Monitoren van meerdere netwerken over WAN

Pagina: 1
Acties:

• SubSoNick
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-03-2024
Ik ben op zoek naar een oplossing voor het monitoren van meerdere netwerken.

- Er liggen geen VPN verbindingen naar de verschillende locaties.
- Het betreft voor 99 % Windows machines.
- Het liefs installeren we geen cliënt software, maar dit zal moeten. Software mag geen resource vreter zijn.

We willen erg graag een melding ontvangen in het geval van uitval van een disk. Vol lopen van een HDU enz.
Het liefst in een fancy grafische weergave natuurlijk :9

Heeft iemand enig idee waar ik dit kan vinden ?

Alvast heel erg bedankt!

www.oudshoorn.it | MCTIP | JNCIA-FWV | 3CX certified Pro | Swyxware SCTA

• Magnetronkip
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-02 14:44
Nagios?

en dan je eigen fancy template er om heen knallen?

Live PVoutput 10.777 kW Tatooine | Hacking is like having sex. You get in, you get out, then you hope that you didn't leave something behind that can be traced back to you.

• SubSoNick
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-03-2024
Nagios vereist een Linux server omgeving, en kan vervolgens met Windows cliënts communiceren.
Het liefst zou ik het server platform ook binnen mijn Microsoft omgeving houden.

Maar toch bedankt voor de tip. Alle info is welkom.

www.oudshoorn.it | MCTIP | JNCIA-FWV | 3CX certified Pro | Swyxware SCTA

• Magnetronkip
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-02 14:44
Ja dat wordt moeilijk zoeken ik ken zelf niet zo 1,2,3 een monitoring service die fysiek op een Windows server draait... zal het is een keer na vragen op kantoor als ik er weer ben..

Live PVoutput 10.777 kW Tatooine | Hacking is like having sex. You get in, you get out, then you hope that you didn't leave something behind that can be traced back to you.

Verwijderd

Zabbix, ook freebsd maar heel gebruikers vriendelijk

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 20:46

Qwerty-273

Meukposter

Microsoft System Center Operations Manager 2007 :?
http://www.microsoft.com/...anager/en/us/default.aspx

Tja dat kost dan ook wat, de vele 'gratis' en uitgebreide pakketen zijn vaak toch Linux/BSD gebasseerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Qwerty-273 op 02-12-2008 17:32 ]

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Hoe bedoel je over meerdere WAN verbindingen

Je Kan bijvoorbeeld kijken voor traffic naar PRTG (Traffic Grapher of Netwerk monitoring) of Network Probe / Nprobe via SNMP of Port mirroring

maar je kan ook naar een Firewall/ proxy achtig iets kijken voor Zabbix of PFSense.

Tevens voor monitoring kan je gemakkelijk 1 linux server neer zetten en met Nagios op SNMP uitlezen.
Maar wat is er zelf al uitgezocht omdat er veel meer topics op GoT (PNS,NT,WSS) over zijn
Pagina: 1