Wanneer je in dit forum zult zoeken op razer-muizen zul je er genoeg informatie over vinden, wellicht dat de recentere modellen onderbelicht zijn.
Het is afhankelijk hoe oud je icemat is voor welke muis je het beste kan kiezen. Heb je een oude icemat (zoals ikzelf heb) dan kun je het beste kiezen voor een optische muis zonder laser. heb je een recentere. (van de afgelopen 2 á 3 jaar dan zal hij prima werken met alle muizen die op dit moment op de markt zijn.
Mijn neef heeft net als ik een razer copperhead en een iets nieuwere icemat dan de mijne. Op mijn icemat werkt mijn copperhead niet, op zijn icemat werkt hij wel (op het moment gebruik ik mijn icemat niet meer om deze reden en heb ik een exactmat gekocht).
Wanneer je dit niet zeker weet, ga het testen! Neem je icemat mee naar de winkel en vraag of je even de muis mag testen (doen de meeste winkels niet moeilijk over). Ik zelf heb als enige logitech muis de G5 gehad, en vind het een leuk ding voor op mijn werk maar voor gaming is het niet mijn ding. Ik vind de vorm te bol en lomp waardoor ik hem erg onhandig vind tijdens het gamen (overigens vind ik de razerdrivers/software fijner werken dan die van logitech maar dit is ook weer persoonlijk natuurlijk). Deze pasvorm is natuurlijk ook persoonlijk dus ga alle muizen even aanvoelen voor je beslist (bij mediamarkten beschikken ze meestal wel over logitech en razermuizen).
Hoewel de voetjes onder de muizen de afgelopen jaren erg verbeterd zijn voor gamers, zijn hyperglides of glidez geen slechte investering. Ze kosten weinig en geven je pas echt het gevoel dat je icemat zijn van ijs is. De betere merken hierin hebben wel een dusdanige teflon laag dat deze echt niet snel slijten. Het is alleen wel belangrijk om dan je icemat schoon te houden. (tip: brilledoekjes met alcohol van de aldi, het enige dat beter zou kunnen zijn is turtlewax-man inhuren)
De novaslider ken ik helaas niet zo goed (ben zelf niet heel veel meer bezig met muizen sinds ik mijn copperhead heb) en kan ik dus geen mening over geven. maar ga even testen hoe de pasvorm is. De een zweert bij de vorm van logitech de ander bij de platte lange knoppen van razer, dat is heel persoonlijk. Qua dpi maakt het weinig uit, tegenwoordig bieden ze allemaal dezelfde nauwkeurigheid en snelheid.
[
Voor 6% gewijzigd door
Skerekrow op 04-12-2008 09:48
]