Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb me net hier aangemeld :) Ik heb sinds een aantal maanden een Sony 40W4210 LCD. Nu is er een storing in het beeld :/ Hier een aantal foto's ervan..

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v620/ERSERS/tv001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v620/ERSERS/tv002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v620/ERSERS/tv004.jpg

Wie kan zeggen wat dit kan zijn? Ik heb geen idee of het aan de televisie ligt of aan Ziggo. Bij Ziggo zegt de helpdesk dat het in 90% van de beeldstoringsgevallen niet aan Ziggo ligt..

Nog een paar details: ik heb een abonnement op digitale HDtv (via Ziggo dus), heb een HD-ontvanger van Samsung (via Ziggo) (die met één kabel van 2 m lang is aangesloten op de antenne/kabel). Alle kabels zijn van zeer goede kwaliteit (heb bij BCC gevraagd wat de beste kabels waren). De TV is enkele maanden geleden nieuw gekocht. De storing is op álle zenders (zowel HD als niet HD), vanaf gisteravond (voor die tijd vier maanden perfect beeld..) O ja, op teletekst is géén beeldstoring. En ook de boodschap "E19 preview periode verlopen" (op sommige kanalen) wordt goed weergegeven zonder beeldstoring.

Alvast bedankt!
Groet,
Robert

• -j-k-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-11-2025
Komt op mij over als een probleem met je Samsung decoder. Hoe is het als je een dvd'tje speelt of een andere externe bron aansluit? Er zijn trouwens wel wat meer probleempjes met decoders bekend.

Vimeo, YouTube

Verwijderd

Topicstarter
Overigens heb ik nu de Photo Viewer op het beeld staan, met een standaardfoto erop. Die is volledig scherp. Betekent dat dat er met de TV niks mis is, of hoeft dit niks te zeggen?

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Sluit er een dvd speler op aan. nog steeds slecht: tv kapot. Anders ligt het aan de decoder of het signaal van Ziggo

Verwijderd

Op je afstandsbediening zit een i knopje. Druk daar eens een paar keer op tot je BER ziet staan. Dat is de Bit Error Ratio. Hoe hoger dat getal hoe meer de decoder probeert iets te bakken van het signaal. Maar dat lukt eigenlijk nooit :P. Het streven is gewoon een 0 daar. Kijk eens wat hij bij jou daar zegt? Als het een hoog getal is, probeer dan een andere digitale decoder van familie of de buren te lenen en kijk wat die daar zegt. Als het bij beiden hoog is, dan weet je dat het het signaal is ;).

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2008 17:38 ]

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02 17:39

Wirehub

Blaat

Ik heb dat deze week ook gehad, Ziggo Regio Utrecht, hoge BER op alle kanalen , maakte toen niet uit welk kanaal ik pakte.

ik heb gewoon ff me samsung decoder uit gezet en toen weer aangezet en weg was het ;-)

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Verwijderd

Denk trouwens dat het de decoder is, gezien de ervaringen daarmee :/
Pagina: 1