In linux met php .doc's manipuleren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil via php ingevulde Word Templates laten downloaden.
Ik heb hier met google op gezocht maar ik vond alleen oplossingen met een Windows Server met Word erop.
Ik kon echter niks met Linux vinden.

Bestaat dit niet of zoek ik verkeerd?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:07

TeeDee

CQB 241

Een Word template laten downloaden met PHP is niks anders dan een Binaire Responsestream naar de client (dus de browser) sturen. Of wil je ook nog Word Documenten gaan editten?

.doc is een gesloten format van MS. Makkelijker is om met RTF aan de slag te gaan.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie,

Ja ik wou wel Word documenten wijzigen.
Ik heb een Word template die met gegevens uit de database moet worden ingevuld.

RTF heb ik geprobeerd, kunnen hier ook afbeeldingen in worden verwerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
TeeDee schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 20:06:
.doc is een gesloten format van MS. Makkelijker is om met RTF aan de slag te gaan.
Niet helemaal:
http://www.microsoft.com/.../OfficeBinaryFormats.mspx

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Is het niet een idee om PDF te maken ipv. een Word document? Dat is veel makkelijker te maken (met bijv. Zend_PDF of FPDF) en kan ook bijna iedereen openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:07

TeeDee

CQB 241

Veel plezier met uitpluizen.

Verder kan je inderdaad zoals Cartman! zegt wat makkelijk met PDF aan de slag gaan.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Het hangt er een beetje vanaf wat je wilt. Is je startpunt altijd Microsoft Word dan kan je overwegen hier keywords in te zetten, dan op te slaan als rtf en dan in php de keywords te replacen ( Gaat goed totdat je uiteindelijk een vraag krijgt om zelf iets te genereren dan mag je opeens de hele rtf documentatie gaan doorspitten ), redelijk doomed to failure op de lange termijn imho maar wel een snelle tussenoplossing.

Voor de lange termijn zou ik inderdaad eens kijken naar het produceren van pdf etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Voor het genereren van PDF documenten is PrinceXML trouwens een goed middel, dit draait ook op zo ongeveer elk OS.

http://www.princexml.com/download/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de beschikking over een eigen server hebt en andere bestandsformaten zijn niet mogelijk, dan kun je wellicht OpenOffice op de server gooien en hierbinnen met een macro de bewerkingen uitvoeren die je wenst. Hier zitten nog wel flink wat haken en ogen aan, mede omdat het nogal een beslag kan leggen op de performance van je server afhankelijk van het document dat bewerkt wordt, dus weet waar je aan begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:02
Zijn de templates gemaakt door Word 2007? Dan kun je met docx gaan werken. Een docx is een zipfile met daarin een aantal xml documenten. Deze XML documenten zijn met PHP te bewerken.

De resulterende docx files kun je laten downloaden en dan hopen dat gebruikers van Word 2003 de converter voor docx files hebben geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:56

Cyphax

Moderator LNX
Ik weet niet of het makkelijk met templates kan, maar je kunt ook even afkijken bij Mantis. Die genereert ook bestanden die Word standaard goed kan openen. In feite is dat HTML met bovenin:
code:
1
2
3
<html xmlns:o="urn:schemas-microsoft-com:office:office"
xmlns:w="urn:schemas-microsoft-com:office:word"
xmlns="http://www.w3.org/TR/REC-html40">

En dan als extensie .doc.

Word proberen te besturen is zelfs met Microsoft's eigen tools enzo een ware hel. :|

[ Voor 10% gewijzigd door Cyphax op 03-12-2008 12:12 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiemez
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-10-2022
Ik gebruik het volgende altijd hiervoor:

PHP:
1
2
3
header('Content-Type: text/html; charset=utf-8');
header("Content-type: application/vnd.ms-word");
header("Content-Disposition: attachment; filename=file.doc");

Daaronder gewoon html. word slikt het meestal wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Tiemez schreef op woensdag 03 december 2008 @ 12:24:
Ik gebruik het volgende altijd hiervoor:

PHP:
1
2
3
header('Content-Type: text/html; charset=utf-8');
header("Content-type: application/vnd.ms-word");
header("Content-Disposition: attachment; filename=file.doc");

Daaronder gewoon html. word slikt het meestal wel ;)
Met de nadruk op meestal en als extra toevoeging ongeveer, als jij 200 facturen pixelperfect inclusief logo's etc in 1 document wilt genereren. Dan wens ik je veel succes en wijs ik je toch op pdf-generators.

Wil jij echt pixelperfect documentjes maken met plaatjes etc erin dan zou ik toch eerder kijken naar rtf /pdf gaan kijken. Het is geen word, maar in 9 vd 10 gevallen wel het bedoelde effect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiemez
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-10-2022
Gomez12 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 00:21:
[...]

Met de nadruk op meestal en als extra toevoeging ongeveer, als jij 200 facturen pixelperfect inclusief logo's etc in 1 document wilt genereren. Dan wens ik je veel succes en wijs ik je toch op pdf-generators.

Wil jij echt pixelperfect documentjes maken met plaatjes etc erin dan zou ik toch eerder kijken naar rtf /pdf gaan kijken. Het is geen word, maar in 9 vd 10 gevallen wel het bedoelde effect...
Het ligt er inderdaad aan wat het doel van de TS is. :)
Pagina: 1