Toon posts:

Vista en internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb zojuist het hele forum van tweakers.net doorlopen naar een oplossing voor mijn probleem, er zijn erg veel relevante topics, maar nergens wordt een echte oplossing geboden.

Het probleem is: ik heb een nieuwe laptop gekocht (Packard-Bell) met daarop Windows Vista. Ik kan echt met geen mogelijkheid op internet komen. Wij hebben een SpeedTouch modem van KPN (019F) waardoor we wireless internet hebben. Al mijn huisgenootjes hebben wel gewoon internet, maar mij lukt het niet met mijn nieuwe laptop.

Ik herken het probleem dat als ik bij ipconfig kijk, er een raar IP adres staat, namelijk 169.254.x.x. Verder is mijn verstand van internet en netwerken echt heel beperkt. Dus ik hoop dat iemand mij verder kan helpen, dat zou echt super fijn zijn!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-03 08:20

Gé Brander

MS SQL Server

Je hebt geen IP adres gekregen van je modem/router. Of je moet een IP adres vast invoeren in de range die de binnen het netwerk past. Check de andere pc's..

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vraag ook aan de lokale systeem/netwerkbeheerder welke instellingen nodig zijn.

Precies wat je waar moet doen hangt af van wat ingesteld is. Je maakt niet duidelijk of je draadloos danwel via kabel verbinding probeert te maken. Indien draadloos moet je ook de juiste beveiliging incl. sleutel weten, dus WEP, WPA of WPA2 (en die twee TKIP of AES). Of het is zo ingesteld dat je MAC-adres bekend moet zijn in de router. Ook daar kan hij je verder mee helpen.

Oslik blyat! Oslik!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Probeer het eerst eens gewoon met een kabeltje.

Simplistische uitleg : een 169.254 adres is een adres wat windows uitgeeft als het te lang op een adres van een extern device ( in jouw geval speedtouch ) wacht, waarschijnlijk heb je gewoon geen verbinding met die speedtouch.

Zie dion_b hoe dit op te lossen...

• Kode_
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-02 00:08
Schakel ook eens alle anti-virus/firewall programma's af. Die blokkeren erg vaak het verkrijgen van een ip-adres bij een nieuwe installatie.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb het geprobeerd met een kabeltje, helaas doet hij dan ook niks. Aan de kabel kan het niet liggen, deze doet het bij een andere laptop wel gewoon.

Je kan in netwerkcentrum met een visueel plaatje zien waar t probleem zit, hij geeft aan dat ik verbonden ben maar op de lijn van netwerk naar internet staat een rood kruis. Ook heb ik ingelogd op de Speedtouch modem, daar herkent ie mijn computer wel, hij licht wel op, alleen staat daar dus nog steeds dat rare ip adres (169.254..). De firewall staat idd ook uit, daar had ik zelf ook aan gedacht. Ik zal morgen eens contact opnemen met KPN over de instellingen.

Overigens heb ik toen ik mijn laptop kocht heel even ermee op internet gezeten bij mijn ouders met een kabel. Daarna heb ik hem weggebracht om er Office, Antivirus en Firewall op te laten zetten. Toen ik bij mij thuis probeerde te internetten ging (en gaat) dat niet.

Misschien iemand nog een idee waar het aan zou kunnen liggen?

Verwijderd

Topicstarter
Nog een kleine toevoeging: ik heb ook nog geprobeerd een handmatig IP adres in te voeren. Wederom werkt dit niet.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:24

Fiber

Beaches are for storming.

In het netwerkcentrum zit ook een knop *Herstellen* oid. Die al geprobeerd? Rechtsklikken op het rode kruis geeft dacht ik ook een herstel optie. Dit is een leken-oplossing, die helpt niet altijd, maar soms wel. Anders kun je er maar beter even een handige buurjongen, meisje naar laten kijken. ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Kode_
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-02 00:08
Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 23:54:
Overigens heb ik toen ik mijn laptop kocht heel even ermee op internet gezeten bij mijn ouders met een kabel. Daarna heb ik hem weggebracht om er Office, Antivirus en Firewall op te laten zetten. Toen ik bij mij thuis probeerde te internetten ging (en gaat) dat niet.

Misschien iemand nog een idee waar het aan zou kunnen liggen?
Zou het dan niet de firewall/antivirus zijn? Heb je geprobeerd die uit te schakelen?

Het is het enige dat verandert is en dat er invloed op kan hebben, dus het lijkt me logisch.

[ Voor 9% gewijzigd door Kode_ op 04-12-2008 05:06 ]

Verwijderd

hebben je huisgenooten gewoon verbinding gemaakt met de router hebben ze niks speciaals gedaan??

je kan deze stappen proberen
-zet de firewall van je laptop uit
-misschien je av ook uit?(om te probere)
-je mac adres bij de router toevoegen??
-tot slot een restart en verbinding maken

Verwijderd

Kode_ schreef op woensdag 03 december 2008 @ 17:35:
Schakel ook eens alle anti-virus/firewall programma's af. Die blokkeren erg vaak het verkrijgen van een ip-adres bij een nieuwe installatie.
knap dat (client) firewall programma's op laag 3-4 dit kunnen, aangezien je nog geen ip hebt en op laag 2 praat, ken ik ze niet in ieder geval.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 16:58:
[...]

knap dat (client) firewall programma's op laag 3-4 dit kunnen, aangezien je nog geen ip hebt en op laag 2 praat, ken ik ze niet in ieder geval.
heel cool dat je OSI Layer model op school hebt gehad hoor, maar lees dat boek nog eens door ;)
DHCP is gewoon een request op poort 67. Gewoon netwerverkeer dat door een firewall tegenhouden kan worden.

Als je hier kijk: Wikipedia: OSI model zie je ook gewoon dat DHCP op layer 7 zit.

ontopic: dikke kans dat het idd gewoon door de firewall komt dat die niet in "trusted" mode staat oid. zet die eerst maar eens uit

[ Voor 9% gewijzigd door laurens0619 op 04-12-2008 20:20 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1