Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voeding van een PB iStart 9xxx

Pagina: 1
Acties:

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-11 13:40

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Topicstarter
Beste medetweakers,

Zaterdagavond merkte mijn zus een uitvallende PC. Me vader en me zus vroegen mij waarom die het niet deed en ging het eens controleren. Het bleek dus de PSU te zijn van 250 Watt. De PC is nog net geen twee jaar oud en heb daarom de PSU vervangen door een Antec Basiq 350 Watt.
PC werkt uiteraard weer, maar wat ik mij afvraag is, hoe kan een voeding er plots mee ophouden? Mijn zus beschreef het als: "Spelletje spelen op internet en toen ineens uit". Je hoorde geen geluid dat ie er mee kapte, gewoon in één keer, UIT.
Mijn vraag is dan ook, hoe kan een voeding ineens er mee stoppen? Mijn zus doet er geen zware dingen op, want daar is de PC ook niet voor gemaakt, omtrent de volgende specs:
AMD Sempron 3400+ @ 1,8Ghz stock (Manila AM2)
3x1GB A-Data DDR2 667 geheugen
1xSeagate 7200.9 250GB HDD
ECS MCP61M moederbord met nForce 430 chipset + 6150SE IGP

MvG,

Rick

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Alles kan kapot. Als er ergens een zekering doorbrandt dan kan het systeem zomaar uitvallen. Ik heb het vaker gezien gebeuren. Vaak is dan of een zekering stuk, of een condensator die knapt.

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Topicstarter
Tja, het was een "compleet" systeem met 17 inch TFT scherm voor ongeveer 600 euro nog iets, ergens in december 2006. :P Kon er op zich ook niet ontzettend veel van verwachten.
Bedankt voor je reactie in ieder geval. Familie is weer in de nopjes dat "hun" PC weer werkt. :X :+

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Toen ik nog bij PB werkte gebruikten ze eigenlijk alleen maar Fortron voedingen. Weet niet of dat nu nog het geval is, maar die dingen waren op zich niet slecht. Maar zoals ik zei, alles kan kapot, dus grote kans dat je pech hebt gehad.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Klinkt iig verdacht als een zekering ja.

* dion_b vindt trouwens de naam iStart ironisch op moment dat het dat dus niet doet :+
om nog maar over de iXplode te zwijgen...

Oslik blyat! Oslik!

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Topicstarter
Terw_Dan schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 21:25:
Toen ik nog bij PB werkte gebruikten ze eigenlijk alleen maar Fortron voedingen. Weet niet of dat nu nog het geval is, maar die dingen waren op zich niet slecht. Maar zoals ik zei, alles kan kapot, dus grote kans dat je pech hebt gehad.
Yup, de "oude"/kapotte is een Fortron, staat aan de zijkant. |:(
Ik had die iStart gekocht omdat ik de drollen verstand toen (12-'06) van zelf bouwen niet had, maar ben er in dit jaar mee begonnen als mijn game pc. Zo ben ik er dus ook weer achter gekomen dat een basic PCtje zoals mijn iStart nu véél goedkoper kan, d.m.v. het zelfbouwen, en het is nog leuk ook! :P
Pagina: 1