Accespoint met switch?

Pagina: 1
Acties:

• rem4rk4ble
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-06-2025
Beste Tweakers,
Ik heb ff wat hulp nodig want ik kom er niet echt uit.
De situatie:
Een zyxel modem. doorgelinkt naar een Asus WL500gP(allebei op de 1ste verdieping). komen uiteraard 4 kabels uit die alle 4 bezet zijn.
Nu heb ik hier op mijn zolderkamer bar slecht bereik met mijn PS3 op het wifi gedeelte. Er gaat 1 kabel naar de zolderkamer. Daar moet zit dus nu deze pc op aangesloten. Nu wil ik dat mijn PS3 beter wifi ontvangst heeft. Hoe ga ik dit klaarspelen???. volgende opties heb ik al geprobeerd: LAN over lichtnet voor PS3, nieuwe antenne op WL500gP.
Ik dacht zelf om de antenne ergens anders neer te zetten/hangen. Dus verlengen met een draad als dat mogelijk is. Of is het mogelijk om een router te kopen die je in accespoint kan zetten waarbij dan ook het switch gedeelte het doet? Of moet ik echt een switch met daarachter een accespoint hangen?

Hehehe. beetje lastig dit dusss:P Hoop dat jullie me kunnen helpen. Vind een nieuwe router aanschaffen ook geen probleem maar moet dan dus eentje hebben met een beter bereik dan die WL500gP en 1tje met usb poort/printerserver moet het dan zijn.
7(8)7

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:12
Je kan op je kamer ook nog een oud hubje of switchje er tussen hangen als je dat nog hebt liggen.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• rem4rk4ble
MrAngry schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 17:10:
Je kan op je kamer ook nog een oud hubje of switchje er tussen hangen als je dat nog hebt liggen.
Ja maar ik wil em niet bedraad hebben ik wil hem draadloos hebben.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Je kan ook een USB Wifi dongle in je computer stoppen, deze bridgen met je LAN adapter en vervolgens een AD-HOC connectie naar elkaar maken. Nadeel is wel dat je computer aan moet staan als je met je PS3 wilt spelen.

Je heb wel verschillende routers die je als accesspoint kan gebruiken. Zo gebruik ik een WL500g daarvoor, maar een linksys met openWRT kan het ook.

Pvouput live

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-03 13:31
Krypt schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 17:25:
Je kan ook een USB Wifi dongle in je computer stoppen, deze bridgen met je LAN adapter en vervolgens een AD-HOC connectie naar elkaar maken. Nadeel is wel dat je computer aan moet staan als je met je PS3 wilt spelen.

Je heb wel verschillende routers die je als accesspoint kan gebruiken. Zo gebruik ik een WL500g daarvoor, maar een linksys met openWRT kan het ook.
Een simpel wifi routertje (30 eur) is voldoende. DHCP uitzetten, en dat ding misbruiken als switch en Accespoint. Voor dat geld wil je niet kloten met software, adhoc en een stroomzuipende PC.

• rem4rk4ble
Krypt schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 17:25:

Ja ik heb dus ook een WL500g . maar wat dus mijn vraag was of het mogelijk was om met een router die in accespoint modus kon, of je daar dan ook het switch(bedrade) gedeelde van kon gebruiken. Want dan koop ik gewoon nog een WL500gP.
Weet je zeker dat als je hem in accespoint zet dat je dan het wireless en het bedrade gedeelte kan gebruiken?

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-03 20:54
Als je bij die router de DHCP server uit kan zetten (kunnen volgens de meeste), is dat zeker mogelijk.
Het handigste is dan om niet de WAN poort te gebruiken, maar gewoon via een LAN poort om je router te verbinden met de andere Asus. Dat is alles.

• rem4rk4ble
cornfed99111 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 19:41:
Als je bij die router de DHCP server uit kan zetten (kunnen volgens de meeste), is dat zeker mogelijk.
Het handigste is dan om niet de WAN poort te gebruiken, maar gewoon via een LAN poort om je router te verbinden met de andere Asus. Dat is alles.
Wat ik me dan afvraag. Is een goedkoop routertje waarbij je DHCP uit kan zetten dan ook voldoende?

