Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Everest Ultimate Edition 4.60 ziet maar 3 van de 4 GB RAM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb EVEREST Ultimate Edition 4.60 geinstalleerd op mijn pc, maar hij ziet maar 3072 MB Geheugen van de 4096 MB. Ik Draai Windows Vista Ultimate 64 Bit. Weet iemand waar aan dit ligt?. Windows herkent wel 4 GB en in de BIOS is ook 4 GB te herkennen.

Verwijderd

OFF -> CSA

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

(Ik zie dat je nieuw bent). Welkom op GoT!
Zoals je ziet is je topic verplaatst van Officesuites en -software naar Client Software Algemeen, dit omdat Everest geen Office-suite-product is te noemen ;) Ik heb meteen even de topictitel aangepast en 'ziet maar 3 van de 4 GB RAM' toegevoegd. Dat is immers waar het om gaat.

Inhoudelijk: ik heb het niet meer gebruikt sinds het geld moet kosten, is er misschien een 32b en een 64b versie?

Verder is het 'natuurlijk' zaak de juiste BIOS en driver-versies te hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door F_J_K op 02-12-2008 19:59 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk het niet, Want ik heb iemand anders het programma ook laten proberen en hij heeft 8 GB Geheugen, en biij hem worden wel al het geheugen gezien.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Dan zou ik - maar ik ben een arme sloeber met een 32b versie en maar 3GB intern geheugen :+ - dus focussen op drivers en BIOS :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:55
Heb je Memory Remap in de BIOS wel aanstaan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle 64 bit drivers geinstalleerd van de website van mijn fabrikant. Ik kan wel redelijk de weg vinden in de bios maar ik ben hellaas niet zo goed in engels dus met de handleiding word het een beetje lastig. Ik heb een ASUS M2N SLI Moederbord.

Misschien weten jullie waar ik dit aan moet zetten?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2008 16:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf in de bios gekeken, maar ik zie nergens iets van Memory Remap staan.

Verwijderd

Staat in de eigenschappen van windows zelf dan wel 4GB aangegeven?

Als het in windows ook 3GB is, logisch dat everest dat dan ook zo weergeeft.

Bovenstaande vergeten we even :)

Heb je een Graka met shared geheugen?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2008 11:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee zover ik weet niet.

Hier voor de zekerheid een lijstje van mijn systeem:

Manufacturer: System manufacturer
Processor: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 5000+ (2 CPUs), ~2.6GHz
Memory: 4096MB RAM
Hard Drive: 820 GB Total
Video Card: NVIDIA GeForce 9600 GSO (2x SLI)
Monitor: Samsung Suncmaster 2253 SW
Sound Card: Speakers (C-Media CM6501 Like Sound Device)
Speakers/Headphones: Logitech X-530 5.1 Speakerset
Keyboard: Logitech G15
Mouse: Logitech G5
Mouse Surface: 2000 dpi
Operating System: Windows Vista™ Ultimate (6.0, Build 6001) Service Pack 1 (6001.vistasp1_gdr.080917-1612)
Motherboard: ASUSTeK COmputer INC M2N SLI

Verwijderd

Topicstarter
Valt me net op dat als ik in taakbeheer kijk onder prestaties dat ik dan 55% geheugen gebruik, het geheugen gebruik staat dan op 1.64 GB. Als ik 4 GB Ram geheugen heb zou dit tich iets meer dan 2 GB moeten zijn.

In de eigenschappen van de computer staat 4,00 GB... Maar nu weet ik niet meer of hij die 4,00 GB wel ziet en kan gebruiken

Bij geavemceerde opties van beeldscherm instellingen staat gedeeld systeem geheugen op 1279 MB

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2008 10:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat dit ook handig is om te weten.

Ik heb via de opdrachtpromt het comdando "systweminfo" ingevoerd, ook deze geeft aan dat ik 3070 MB Fysiek geheugen heb. Als ik op "computer" en dan eigen schappen zit zecht hij dat ik 4.00 GB heb. Dus volgens mij word 1 GB niet gevonden ondanks dat ik in de bios wel 4096 MB beschikb aar heb.

Ook heb ik het Memory Remap in de bios nog niet kunnen vinden.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 14:47:
Misschien dat dit ook handig is om te weten.

Ik heb via de opdrachtpromt het comdando "systweminfo" ingevoerd, ook deze geeft aan dat ik 3070 MB Fysiek geheugen heb. Als ik op "computer" en dan eigen schappen zit zecht hij dat ik 4.00 GB heb. Dus volgens mij word 1 GB niet gevonden ondanks dat ik in de bios wel 4096 MB beschikbaar heb.
Systeminfo heeft het bij het rechte eind :)
Ja, er zit inderdaad fysiek 4GB in je systeem. Dat laat je Computereigenschappen ook zien.

Alleen heeft een 32bits OS de limitering dat je nooit de volledige 4GB kunt laten aanspreken omdat de architectuur daar niet toe in staat is, en omdat ook drivers nog wel eens boven de 3GB in de problemen willen komen is er voor Windows versies sinds XP SP2 een harde limiet ingebouwd van 3.25GB.

Jij hebt dan wel een 64bits systeem, maar dan zit er evengoed nog een reservering in die 4GB voor hardware adressen die daarvan afgesnoept worden.
Haal daar nog een beetje af voor aansturing van de hardware en dan klopt het wel dat jouw bruikbare hoeveelheid rond die 3070MB uit komt.

