Toon posts:

Laptop Geluid naar Home Theatre System boxen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik ben binnekort van plan een nieuwe laptop te kopen om full HD films op mijn Full HD Flat screen af te kunnen spelen. Nu heb ik de vraag: Hoe kan ik ervoor zorgen dat het geluid in de beste kwaliteit door wordt gegeven aan mijn home theatre system ( De philips HTS 8140 ).

Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat audio ook door een hdmikabel vervoerd kan worden. Nu is het zo dat ik van plan ben om het beeld met een hdmi kabel door te geven aan mijn TV. Bestaat er dan dus ook de mogelijkheid om ook de audio door dezelfde kabel aan de TV door te geven? Of moet ik dan een extra kabel aanschaffen.

Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest en als er nog informatie mist dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt,
mvg,
Kevin

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

zoek een laptop met digitale uitgang en je bent klaar. Digitale uitgang in de versterker en klaar.

Let wel op er zijn verschillende soorten digitale uitgangen en dan moet je even of je versterker dezelfde heeft als je laptop.

http://specs.tweak.to/16495

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mits je HT set wel een digitale ingang heeft, anders kan je het gewoon via stereo 3.5mm kabeltje doen of via hdmi maar dan moet je laptop dat wel weer ondersteunen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 11:44
Ik gebruik ook mijn laptop om films te kijken op mijn plasma. Ik het heb als volgt aangesloten:
Hdmi kabel van de laptop maar mijn receiver
Hdmi kabel van de receiver naar de tv.

Dat werkt in mijn geval perfect. Het beeld geeft de receiver gewoon door en het geluid gaat via de receiver.

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-01 08:58
Ja, dan moet je laptop natuurlijk wel Geluid over HDMI kunnen mee sturen, en dat kunnen zeker niet alle laptops die een HDMI poort hebben.

Dus check dit zeker als je een nieuwe laptop koopt.

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:52
Ik bezit een sony vaio vgn-ar51j en via hdmi-hdmi naar men plasma speel ik mijn films af. Dus beeld&klank door 1 kabel.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nicklazzz schreef op woensdag 03 december 2008 @ 11:46:
Ik bezit een sony vaio vgn-ar51j en via hdmi-hdmi naar men plasma speel ik mijn films af. Dus beeld&klank door 1 kabel.
Krijg je enkel je geluid niet over je surround set.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Pagina: 1