Ik ben nog niet zo lang bezig met Flex en ik wou even experimenteren met DataGrids. Hiervoor wou ik een soort van chatbox maken die het gesprek toont via een datagrid.
Echter zit ik met een klein probleempje waar ik niet echt een antwoord op vind.
Ik zou dus graag hebben dat mensen niet moeten op de Verzenden button klikken om te "Refreshen".. Want als ik nu met 2 mensen op een verschillende computer zit en de ene typt iets, zal dit niet automatisch op de andere zijn scherm terecht komen.
Mijn code ziet er zo uit:
Dus mijn vraag nu, weet iemand hoe ik dit "Automatisch laat refreshen"? Ik vermoed dat het in de <mx:Application....> regel moet voor het "Refreshen", maar ik heb geen idee wat er juist in moet.
Mvg,
Jelmer
Echter zit ik met een klein probleempje waar ik niet echt een antwoord op vind.
Ik zou dus graag hebben dat mensen niet moeten op de Verzenden button klikken om te "Refreshen".. Want als ik nu met 2 mensen op een verschillende computer zit en de ene typt iets, zal dit niet automatisch op de andere zijn scherm terecht komen.
Mijn code ziet er zo uit:
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
| <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?> <mx:Application xmlns:mx="http://www.adobe.com/2006/mxml" xmlns="*" applicationComplete="{userRequest.send()}" layout="absolute"> <mx:HTTPService id="userRequest" url="php/chat.php" useProxy="false" method="POST"> <mx:request xmlns=""> <username>{username.text}</username> <bericht>{bericht.text}</bericht> </mx:request> </mx:HTTPService> <mx:TitleWindow width="800" height="600" layout="absolute" horizontalCenter="0" verticalCenter="0"> <mx:Form x="10" y="418" width="770" height="142"> <mx:FormItem label="Naam:"> <mx:HDividedBox width="100%"> <mx:TextInput id="username"/> </mx:HDividedBox> </mx:FormItem> <mx:FormItem label="Bericht:" width="721" height="45"> <mx:HDividedBox width="100%"> <mx:TextArea width="640" height="43" maxChars="210" id="bericht" /> </mx:HDividedBox> </mx:FormItem> <mx:Button label="Verzenden" click="{userRequest.send(),this.bericht.text=''}"/> </mx:Form> <mx:DataGrid id="dgUserRequest" x="10" y="10" dataProvider="{userRequest.lastResult.chats.chat}" width="760" height="400" resizableColumns="false" sortableColumns="false"> <mx:columns> <mx:DataGridColumn width="75" headerText="Naam" dataField="username"/> <mx:DataGridColumn headerText="Bericht" dataField="bericht"/> </mx:columns> </mx:DataGrid> </mx:TitleWindow> </mx:Application> |
Dus mijn vraag nu, weet iemand hoe ik dit "Automatisch laat refreshen"? Ik vermoed dat het in de <mx:Application....> regel moet voor het "Refreshen", maar ik heb geen idee wat er juist in moet.
Mvg,
Jelmer
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2008 19:41 ]