Overigens staat dit ook allemaal keurig uitgelegd in de "RAM FAQ - 4GB en desktop PC's".

[ Voor 8% gewijzigd door alt-92 op 07-12-2008 15:07 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Maar dat memory remap...

Ik kom er maar niet achter waar of ik dat welk of niet heb. Want kan het nergens vinden en me bios. En dat geheugen wat weg gensoept wordt kan ik dat beinvloeden? Ook als ik geen memmory remap heb?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2008 16:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister het volgende gedaan:

Ik heb ale chips getest en ze deden het Windows starte netjes op. Met 4 GB er in ziet hij in de BIOS en in Deze computer, eigenschappen ook 4 GB

Vervolgens ben ik met everest, taakbeheer, en via CMD met het commando systeminfo gaan kijken zij gaven allemaal 3070 MB (4 GB) weer bij fysiek geheugen. Vervolgens heb ik aan redax gevraagd om dit zelfde na te kijken bij hem werd gewoon 8192 MB (8 GB) weergeven.

Daarna nog maar even de handleiding van me moederbord doorgespit, daar ben ik er dus achter gekomen dat mijn moederbord niet alle merken geheugen leuk vindt of met andere worden niet voor ale merken is er goede ondersteuning

Dus morgen ga ik ander geheugen kopen en kijken wat er dan gebeurt. Hopelijk is het, het probleem met de ondersteuning en geen een of andere beschadiging aan me moederbord.

__________________________________________________________________________________________

Vandaag heb ik 2x 2 GB in me pc gezet i.p.v. 4x 1 GB En er gebeurt het volgende

Computer geeft aan: 4096 MB
Bios geeft aan: 4096 MB

Taakbeheer geeft aan: 3070 MB
Opdrachtpromrt met comando system info geeft aan: 3070 MB
EVEREST Ultimate Edition 4.60 en oudere versues geeft aanL 3070 MB

Morgen komt de overgie 4 GB maar niu denk ik dat ik dan maar 6 GB beschikbaar kirjg... maar dat is afwachten tot morgen

Verwijderd

Topicstarter
IK heb vanmiddag nog contact gehad met microsoft. Daarbij heb ik de volgende link gekregen. The system memory that is reported in the System Information dialog box in Windows Vista is less than you expect if 4 GB of RAM is installed Er staat in waar het aanlicht en wat je kan doen om het op te lossen, maar ik heb niet zo'n uitgebreide bios dus ik denk dat ik er verder niks aan kan veranderen.

Verwijderd

Topicstarter
IK heb vanmiddag nog contact gehad met microsoft. Daarbij heb ik de volgende link gekregen. The system memory that is reported in the System Information dialog box in Windows Vista is less than you expect if 4 GB of RAM is installed Er staat in waar het aanlicht en wat je kan doen om het op te lossen, maar ik heb niet zo'n uitgebreide bios dus ik denk dat ik er verder niks aan kan veranderen.

Verwijderd

Topicstarter
En nu heb ik 8 GB ram en nog word er maar door systeminfo, taakbeheer, en everest 3 GB herkent

Verwijderd

Topicstarter
Probleem niet langer meer van toepasing Hier kan evt. een slotje op

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Zodat anderen er van kunnen leren: hoe heb je het opgelost? :)

Maar het topic was al lang en breed weggezakt, een slotje lijkt me nergens voor nodig: sluiten doen we alleen bij topics die niet voldoen aan de regels etc.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde meer, maar ik heb intussen een nieuw systeem. Het ging hier om een asus M2N SLI. De zit nu in de pc van mijn vader, het bleek uiteindelijk heel wat fout te zijnm hdd werke niet naar behoren, waardoor windows niet werkte. De harddisk heb ik toen geformatteerd met een low-level-format.

Uiteindelijk heb ik de bios nog hellemaal geupdate en alle geheugen chips nog eens laten testen bij een computerzaak, deze waren in orde. na dat ik een geheel nieuwe 64 bits windows heb gekocht voor de pc en geinstalleerd werkte wel alles.

Weet dus niet waar het probleem precies zat, maar ik denk wel dat de gedownloade windiws versie niet hellemaal was zoals hij hoorde te zijn.

Oh en bij dat moederbord wordt er 1 GB weg gescreven, dat verklaarde dus waarom Everest maar 3 van de 4 GB,... en later 7 van de 8 GB ram zag.

Dus:

- Ga allle hardware na, als je het niet vertrouwt laat er even door een goede computerzaak naar kijken
- Ben er zeker van dat je een goede windows hebt (x86 en x64) zeker als je die download.
- Controleer je harddisk, zeker als er meerdere keren windows op heeft gestaan kunnen er behoorlijk wat fouten en rotzooi op achter blijven. Als dat het geval is doe dan een low-level format, software daarvoor is meestal in ISO bij de fabrikant te krijgen en gemakkelijk op CD te branden en te gebruiken.

- Controleer of al je geheugenchips van de zelfde fabrikant zijn.
- Controleer of je geheugen chips ook allemaal van de zelfde snelheid zijn (bijv ddr2 8500) {dit ivm prestaties)
- Zorg dat je bios up-to-date is voor de ondersteuning van de nieuwste hardware. (kan veel problemen voorkomen.

- Laat je niet musleiden door een programma (dat is wat ik fout deed)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2009 18:03 ]

Pagina: 1