Netwerk HD

Pagina: 1
Acties:
  • 362 views

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-02 09:20
Ik zoek een netwerkschijf, ik heb al eens door de OM Faq gekeken maar vind daar niet echt duidelijk een antwoord op mijn vraag.

Wat ik dus zoek:
- Een opslagruimte van ongeveer 500 GB
- Hij moet aangesloten kunnen worden op een netwerk d.m.v LAN (geen wifi nodig, is ook niet aan te raden lijkt me)
- De schijf gaat 24/7 aanstaan
- Hij hoeft niet supersnel te zijn, het is hoofdzakelijk voor wat backup images op te zetten van 2 PC's
- Er moeten meerdere partities op kunnen (Voor backups van windows pc en mac(time machine))

- Verder zou een itunes server leuk zijn maar dit is helemaal niet noodzakelijk

Heeft iemand een idee wat ik nodig heb, mij leek zo'n NAS ding wat overbodig vrij duur omdat je daarbij de schijf zelf ook nog moet kopen en dat dat een boel functies heeft wat ik niet nodig heb. (hoogtens itunes maar dat is niet noodzakelijk)
Maar ik heb ook weer gelezen dat een doorsnee externe schijf er niet op gemaakt is 24/7 aan te staan + hij moet LAN hebben.

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:11

Tjark

DON'T PANIC

Erm.. een 'NAS' is een Network Attached Storage... dat is toch juist wat je wil hebben?
Simpeler en goedkoper dan dat is er niet om een HD aan je netwerk te hangen volgens mij, op het gebruik van een afgedankte complete pc na (meer stroom)

[ Voor 46% gewijzigd door Tjark op 02-12-2008 15:40 ]

*insert signature here

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hoe denk je het anders dan met een NAS te doen? Heeft je router een USB poort voor een externe harde schijf?

Zoals je het nu post is het veel te onduidelijk, maar kom het een beetje over als klok/klepel :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Wat dacht je van zelf een servertje bouwen. Waar je gewoon een hardeschijf van 500gb in hangt?

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

ByteDelight

Retro computing is alive!

Je hebt supercheap NAS-behuizingen (30 euro), maar die mag je eigenlijk geen NAS noemen.

Er zijn namelijk verschillende communicatie-standaarden in de NAS-wereld.
Zoek zelf eens op 'NAS' op GoT, of ga naar smallnetbuilder.com, daar vind je een lijst met NAS-jes en benchmarks.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-11-2025
Als je wilt dat OSX er op gaat Time Machinen, is er maar een optie en dat is de Time Capsule. Die kan alles wat je beschrijft en is er in 500GB en 1TB. Wel duur, maar ja.

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-02 09:20
gambieter schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 15:40:
Hoe denk je het anders dan met een NAS te doen? Heeft je router een USB poort voor een externe harde schijf?
Zoals je het nu post is het veel te onduidelijk, maar kom het een beetje over als klok/klepel :) .
Haha, ja ik denk dat ik inderdaad een NAS nodig heb, ik heb me nog niet zo heel ver verdiept hierin (ik dacht dat is wel eenvoudig allemaal) maar ik dacht dat er ook externe schijven waren met LAN aansluiting maar dat blijkt dus niet. Waarom ik dacht dat ik geen NAS nodig had komt doordat ik het topic: [NAS] Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-323 Deel 2 gelezen had. Waarmee ik de indruk kreeg dat zoiets veel te uitgebreid was voor mij.
remmelt schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 15:43:
Als je wilt dat OSX er op gaat Time Machinen, is er maar een optie en dat is de Time Capsule. Die kan alles wat je beschrijft en is er in 500GB en 1TB. Wel duur, maar ja.
Op mijn macbook pro kan ik prima mijn Freecom 160GB externe USB schijf met time machine gebruiken. Dus dat lijkt me sterk dat ik toevallig een hele vreemde (oude) externe schijf heb? (Ik wil nu alle backups op 1 schijf die ik continu kan benaderen, zonder usb poort kabeltje en lawaai op mijn kamer. vandaar dat ik eens een nieuwe schijf zoek)

Verder ga ik me dan toch maar eens even op die NAS schijven richten

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-11-2025
Ja, dat klopt. Het werkt op elke externe USB/FW schijf, maar als je over het netwerk gaat dan werkt het alleen met een Time Capsule of een gehackte andere schijf. Hacks en backups gaan niet samen!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik denk dat RVE_NL zich eerst eens in deze materie moet gaan verdiepen. Wanneer hij zlef meer heeft uitgevonden, is hij vrij om weer een topic te openen en zijn vraag, met wat hij reeds zelf heeft gevonden te posten. Voor nu gaat dit topic dicht.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.