Airport Express Airtunes / Airfoil dropouts, geen geluid

Pagina: 1
Acties:

• Tester_-_
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-01 12:30
Recentelijk overgeschakeld van Windows naar Apple en de trotse bezitter van een nieuwe aluminum MacBook :9~
Ook maar meteen een Time Capsule (N standaard) aangeschaft. Een Airport Express (N standaard) had ik al.

De AE wil ik enkel gebruiken voor airtunes (niet voor het extenden van mijn internet range, dit staat ook zo ingesteld, client mode heet het geloof ik).
Alle apparaten staan nog geen 10 meter bij elkaar vandaan.

Als ik in Itunes (of met Airfoil) connect naar de AE die is aangesloten op mijn geluidsinstallatie hoor ik ongeveer 3 seconden muziek en dan wordt het heel stil, minutenlang... Dan weer een paar seconden muziek en dan weer stilte...
Tegelijkertijd valt mijn internetsnelheid compleet weg (maar niet weg) en zie ik in de network activity monitor dat tijdens de stiltes de "Data send" helemaal hoog in het rood staat. Tijdens de paar seconden wel geluid zakt deze lijn weer in.

Zodra ik Itunes afsluit (of de Airfoil Video Player) werkt mijn internet weer normaal en snel.

-ITunes: 8.02 (20), maar hier ligt het volgens mij niet aan, aangezien Airfoil hetzelfde effect heeft...
-TimeCapsule: 7.3.2 (radio mode: N (B/G compatible)
-AirportExpress: 7.3.2
-Mac OS X: 10.5.5 (all updates installed)
-ITunes en Airfoil staan toegevoegd in de firewall

Kortom, de AE krijgt niet fatsoenlijk muziek naar mijn geluidsinstallatie.
De Apple helpdesk kwam niet verder dan het sturen van een FAQ documentje, wat ik al meerdere malen gevonden had.
Iemand enig idee wat hier de oorzaak van is (netwerkkaart drivers/firmware?), en nog beter, hoe het te verhelpen is ;-) ?

Alvast bedankt voor de reacties!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-02 10:53
en als je hem wel als extender gebruikt dan?
kan nooit kwaat lijkt me.
en wat gebeurt er als je de time capsule uit zet.
dus zech maar even kijken waar het mis gaat.

• Tester_-_
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-01 12:30
sk1nny666 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 09:53:
en als je hem wel als extender gebruikt dan?
kan nooit kwaat lijkt me.
en wat gebeurt er als je de time capsule uit zet.
dus zech maar even kijken waar het mis gaat.
De instelling Join a wireless netwerk hielp niet, echter toen ik de stekker uit de TC trok en er weer er in deed werkte alles naar behoren!
Kwestie van de TC opnieuw opstarten dus... Even opnieuw opstarten is het eerste wat ik op mijn werk roep als een pc kuren heeft en zelf doe ik het niet... 8)7

Anyway dank voor de tip! Alles werkt :D