(iiyama) Scherm gaat RMA

Pagina: 1
Acties:
  • 354 views

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:31
Ik had afgelopen week Iiyama gemaild over mijn Prolite E2001WSV. Ik hem nu toch al meer dan een jaar en ik had vanaf t begin al backlight leaking boven en onder aan t scherm en ook links en rechts waar t wel wat minder is,maar toch.

Vooral met donkere kleuren in t scherm is t goed te zien. Dacht eerst dat t hoorde O-) Maar na toch een aantal andere LCD monitoren gezien te hebben en ook t goedkope scherm van mn vrouwke eens goed bekeken te hebben,vond ik t toch wel aardig storend en niet mooi.

Belt er net een Belg die echt niet te verstaan was :+ Echt een gruwelijk buitenlands accent en Belgen versta ik sowieso al wat minder goed....Ik snapte dr geen hol van :9

Ik t servicenummer van Iiyama teruggebeld en een andere man aan de lijn gehad. Blijkt dat ze zonder morren morgen dus mn monitor komen omruilen _/-\o_ Garantie vanuit Iiyama is 3 jaar op dit scherm,dus is gewoon nog RMA! :D

Ik ben gewoon nog steeds geheel overdonderd....Geheel onverwachts toch ineens nog contact met Iiyama gehad. Had namelijk neit verwacht er nog wat van te horen en had me al neergelegd bij het storende licht boven en onder.
_/-\o_ aan Iiyama....ben benieuwd of t probleem morgen weg is. Heb iig morgen wel een nieuwe monitor _/-\o_ _/-\o_

EDIT: Ik las wel dat sommige Samsung monitors hier ook last van hadden? Tis met film kijken bijvoorbeeld erg goed zichtbaar boven en onder, net of er een blauwige lichtgloed zeg maar van de rand van t scherm naar boven (of onder) gaat (word hoe verder van de rand minder zeg maar...gaat om een centimeter of 2 a 3)

[ Voor 11% gewijzigd door Lampuhkap op 02-12-2008 15:46 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:41
En wat moeten wij hier precies mee?

Daarbij zou ik niet te vroeg juichen, je moet eerst maar eens zien hoe lang het duurt en of ze je niet gewoon een refurbished scherm teruggeven. Ik zou zelf even de serienummers e.d. opschrijven.

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
En je probleem is?

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:37
Speedlink schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 15:42:
Belt er net een Belg die echt niet te verstaan was :+ Echt een gruwelijk buitenlands accent en Belgen versta ik sowieso al wat minder goed....Ik snapte dr geen hol van :9
Andersom geldt dat ook hoor ;)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Lampuhkap
Nou, mijn vraag word een beetje...zijn er meer mensen hier met dit soort probleempjes met Iiyama monitoren?

En hoe is na te gaan of t strax een nieuwe of refurb is?

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:32

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Tja... waarom wil je het verschil weten tussen een nieuwe of refurb?

Een nieuwe wordt in de fabriek samengesteld uit nieuwe componenten en onder optimale omstandigheden geassembleerd.
Een refurb wordt in de fabriek samengesteld uit nieuwe componenten en onder optimale omstandigheden geassembleerd.

Het verschil is dus duidelijk; het is namelijk... het is namelijk.... hé wacht eens...

• 418O2
Door de productcode/serienummer etc te noteren.

Refurb != Nieuw. Misschien ZGAN, maar niet nieuw

[ Voor 35% gewijzigd door 418O2 op 02-12-2008 15:52 ]

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

ik heb hier hetzelfde. echter mijn scherm is nog geen week oud. Ze komen hem volgende week een keer omruilen omdat ze hetzelfde scherm nu niet op voorraad hebben. Prima service dus.

Hoewel het eerst wel bijna mis ging. Schijnbaar is de persoon die dit normaal regelt 3 weken ziek geweest en kreeg ik dus een ander figuur aan de lijn. Deze vertelde dus hoe het normaal gaat (transport bedrijf maakt afspraak en ruilt hem om) maar regelde enkel een pickup via ups. Die stond dus vorige week maandag op de stoep bij het afhaal adres (ander adres ik ben altijd aan het werk) om de monitor op te halen en had geen andere bij zich ?????

afin gebeld met Stefan bij iiiyama (of in ieder geval het service centrum) en die gaat het nu dus fatsoenlijk regelen.

dus op je vraag is er meer back light bleeding > ja.

Verder vind ik het vrij normaal dat als je 3 jaar garantie hebt je die ook krijgt toch ?