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-03 20:54
Dat kan ook.

• rem4rk4ble
suggesties:P? wil wel een beetje kwaliteit. geen sitecom troep dus.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
rem4rk4ble schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 23:20:
[...]

Een standaard Belkin 54G ding, of een WRT54GC voldoet prima.

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:46

DefLite

Why so serious?

rem4rk4ble schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 23:20:
[...]

Grappige is dat ik dezelfde setup heb(zyxel wireless naar wireless router...) en die is toevallig ook een sitecom :o.
Wat is er mis mee eigenlijk?

/edit
Draadloos wordt hier alleen voor surfen gebruikt en films streamen naar xdoos.

[ Voor 13% gewijzigd door DefLite op 02-12-2008 23:28 ]

• rem4rk4ble
Little_captain schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 23:27:
[...]

Grappige is dat ik dezelfde setup heb(zyxel wireless naar wireless router...) en die is toevallig ook een sitecom :o.
Wat is er mis mee eigenlijk?

/edit
Draadloos wordt hier alleen voor surfen gebruikt en films streamen naar xdoos.
Daar wil ik em ook exact voor gebruike. voor het media server gedeelte en online game van mijn ps3.
Maar gewoon een sitecom kopen van 30 euro. kabel vanuit de LAN van mijn Asus in lan 1 gooien en kabeltje naar pc in lan 2. en dan moet hij het gewoon doen? of moet ik eerst dhcp uitzetten door in te loggen?

Zat te kijek naar http://www.mycom.nl/Products/View/215191.aspx#Specs

[ Voor 5% gewijzigd door rem4rk4ble op 02-12-2008 23:33 ]

• rem4rk4ble
rem4rk4ble schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 23:32:
[...]

Daar wil ik em ook exact voor gebruike. voor het media server gedeelte en online game van mijn ps3.
Maar gewoon een sitecom kopen van 30 euro. kabel vanuit de LAN van mijn Asus in lan 1 gooien en kabeltje naar pc in lan 2. en dan moet hij het gewoon doen? of moet ik eerst dhcp uitzetten door in te loggen?

Zat te kijek naar http://www.mycom.nl/Products/View/215191.aspx#Specs
Iemand:P? of maakt het geen ster uit en moet ik gewoon een router hebbe?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
rem4rk4ble schreef op woensdag 03 december 2008 @ 15:45:
[...]

Iemand:P? of maakt het geen ster uit en moet ik gewoon een router hebbe?
Heb je uberhaupt gezocht op router en accespoints?

Koop gewoon een low budget router, om het even welke als de snelheid niet zo van belang is, sluit de router tijdelijk bekabeld aan op je pc, geef vervolgens deze router een ip uit dezelfde range van de rest van je netwerk (echter wel een die buiten de dhcp range valt), desgewenst draadloze beveiliging instellen, zet vervolgens dhcp uit, kabel van de router aansluiten op een lan poort (ipv normaal op Wan). Hierna fungeert de router als wireless accespoint.

Zie b.v. Router op Router?! Mogelijk?

• rem4rk4ble
Noork schreef op woensdag 03 december 2008 @ 15:55:
[...]

Heb je uberhaupt gezocht op router en accespoints?

Koop gewoon een low budget router, om het even welke als de snelheid niet zo van belang is, sluit de router tijdelijk bekabeld aan op je pc, geef vervolgens deze router een ip uit dezelfde range van de rest van je netwerk (echter wel een die buiten de dhcp range valt), desgewenst draadloze beveiliging instellen, zet vervolgens dhcp uit, kabel van de router aansluiten op een lan poort (ipv normaal op Wan). Hierna fungeert de router als wireless accespoint.

Zie b.v. Router op Router?! Mogelijk?
dat is dom van me. zoeken |:( was idd niet de enige. Grappig, ben bij Mycom, Dynabyte, Saturn, Mediamarkt dixons en computerland geweest en niemand kon me helpen. Wat een druiloren xD
Pagina: 1