Toon posts:

spel programmeren

Pagina: 1
Acties:
  • 663 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen

Ik moet voor school mijnenveger maken. Nu ben ik niet zo heel goed in programmeren maar ik wil het toch proberen zelf te maken. Nu was mijn vraag gewoon dat jullie mij een beetje op weg konden zetten. Ik moet namelijk een veld maken met de breedte en hoogte die ik heb ingegeven. Je hoeft geen codes te geven maar kunnen jullie mij gewoon even op weg helpen aub? Het is met arrays denk ik al :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zult eerst ons iets meer op weg moeten helpen, in welke taal moet het bijv? En wat wil je weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Check toch eens PRG Beleid
Zie ook: PRG FAQ
Dan kom je uit bij Programming FAQ - C en C++

... want ik vrees dat je topic hetzelfde lot wacht als Scores opslagen mijnenveger in C. Het is uiteindelijk niet de bedoeling dat medetweakers je huiswerk maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Is het in Java ? Ik stel voor dat je je dan in elk geval een beetje gaat inlezen in de taal, dit is een prima site. Je hebt het over arrays, of bedoel je arraylists, hashmaps.. etc ? Is natuurlijk nogal een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ow sorry, het is in c. Nee dat is echt niet de bedoeling dat jullie mijn huiswerk gaan maken. Gewoon een beetje op weg helpen. Met de tabellen aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:04

Onbekend

...

Stap 1 is het beschrijven wat het spel mijnenveger doet.
Om het spel voor te bereiden moet hij een aantal bommen in een array plaatsen.

Tijdens het spel moet je bij elke klik op een vakje aangeven of daar een bom zat, of hoeveel bommen daaraan grenzen.

Nu is het aan jouw de volgende stap om een algoritme te bedenken die die bommen willekeurig plaatst. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Onbekend schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 19:13:
Stap 1 is het beschrijven wat het spel mijnenveger doet.
Om het spel voor te bereiden moet hij een aantal bommen in een array plaatsen.

Tijdens het spel moet je bij elke klik op een vakje aangeven of daar een bom zat, of hoeveel bommen daaraan grenzen.

Nu is het aan jouw de volgende stap om een algoritme te bedenken die die bommen willekeurig plaatst. :)
Oke bedankt, dit is wat ik bedoel me een beetje op weg helpen. Ik denk dat dit met de randomfunctie is. Ben er eigenlijk zeker van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet er van uitgaan dat de computer de inhoud van alle vakjes kent als het spel start. Deze moet je dus al van te voren berekenen en opslaan, zodat je tijdens het spel er in kunt checken. Dit kan bijvoorbeeld in een array (kijk eens naar multidimensionale arrays, al kun je het ook in een normale doen en wat wiskunde gebruiken om een x,y om te zetten naar de goede index).
Vervolgens moet je dus voor de game die array opvullen. Bepaal een aantal random plaatsen waar een mijn moet komen en zet het in je array (bijvoorbeeld een 10 voor een mijn (er kunnen niet meer dan 9 mijnen rond een nummer zitten dus het getal 10 gebruik je toch niet)). Vervolgens moet je gaan uitzoeken hoeveel mijnen elk vakje om zich heen heeft, en dat zet je ook weer in de array (0 tot 9).
Als je gameveld klaar is moet je hem op het scherm zetten, maar dat moet je zelf maar uitzoeken hoe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Je hebt blijkbaar zelf al enkele ideeën van hoe het zou moeten werken. Daarnaast heb je hier inmiddels wat startpunten aangedragen gekregen. Er is geen betere manier om erachter te komen óf dat ook echt werkt dan het te proberen. Dan loop je vanzelf tegen zaken aan. Daarover kun je dan gericht vragen stellen.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:11

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Wat Herko zegt. En dat is iets wat -NMe- in "Scores opslagen mijnenveger in C" ook al heeft gezegd en notabene heeft gemailed(!). Misschien handig om nu eens te lezen wat er in die e-mail en het slotje staat ;)
Neem dan ook gelijk PRG Beleid eens door, die sticky topics staan er niet voor niets en zo snap je hopelijk daarna hoe het hier werkt.

[ Voor 96% gewijzigd door Creepy op 02-12-2008 20:55 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.