• Lampuhkap
ja ;) maar meestal word er met garantie toch wel lastig gedaan. Garantie is garantie, dat wel.Maar dat t zo netjes zonder vragen of morren opgelost word, daar benik gewoon verbaast over.
Mag wel hopen idd dat ze een nieuw scherm meenemen ;)
Zou toch vervelend worden, op mn PC werken zonder scherm ;)

EDIT: Voor degene die zich t afvragen wat ik bedoel met werken: ik doe voor mijn vrienden/bekenden regelmatig PCtjes maken en ook op een niet nader te noemen website ben ik ook regelmatig helpdesker (soort van) Ook bouw ik zo nu en dan PCs op voor bekenden/familie.Aangezien ze er zelf niet zo veel van snappen of er geen tijd voor hebben :)

[ Voor 36% gewijzigd door Lampuhkap op 02-12-2008 16:14 ]

• Lampuhkap
418O2 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 15:52:
Door de productcode/serienummer etc te noteren.

Refurb != Nieuw. Misschien ZGAN, maar niet nieuw
Eeuhm :) die codes zijn toch per scherm verschillend? :) Hoe valt dan te contoleren of je met een nieuw of gebruikt scherm te maken hebt?
Ik heb ze netjes opgeschreven hoor, daar niet van ;)

• 418O2
Ja dat weet je niet, je weet alleen of je je eigen terug hebt gehad.

• Lampuhkap
418O2 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 16:25:
Ja dat weet je niet, je weet alleen of je je eigen terug hebt gehad.
Ze komen m omwisselen. Zou dan toch eigenaardig zijn als ze gewoon aan de deur staan, doos aannemen. omdraaien, en weer terug omdraaien naar jou toe en zeggen: Hier meneer, uw monitor :+

@ Ray, hoe erg was de leaking bij jou?

EDIT: Ik lees nu ook dingen over DELL schermen waar t nog veeeeel erger bij is dan bij mij :)
Als ik dat zo zie, valt t hier nog mee :)
http://img31.picoodle.com...25/f_3008WFPm_7a63df8.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Lampuhkap op 02-12-2008 17:05 ]

• Ray

Ray

het is bij mij ook niet schokkend maar goed zoals gezegd het scherm is net nieuw gekocht dus ik laat hem omruilen.

Afbeeldingslocatie: http://img119.imageshack.us/img119/5528/bleedingzv1.th.jpg

foto is gemaakt in een donkere kamer terwijl ik een dvd afspeel. bovenin de zwarte balk zie je dus de bleed.

ik heb hiervoor een lg flattron gehad. die heb ik 3x zonder problemen om laten ruilen omdat ik niet tevreden was. de 3e heb ik daarna 4 jaar in gebruik gehad tot volle tevredenheid

[ Voor 72% gewijzigd door Ray op 02-12-2008 17:27 ]

• Lampuhkap
ja de mijne is dus al een jaar oud en ik heb t al vanaf dag 1. Maar hoe meer schermen ik voorbij zag komen des te erger werd de irritatie eraan.Dus ik heb t bij Iiyama gemeld en zodoende komen ze m dus omruilen.Maar jij hebt je scherm dus nog niet?

EDIT:
Afbeeldingslocatie: http://img219.imageshack.us/img219/534/s6300857jr0.th.jpg

Camera wilde niet helemaal meewerken, foto is beetje bewogen.maar je kan t erg goed zien.

Ik heb hiervoor jarenlang een Iiyama CRT gehad (geen idee welk type enzo meer) een mooie 17" en die overleed dus iets meer dan een jaar terug gewoon. Eerst beetje beeld wat bibberde...toen met aan en uit zetten dat t ook gebeurde en daarna bleef ie dat soms wel een half uur lang nog doen net na t aanzetten....en toen op een dag...POEF :P beeld weg :P....dus die was dood. Daarna een Lite-On scherm gehad, ook CRT. En die deed t ook prima. En toen toch wel de stap genomen naar een LCDtje....

Vond t zelf toch best storend al zeg ik t zelf :9

[ Voor 128% gewijzigd door Lampuhkap op 02-12-2008 17:56 ]

• Ray

Ray

zoals gezegd is mijn scherm op dit moment niet bij hun op voorraad (nieuw type PLE2208HDS) zodra hij er is ruilen ze hem om voor een nieuwe

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nou, mijn vraag word een beetje...zijn er meer mensen hier met dit soort probleempjes met Iiyama monitoren?
Dat soort dingen vraag je niet op GoT met een eigen topic, dat soort dingen zoek je met de search.

Vind je niets? Dan kan het zijn dat niemand er last van heeft, of dat je zelf niet goed zoekt, geen van beide zaken waar je een topic voor nodig hebt.

Hoe dan ook is een topicstart zonder duidelijke vraagstelling, zonder melding van waar je exact gezocht hebt en op welke zoektermen en wat je dan vond (links!) vrij kansloos of beter gezegd inzetloos

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.