Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Start menu problemen met RealVNC

Pagina: 1
Acties:

• jaapbrandhof
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-11 09:57
Hallo,

Vandaag heb ik RealVNC geinstalleerd op mijn destkop computer.
De versie is "VNC Server Enterpise Edition E4.4.2 (r13117) Het betreft een 64bit versie.

Op mijn laptop heb ik de viewer van deze versie geinstalleerd.

Desktop staat bij mij thuis, laptop staat bij me vriendin.
Op de desktop staat Vista Home Premium 64bit en op de laptop staat WinXP Pro 32bit.

Ik heb geen problemen met verbinden en ik kan ook gewoon op me pc thuis werken vanaf me laptop.

Het probleem dat ik tegenkom is als volgt.

Als ik in RealVNC op het start menu klik van Vista, dan sluit het start menu automatisch weer. Als ik op de windows toets van met toetsenbord druk, dan gebeurt het zelfde.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Intel P4 3.0 800MHz, 1024DDR PC3200(Twinmos), 160GB Maxtor S-ATA 150MB, Chieftec midi bleu, 360 Watt voeding.

Verwijderd

Indirecte oplossing:

RealVNC verwijderen, en gebruik maken van www.logmein.com. Dit maakt gebruik van Active X componenten, maakt dus niet uit welke terminal je gebruikt om in te loggen op je systemen.

Werkt ideaal! én overal!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

en is een stuk veiliger dan VNC zonder VPN, aangezien ik het woord VPN niet tegenkom in je OP.

VNC draaien zonder VPN is vragen om problemen op vroegere of late termijn.

Zoals soulwack al aangeeft, logmein is een stuk veiliger dan VNC direct aan internet, (en werkt ook een stuk beter)

If you choose to criticise you choose your enemies

• jaapbrandhof
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-11 09:57
Oke, ga ik daar ook eens naar kijken.

Had het probleem trouwens wel op kunnen lossen.
Standaard stond de kleuren ofzo niet hoog genoeg.

Dit heb ik omhoog geschroefd en nu werkt het ook.

Maar bedankt in elk geval.

Slot mag er op wat mij betreft.

Intel P4 3.0 800MHz, 1024DDR PC3200(Twinmos), 160GB Maxtor S-ATA 150MB, Chieftec midi bleu, 360 Watt voeding.