Toon posts:

Opzetten van een File-Media Server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

Voor mijn stage moet ik een File-Media Server opzetten van het begin af aan.
Deze server moet benaderd kunnen worden via een website.
Nu weet ik niet precies waar ik moet beginnen, een server opzetten is niet het moeilijkste probleem maar meer een website met een bijbehorende database opzetten wel.
De bedoeling is dat je via de website een lijst krijgt met alle bestanden en bij behorende informatie met daarin de optie om hem te ‘Streamen’.

Opzet

Er moet een File-Media Server worden geïnstalleerd die door middel van een interne Website te benaderen is.
Dus er is een database nodig waarin de File’s staan met de bij behorende gegevens zoals Auteur, Grootte, Lengte van de movie clip etc.

Er is al een bestaande database, het is alleen niet zeker of die omgezet kan worden in een SQL bestand (atm is het een acces bestand) omdat de database door een bedrijf is gemaakt wie de bron code niet wil geven.

Wat moet er gebeuren?

- Er moet een server worden opgezet met SBS
- Er moet een database worden gemaakt/omgezet/aangepast voor de bestanden
- Er moet een website worden gemaakt die met de database werkt. (PHP/ASP.NET) het maakt niet uit.
- Er moet een streaming techniek worden gebruikt die met de database over weg kan (zit te denken aan FLASH Video maar weet niet of dit mogelijk is..)

Wat hebben we al ?

- We beschikken over een oude kast die we als test server kunnen laten draaien, als het idee rond is wordt er een nieuwe server aangeschaft
- Een Gigalijn (intern) verbinding
- Een bestaande acces database

Budget

Mometeel is er nog geen limiet aan het budget, dus brand los met de software die jij denkt het meest geschikt te zijn voor dit project.

Mijn vraag is dus zijn er mensen met enkele ervaring in soort gelijk matige projecten als dit?
Wat is de juiste streaming software, bestaat er een pakket die dit kan? Wat raad jij mij aan.. Freeware/opensource/betaalde software het maakt niet uit..

Zelf heb ik al eens gekeken naar VLC Media Streaming server maar het lijkt me niet geschikt om het te koppelen aan een database met een bij behorende website

Hit me with some advice :) !

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Jinzora kan je draaien in bijvoorbeeld Apache + PHP + MySQL. Het is een redelijk stukje software/code voor het beluisteren (streamen) van muziek. Helemaal tevreden ben ik er echter niet over. Probeer het eens. Je hoeft er geen cent voor op tafel te leggen trouwens.

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-03 12:16

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Tversity/Twonky Media Server op je SBS-server knallen is denk ik te kort door de bocht? Die bouwt zijn eigen database op en is benaderbaar via de webbrowser. Het voldoet eigenlijk aan alle eisen.

[ Voor 5% gewijzigd door sopsop op 02-12-2008 13:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Saturnus schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:55:
Jinzora kan je draaien in bijvoorbeeld Apache + PHP + MySQL. Het is een redelijk stukje software/code voor het beluisteren (streamen) van muziek. Helemaal tevreden ben ik er echter niet over. Probeer het eens. Je hoeft er geen cent voor op tafel te leggen trouwens.
Hmm, is dat ook mogelijk voor video bestanden? Heb even snel gegooglet zie voornamelijk screenshots van muziek..
sopsop schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:58:
Tversity/Twonky Media Server op je SBS-server knallen is denk ik te kort door de bocht? Die bouwt zijn eigen database op en is benaderbaar via de webbrowser. Het voldoet eigenlijk aan alle eisen.
Ziet er inderdaad leuk uit, even kijken of het wat is met de trial..

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2008 14:03 ]

• Saturnus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:59:
[...]

Hmm, is dat ook mogelijk voor video bestanden? Heb even snel gegooglet zie voornamelijk screenshots van muziek..
Als je bereid bent stukken code om te bouwen...ja. Zoek daarvoor even rond op het (Jinzora) forum. :)

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:13

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:59:
[...]

Volgens http://en.jinzora.com/features ondersteunt het AVI, WMV, MPEG en MOV. Geen idee welke codecs echter.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Saturnus
  • Niet online
Hertog schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 14:09:
[...]

Volgens http://en.jinzora.com/features ondersteunt het AVI, WMV, MPEG en MOV. Geen idee welke codecs echter.
2.7.5 speelt hier zonder code mods geen video. Daarnaast ben ik er trouwens niet ingeslaagd die mod codes goed te implenteren. Video werkte, geluid niet meer. 8)7

Verwijderd

Topicstarter
sopsop schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:58:
Weet jij toevallig of het mogelijk is of er daarmee te streamen valt? Ik heb het geinstalleerd maar als ik een video aan klik in de browser begint ie met downloaden... Ik zie zo een twee drie ook niet een optie om streaming aan te zetten..

Verwijderd

Topicstarter
*bump*

Het is al even geleden, ik heb ondertussen Adobe Flash Media server, alleen zal ik eerlijk zeggen ik snap er de ballen niet van!

Is er in de tussentijd toevallig iemand iets tegen het lijf gelopen?
Of iemand met ervaring in een soort gelijk project met Adobe Flash Media srv?

Joo -x-
Pagina: 1