Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke game muis werkt goed met een Icemat?

Pagina: 1
Acties:

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-11 15:03

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Allereerst: ik ben op zoek gegaan naar een topic hier op GoT welke specifiek over gaming muizen gaat, maar ik kan deze helaas niet vinden. is deze er uberhaupt wel?

Het gaat om het volgende...ik heb een Icemat muismat en wil graag een goede gaming muis hebben. Hij moet vlot reageren, maar hij moet ook zonder mousepads werken op de Icemat.

Nu dacht ik zelf aan een Razer muis of de Nova Slider, maar wie kan uit ervaring zeggen of deze met de Icemat werken? internet geeft nogal tegenstrijdige berichten aan.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Geen enkele, ik vind een Icemat verschrikkelijk, het minste stof en hij schuurt.

Anyway: ik had een Icemat met een MX1000, en daar had ik de voetjes van vervangen door de bij de Icemat meegeleverde pads :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Klinkt vreemd maar een trackball. Ik game nu al een vrij lange tijd met een trackball. Maar er reageert niets sneller en zit niets lekkerders in je hand. Ik heb qua formaat hand een normaal formaat. Maar het is heerlijk dat je je hand er gewoon op kan leggen en zeer snel kan reageren met je duim. Dit is dan ook de enige die je nodig hebt om wat te doen. Nadeel zijn de looks :+ Is soms net een speelgoed muis en je moet het wel echt fijn vinden.

Veel vrienden die ook gamen verklaren mij voor gek :+ Totdat ik ze wegschiet van het scherm :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Haha, trackball is echt niks voor me..maar geloof best dat het voor sommige wel werkt.

En Icemat vind ik opzich wel ok, mits je hem goed schoonhoudt.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Touchdomex schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 14:08:
Klinkt vreemd maar een trackball. Ik game nu al een vrij lange tijd met een trackball. Maar er reageert niets sneller en zit niets lekkerders in je hand. Ik heb qua formaat hand een normaal formaat. Maar het is heerlijk dat je je hand er gewoon op kan leggen en zeer snel kan reageren met je duim. Dit is dan ook de enige die je nodig hebt om wat te doen. Nadeel zijn de looks :+ Is soms net een speelgoed muis en je moet het wel echt fijn vinden.

Veel vrienden die ook gamen verklaren mij voor gek :+ Totdat ik ze wegschiet van het scherm :+
Welke trackball heb je?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Logitech Trackman wheel. Schijnt dat de sensor vrij precies is en uit eigen ervaring kan ik vertellen dat het vrij snel reageert.

Mijn ultieme droom is om een trackball draadloos bij mijn laptop te hebben die werkt op Bluetooth. Maar omdat er weinig aanbieders zijn die ze nog maken, laat staan op bluetooth :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

De MX518, heb de 510 en Lachesis getest op de icemat...
op dit moment vind ik de MX518 stuk beter

ik zoek alleen nog een verwarmer die dingen worden koud man !

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-11 23:44

Pathogen

Shoop Da Whoop

Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 15:10:
De MX518, heb de 510 en Lachesis getest op de icemat...
op dit moment vind ik de MX518 stuk beter

ik zoek alleen nog een verwarmer die dingen worden koud man !
USB mok verwarmer eronder? :+

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:16

Epsilon

Niet janken over vuile muismat. Gewoon schoon houden :P.

Heb al jaren een icemat (sinds dat ze net uit waren).

Wel andere muis bij gekocht aangezien een logitech dual optical niet werkte daarop. De MX500 was toen net uit (en een hele verbetering). Daarna overgestapt naar MX510 en nu een MX518.

MX serie (dus ook de 3, 7 en 9 serie) werken zeker. De Gx series hebben niet mijn voorkeur boven de MX518, die zijn lang niet zo relaxt als ze doen beloven.

Geen ervaring met de MS intelli series en razors. Dat is persoonlijke voorkeur voor een bepaalde muis :).

edit: Leuk die gliders voor onder je muis (glasvezel plakkers), maar die dingen zijn verre van ideaal. Ze glijden geweldig als ze nieuw zijn, maar omdat een icemat een beetje schuurt slijten die dingen als een malle. Ze verslijten erg snel en dus heb je geen constante weerstand van je muis. Aangezien je gamer bent is een constante factor veel belangrijker dan een soepelere beweging voor 1 week ;).

[ Voor 26% gewijzigd door Epsilon op 03-12-2008 22:44 ]

• Skerekrow
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-11 08:02
Wanneer je in dit forum zult zoeken op razer-muizen zul je er genoeg informatie over vinden, wellicht dat de recentere modellen onderbelicht zijn.

Het is afhankelijk hoe oud je icemat is voor welke muis je het beste kan kiezen. Heb je een oude icemat (zoals ikzelf heb) dan kun je het beste kiezen voor een optische muis zonder laser. heb je een recentere. (van de afgelopen 2 á 3 jaar dan zal hij prima werken met alle muizen die op dit moment op de markt zijn.
Mijn neef heeft net als ik een razer copperhead en een iets nieuwere icemat dan de mijne. Op mijn icemat werkt mijn copperhead niet, op zijn icemat werkt hij wel (op het moment gebruik ik mijn icemat niet meer om deze reden en heb ik een exactmat gekocht).

Wanneer je dit niet zeker weet, ga het testen! Neem je icemat mee naar de winkel en vraag of je even de muis mag testen (doen de meeste winkels niet moeilijk over). Ik zelf heb als enige logitech muis de G5 gehad, en vind het een leuk ding voor op mijn werk maar voor gaming is het niet mijn ding. Ik vind de vorm te bol en lomp waardoor ik hem erg onhandig vind tijdens het gamen (overigens vind ik de razerdrivers/software fijner werken dan die van logitech maar dit is ook weer persoonlijk natuurlijk). Deze pasvorm is natuurlijk ook persoonlijk dus ga alle muizen even aanvoelen voor je beslist (bij mediamarkten beschikken ze meestal wel over logitech en razermuizen).
Hoewel de voetjes onder de muizen de afgelopen jaren erg verbeterd zijn voor gamers, zijn hyperglides of glidez geen slechte investering. Ze kosten weinig en geven je pas echt het gevoel dat je icemat zijn van ijs is. De betere merken hierin hebben wel een dusdanige teflon laag dat deze echt niet snel slijten. Het is alleen wel belangrijk om dan je icemat schoon te houden. (tip: brilledoekjes met alcohol van de aldi, het enige dat beter zou kunnen zijn is turtlewax-man inhuren)

De novaslider ken ik helaas niet zo goed (ben zelf niet heel veel meer bezig met muizen sinds ik mijn copperhead heb) en kan ik dus geen mening over geven. maar ga even testen hoe de pasvorm is. De een zweert bij de vorm van logitech de ander bij de platte lange knoppen van razer, dat is heel persoonlijk. Qua dpi maakt het weinig uit, tegenwoordig bieden ze allemaal dezelfde nauwkeurigheid en snelheid.

[ Voor 6% gewijzigd door Skerekrow op 04-12-2008 09:48 ]

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
bedankt voor je uitleg....ik heb inmiddels een Razer Diamondback 3G aangeschaft welke perfect werkt op mijn oude Icemat. Moest er wel teflon plaatjes onder de voeten doen anders leek het net alsof iemand met zijn nagels over een schoolbord ging. Maar het werkt fantastisch en het is ongelovelijk snel. Voor gamen is het perfect, maar voor algemeen gebruik moet ik hem toch wel zo instellen dat ik er normaal mee om kan gaan.
Pagina: 1