken niet. Zowieso ben ik niet gecharmeerd waarop men mijn vragen/klachten heeft afgehandeld in combinatie met het feit dat de mensen (ik heb uitsluitend een zekere Hellen gemailed; niemand anders gaf reaktie, frappant!)

Heeft iemand anders nog meer gedonder met dit bedrijf gehad? Ik ben benieuwd naar ervaringen en of iemand daadwerkelijk eens wat ontvangen heeft? Wordt er op momenten 8)7 van

you think you know it all, until you need help

Verwijderd

Gelukkig ben je vrij om geen zaken meer met Tweakgear te doen. En een tientje leergeld is toch niet gek? Nu is bovendien meteen duidelijk dat er een grens is aan hoe druk je je moet maken om een klein bedrag terug te krijgen, iets met eigen gemoedsrust en bloeddruk enzo :)

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:36

Alaksandus

Vae puto deus fio

Lijkt me ook verstandiger om bij een volgende bestelling eerst te kijken of een product op voorraad is, en hoelang een eventuele levertijd zou zijn.

Op deze manier ben je niet meteen je geld "kwijt" en ben je niet overgeleverd aan de "snelheid" van de leverancier.

Als een god in Nijmegen.

• MeijsteR
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 09:48:
Gelukkig ben je vrij om geen zaken meer met Tweakgear te doen. En een tientje leergeld is toch niet gek? Nu is bovendien meteen duidelijk dat er een grens is aan hoe druk je je moet maken om een klein bedrag terug te krijgen, iets met eigen gemoedsrust en bloeddruk enzo :)
Een tientje leergeld?? Hij is gewoon "opgelicht" dus niets geen leergeld.. Hij heeft een bestelling geplaats dus een overeenkomst gesloten. Hij heeft zijn deel van de overeenkomst (namelijk geld storten) vervuld. Het bedrijf moet dan alleen nog leveren en dat doen ze dus blijkbaar niet. Hij heeft recht op VOLLEDIGE vergoeding.
Ongeacht of het product niet op voorraad is moet het product toch binnen aanzienbare tijd geleverd kunnen worden.

@TS:
Ik zou als ik jou was nog een aanmaning sturen en anders gewoon een incassobureau langs laten gaan.

Verwijderd

Incassobureau is de moeite niet waard, dan ben je meer kwijt aan het bureau dan dat het je uiteindelijk opleverd.. Ik vind het wel erg slecht van Tweakgear als ik het verhaal zo lees.. Gewoon de hele gang van zaken.. Ik zou er nog maar eens (*zucht* snap de frustratie) een mailtje aan wagen dat ze niet het gehele bedrag hebben teruggestort en eventueel ze vertellen dat je, als ze zo doorgaan, een officiële klacht in zal dienen bij iets van de cosumentenbond o.i.d.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06:59

Daniel

Kapitein NCC-1701
Dit klinkt als een nogal grote fuckup bij de handlingpartner van Tweakgear :( Onze excuses alvast, helaas kan ik er op dit moment weinig aan doen. De medewerker die hier intern meer af weet van het hoe en wat is volgende week weer op kantoor, ik zal zorgen dat e.e.a. dan wordt opgepakt.

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Leergeld is als je iets stoms doet (bijv. je iPod verkopen aan iemand uit Nigeria). Dit heeft daar niets mee te maken. Als je voor elke zending waar je met iDeal hebt betaald en die niet geleverd wordt 'leergeld' zou moeten betalen, zou het consumentenvertrouwen met betrekking tot online aankopen wel *heel* erg inzakken. Flauwekul dus, dit is een uitermate slechte afhandeling van een winkel.

Je erover opwinden is natuurlijk iets wat je moet vermijden, dat ben ik met eens. Al kan het je soms wel eens teveel worden, vooral als iets eenvoudigs 4 maanden moet duren.
Alaksandus schreef op woensdag 03 december 2008 @ 09:52:
Lijkt me ook verstandiger om bij een volgende bestelling eerst te kijken of een product op voorraad is, en hoelang een eventuele levertijd zou zijn.

Op deze manier ben je niet meteen je geld "kwijt" en ben je niet overgeleverd aan de "snelheid" van de leverancier.
Natuurlijk heeft de Tweakgear-shop wel het 'respect' van Tweakers.net, en verwacht je daarom geen problemen. Als ik nu een artikel aanklik, staat er bij '24 uurs verzending op werkdagen'. Dan lijkt het me dat ze het op voorraad hebben. Het zou wat zijn als je zelfs met zo'n melding nog bij elke shop moet gaan mailen of ze het wel op voorraad hebben.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• wildcardxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
Er is hier gewoon sprake van een tekortkoming in de nakoming: ik adviseer je dan ook om dit artikel (6:246 uit mn hoofd weet niet zeker) te vernoemen in een ingebrekestelling en eisen dat er een volledige schadevergoeding van het product + eventueele vertragingsschade eist. Dit ingebrekestellen is de eerste vorm van gerechterlijke stappen: in een gebrekestelling kun je vragen: naleveren, herstellen van het ontbrekende, schadevergoeding, ontbinding...

Ontbinding is het makkelijkst, jij geld terug hun hoeven niet te leveren....

(overigens is er sprake van een tekortkoming in de nakoming omdat er hier sprake is van een consumentenkoop bij een consumentenkoop is een voorwaarde van de koopovereenkomst dat er een levering plaats vind, dit is niet aanwezig.)

