Compaq EVO type achterhalen i.v.m. BIOS update

Pagina: 1
Acties:

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Ik heb een Compaq EVO desktop PC van een vriend meegenomen aangezien die tergend langzaam is/was, bij nader onderzoek was dat ook niet zo vreemd gezien de gigantische hoeveelheid ultra-snel geheugen die er in zat....128MB PC133 :+ Ik heb het met restjes aangevuld tot 320MB wat al een hele hoop scheelt.

Nou heb ik er een P4 2,4GHz 400MHz 512kB CPU in gedaan om de 1,7GHz 400MHz 256kB P4 die erin zat te vervangen, maar deze CPU word niet ondersteund door de huidige BIOS.

Via de Compaq site word ik niet veel wijzer (Er zit geen sticker met type nr op, alhoewel een gedeelte van een nummer wat op een klein stickertje staat minder resultaten opleverde, maar daar stonden ook weer andere apparaten tussen :X ), en de "automatische detectie" functie laat een lijst van een stuk of 40 PC's zien.

AIDA32 geeft aan dat het een Compaq EVO MOBO is, en het MOBO ID is <DMI> :?
Zoeken op het Compaq BIOS UUID nummer leverde ook niks op.

Ook heb ik gezocht op een aantal nummers die op het MOBO staan (zover het zonder vergrootglas leesbaar is), ook dit leverde niks op.

Heeft iemand een of meerdere suggesties hoe ik (makkelijk) kan achterhalen om welk type het gaat of welke BIOS ik moet hebben?

Verwijderd

Simpelweg ff met F10 je huidige BIOS checken (system info).

edit:

Post anders 'n foto voor de Compaq kenners onder ons :P

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2008 20:31 ]

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 20:24:
Simpelweg ff met F10 je huidige BIOS checken (system info).
Ik moet eerst de CPU weer vervangen omdat nu alleen F1 werkt, ga het straks/morgen iig ff proberen.
Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 20:24:
edit:
Post anders 'n foto voor de Compaq kenners onder ons :P
Buitenkant en/of binnenkant? Ik ben duidelijk geen Compaq kenner ;) Ik dacht ook een hoop PC's uit te kunnen sluiten door naar de buitenkant te kijken, maar dan bleven er nog een aantal over, maar voor b.v. alle D300 types lijkt de BIOS (en dus MOBO) hetzelfde te zijn (Hij lijkt dus op een D300s).

Alvast bedankt.