Toon posts:

[NAS] WD MyBook World Edition media server?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een Western Digital My Book World Edition gekocht met de veronderstelling dat het ook als een media server kan functioneren. Hij is op mijn router aangesloten en ik kan hem nu als schijf benaderen op mijn computer.

Probleem is dat mijn PlayStation3 hem helemaal niet vind, terwijl die wel verbinding maakt met mijn computer d.m.v. Windows Media Connect. Zelfs al voeg ik het netwerkpad naar deze schijf toe in Windows Media Connect, vind ie de inhoud niet.

Is er ergens een setting die ik nog aan moet zetten of had ik te ambiteuze ideeën over deze WD MyBook?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2008 20:59 ]

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Duinkonijn

Huh?

heb je hem al omgebouwd zodat je hem ook zo uit windows kan benaderen via smb?

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan hem benaderen via de webinterface, als netwerklokatie, maar ik kan hem ook als K:-schijf benaderen op Deze Computer.

Wat is SMB en hoe bouw je een NAS over het algemeen om hiervoor?

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Duinkonijn

Huh?

Smb is dat je hem kan benaderen via \\mybooknaam\share

hacken e.d. Hacken van de Western Digital Mybook World Edition

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Topicstarter
Thanx. Ik ga deze thread eerst wel even doornemen en info op de links uitproberen. Mocht het niet lukken, dan meldt ik me weer.