• THEsmiley
Daniel schreef op woensdag 03 december 2008 @ 13:36:
Dit klinkt als een nogal grote fuckup bij de handlingpartner van Tweakgear :( Onze excuses alvast, helaas kan ik er op dit moment weinig aan doen. De medewerker die hier intern meer af weet van het hoe en wat is volgende week weer op kantoor, ik zal zorgen dat e.e.a. dan wordt opgepakt.
@Daniel: Thanks voor de reaktie, uiteraard zit het probleem niet bij Tweakers maar zeer duidelijk bij de handlingpartner zoals je zelf al opmerkt.
Ik kan het bijzonder waarderen dat jullie er ook induiken in ieder geval _/-\o_

@Nare man: een tientje leergeld voor de FU van iemand anders? Sorry maar zo werkt het niet in de grotemensenwereld.

@Alaksandus: dat heb ik gedaan op het moment van bestelling, er staat me zelfs bij (dat zou ik moeten nazoeken in mijn mail-archief) dat ik eerst heb geinformeerd naar de leverbaarheid en daarna pas besteld. Levertijd indicatie op dat moment was 3-5 dagen wat ik redelijk vond,

@MeijsteR: Thanks voor de verdediging en de tip, een incassobureau kan ik idd altijd inschakelen want die verhalen hun kosten op de "wanbetaler" dus kost mij in feite niks (@Zyll; ik had daarover al voorzichtig geinformeerd). Aangezien Daniel zich nu hierop gestort heeft wil ik hem en de interne medewerker de tijd geven om hier rustig na te gaan wat er allemaal is gebeurd en daar een oplossing voor te zoeken; vind ik wel ze nuttig.

@TerraGuy: Goede punten in je reaktie, zowieso maak ik me er ook niet extreem druk om of slaap ik er slecht door; het is gewoon het principe dat men zomaar 10 euro onttrekt aan een terugbetaling voor een bestelling waar niets mee is gebeurd. Zou een goede handel worden en dat geeft 'duistere' figuren de kans een webshop op te zetten, mensen te laten bestellen, niet te leveren en dan gewoon het bedrag minus kosten terug te boeken ...
Ze hadden inderdaad van mij ook het respect omdat het via Tweakers.net ging en welke hier zelf ook niets aan kunnen doen (zie bovenin mijn reaktie), dat gaf net wat meer vertrouwen dan bij een andere webshop waar ik nooit wat zou hebben gekocht.

@wildcardxl: thanks voor die tips, ik hou ze even in gedachten mocht het nodig zijn

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Laten we dan maar hopen dat andere mensen dat niet normaal vinden. Ik hoop niet straks een tientje leergeld te moeten gaan betalen bij de bakker, een tientje bij de slager, eentje bij de groenteboer.....

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• wildcardxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
overigens moet je er niet van uitgaan dat incassobureaus altijd alles gaan verhalen op de schuldenaar, ik werk zelf bij een bewindvoerderskantoor en heb aardig ervaring met incassobureau''s, want het probleem is, dat wanneer het echt niet lukt dat ze de vordering van de hand kunnen gaan doen, uiteraard gaan daar inbeslagnames en weet ik wat allemaal vooraf, maar uiteindelijk KAN het er op neerkomen dat je de vordering weer terug moet kopen van het incassobureau, raraa wie dan opdraait voor de kosten:)

Maarja dit scenario heb ik maar 1x eerder gezien, dit was bij een autohandelaar die een schuld bij iemand had lopen van 2200 euro, moest uieindelijk terugkopen voor 1700 en nu heeft het hem dus utieindelijk alleen maar geld gekost want die schuld die loopt nog.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:14

JT

VETAK y0

Pardon??? :D _O- Kerel, sorry hoor, maar hoe kom je erop! Hij moet maar genoegen nemen met een tientje "leergeld" zodat hij mag "leren" ofzo dat het bedrijf mensen blijkbaar soms slecht behandeld? Wat is voor jou dan de definitie van leergeld? Als jij iets bestelt bij iemand en je krijgt een doos met een steen terug, noem je het betaalde bedrag dan ook leergeld?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
THEsmiley: Ik vind het vervelend om te lezen hoe een en ander verlopen is en wil je daar onze excuses voor aanbieden - dat is niet wat je van ons en onze partner mag verwachten. En voor zover relevant: dat is natuurlijk ook niet wat we met ze hebben afgesproken. We willen graag een kwaliteitsproduct aanbieden, de service die vanuit/door de shop geleverd wordt maakt daar onderdeel van uit.

Vooralsnog gaat het overigens wel om een op zichzelf staand incident. Er heeft één keer eerder iemand contact met ons opgenomen over een probleem met de shop, maar dat probleem is kort daarna uiteindelijk alsnog naar tevredenheid geholpen. Ik zal in ieder geval ook even per e-mail met je contact opnemen, heb namelijk nog wel wat aanvullende informatie nodig om hier eventueel iets mee te kunnen doen. :)

• THEsmiley
Hoi Roelant,

Zoals per email al aangegeven ga ik voor 10 euro geen probleem extreem escaleren, uiteraard hoop ik wel dat de partner de kritiek aanwend om verbeterpunten in te voeren zodat dit ook slechts een incident blijft.
Door een drukke agenda mijnerzijds en het feit dat het probleem nu voldoende bekend is ben ik er daarom ook klaar mee, het punt is gemaakt.

Wat mij betreft kan dit topic gesloten worden, ik wens eenieder (behalve nare man, sorry maar die reaktie raakte kant nog wal :( ) te danken voor de reakties en hopelijk komt hier iets positiefs uit voort :)

Pagina: 1