Netwerk uitbreiden met Wireless Acces Point

Pagina: 1
Acties:

• frontmill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-04-2020
Ik heb thuis internet, TV en telefonie van UPC. Redelijk tevreden over, alleen de Thomson router die erbij zit is simpelweg rotzooi. De draadloze verbinding knalt er constant uit en waar de verbinding het ene moment Zeer goed is, is hij 5 minuten later 'zwak'. Ik vraag me af wat de beste manier is om dit op te lossen. Ik dacht zelf aan het volgende:

Een extra wireless access point aanschaffen en deze op de huidige thomson router aansluiten.

Kan iemand me vertellen of dit een goede optie is, en zo ja, heeft er iemand misschien tips over welk access point te kopen?

Alvast bedankt!

• rem4rk4ble
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-06-2025
Als je de Thomson router echt nodig hebt dan zou ik een Linksys acces point erachter gooien. kost je 70 euro. Anders zou ik een nieuwe router kopen. ook van Linksys en ook rond de 70 euri. Of kijk voor een nieuwe N router. Is zelfs helemaal beter.

Verwijderd

Ik heb er zelf 1 en ben heel tevreden over de Linksys Wireless Range Expander 54G maar koop alsjeblieft niet de Sitecom Wireless Range Extender 54G dat is zo'n k*t apparaat.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Nieuw accespoint kan inderdaad een prima oplossing zijn als de modem/router van UPC draadloos instabiel is (of vanuit de plaats waar hij staat te weinig bereik heeft voor een stabiel signaal). Echter zou ik eerst wel kijken of dat het probleem is:

- Zijn er veel andere netwerken in de buurt?
- Heb je al een ander kanaal geprobeerd?
- Heb je de drivers van je draadloze netwerkkaart al geupdate naar de laatste versie?

• frontmill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-04-2020
ik222 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 17:10:
Nieuw accespoint kan inderdaad een prima oplossing zijn als de modem/router van UPC draadloos instabiel is (of vanuit de plaats waar hij staat te weinig bereik heeft voor een stabiel signaal). Echter zou ik eerst wel kijken of dat het probleem is:

- Zijn er veel andere netwerken in de buurt?
- Heb je al een ander kanaal geprobeerd?
- Heb je de drivers van je draadloze netwerkkaart al geupdate naar de laatste versie?
Bedankt voor alle tips! Ik twijfel een beetje wat ik zal doen, omdat ik soms het gevoel heb dat de antenne van de router kapot is oid, aangezien zelfs een laptop die in de zelfde kamer staat soms verbindingsproblemen heeft. In dat geval weet ik ook niet of een extender uitkomst biedt.

@ik222
Er zijn een stuk of 5 netwerken in de buurt, vooral om die reden heb ik inderdaad al een paar keer geprobeerd van kanaal te wisselen. Ik heb pas zelfs een nieuwe netwerk-kaart aangeschaft, omdat ik eerst alleen een wifi-usb-stickje had, de drivers hiervan zijn geupdate.