Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een lastig specifiek probleem, waar ik graag antwoord op wil! Een zoektocht naar een antwoord is tot op heden niet succesvol geweest - de info is in deel-antwoorden zo verspreid te vinden dat ik er niets mee kan...

De situatie:
  • Ik heb een abonnement bij Vodafone, voor mijn eigen bedrijf (dat ik part time run). Dat loopt begin januari af en ik wil dit verlengen met een nieuwe telefoon erbij. Het is van belang dat het nummer behouden blijft voor bereikbaarheid.
  • Ik heb een simkaartje van mijn vaste baan, via Vodafone, dat ik voor zakelijk en privé gebruik. Mijn werkgever heeft aangegeven dat ik hierop alleen een bel/sms bundel heb, dus geen internet, pushmail, Blackberry push mail.
  • Mijn werkgever gebruikt Outlook Exchange, die is dichtgetimmerd met een VPN. Push mail is voorbehouden aan senior managers, waarvoor ook nog eens apart toestemming moet worden gegeven door het upper management. Synchronisatie is wel mogelijk via mijn laptop met sync center.
Wat ik nu wil is:
  • Bij de verlenging van mijn privé abonnement wil ik een smartphone nemen. Deze moet in ieder geval outlook hebben met agenda-functie.
  • Bij deze telefoon kan een abonnement komen waarbij een "mobiel internet" bundel zit - zie onderstaande vragen of dit handig is.
  • Het toestel moet ook wifi hebben.
  • Op het toestel moet VPN zitten.
Mijn vragen hierbij zijn:

Ik werk vnl thuis en op kantoor waar wifi beschikbaar is:
- Is het dan handiger om voor mijn privé abonnement een verlenging te nemen waarbij ik alleen een belbundel neem zodat ik de telefoon op mijn zakelijke simkaart gebruik (en alleen maar kan inloggen via WIFI + VPN)?
- Is het dan handiger om privé een abonnement te nemen met "onbeperkt internet" waarbij ik een lage belbundel neem maar wel daarmee overal kan internetten én via de wifi thuis en op het werk kan werken? Mijn zakelijk abonnement gebruik ik dan met een oude GSM.

- Als ik via VPN op ons bedrijfsnetwerk inlog, zou ik dan automatisch outlook verbinding kunnen laten maken met de exchange server? De instellingen van exchange op mijn laptop zijn bekend dus die kan ik overtypen.

- Wat voor soort toestel is hiervoor het best te gebruiken? Blackberry / WM6.x smartphone? En (dit is smaakgebonden) welk type?

- Waar moet ik verder op letten of wat moet ik nog extra regelen voordat ik dit ga regelen?

mocht dit bericht in het verkeerde topic staan, verplaats het dan gaarne!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 14:04:
Ik werk vnl thuis en op kantoor waar wifi beschikbaar is
Vergeet WiFi, zuipt teveel stroom en op de plekken waar je het hebt heb je meestal ook een computer - en voor als je die niet hebt neem je toch een onbeperkt internet bundel.
- Als ik via VPN op ons bedrijfsnetwerk inlog, zou ik dan automatisch outlook verbinding kunnen laten maken met de exchange server? De instellingen van exchange op mijn laptop zijn bekend dus die kan ik overtypen.
Dit kan ja, gaat je wel 2 uur trial&error kosten op Google overigens - en ik ga dan uit van WM-compatible VPN.
- Wat voor soort toestel is hiervoor het best te gebruiken? Blackberry / WM6.x smartphone?
Exchange+Windows SBS VPN ga je redelijk snel naar WM6.

Professionele website nodig?

• Fitz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-08 23:03

Fitz

Vincent! We happy?

Windows Mobile 6 is denk ik wel het beste voor jou. Een htc touch pro, s740 en diamond worden veel gebruikt voor zakelijk gebruik.

Daarbij is onbeperkt internet erg handig, altijd de mail bij je en even op internet kijken voor het laatste nieuws. Daarnaast is het een stuk goedkoper geworden.