Toon posts:

Monitor Shutdown

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik een script ingevoerd zodat alle pc's op het netwerk op 6 uur worden uitgeschakeld. Dit scheelt mij weer werk zodat ik niet telkens alle pc's na hoef te kijken. Dit script is nog niet genoeg want ik moet toch nog telkens mijn ronden doen om alle monitoren uit te zetten. Is er niet een manier waarbij alle monitoren om 6 uur automatisch worden uitgezet?

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Geckoo

Good news, everyone!

afaik gaan alle monitoren zodra ze geen source meer hebben op een soort van slaapstand?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• WoRsTeNBoY
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-01-2024
Ik denk dat je monitoren niet softwarematig in standby kan zetten,
je zou wel een stekkerblok kunnen zoeken met usb detectie,
vanaf de pc dan uit gaat en de spanning zou wegvallen op de usb poort, schakelt deze stekkerdoos zichzelf ook uit

(wel even opletten voor power profiles, geloof dat sommige pc's standaard nog spanning op de usb poorten houden als ze uit staan, vooral te merken aan de optische muis die dan aan blijft)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-03 20:27
Dan gaan ze dus gewoon op stand-by en dat is wat anders dan uit Geckoo ;)

Je zou alle monitoren op stekkerdozen aan kunnen sluiten die je vanaf afstand uit kan schakelen, maar dat kost natuurlijk ook weer wat werk om dat te realiseren.

The devil is in the details.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

Wat vind je van een stekkerdoos met een masterstopcontact.
Als de pc uitgaat, dan worden de elektriciteit van de overige apparaten (de slaves) die aan de stekkerdoos hangen afgesloten.

Je moet er dan wel voor zorgen dat je per pc zo'n stopcontact koopt. Als je een pc aan zo'n slave stopcontact hangt, en hem te vroeg uitschakelt (nog niet helemaal afgesloten) dan kan dat problemen geven met het filesystem.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie de genoemde tips. Je kunt weinig tot niets doen met een monitor vanaf een PC anders dan de beeldinformatie erop bekijken.
Er zal vast wel een incidentele fabrikant zijn die ooit een monitor heeft uitgebracht welke je (bijv.) via USB kunt 'beheren', maar een doodnormale monitor kun je niets mee.

In het gunstigste geval heb je monitoren welk uitzichzelf in sleep modus gaan wanneer ze niets op de VGA lijn zien maar ze zulln dan altijd stroom verbruiken.

Basicly heb je eigenlijk maar 2 oplossingen om ze echt stroomloos te krijgen:

- Via een master / slave stekkerblok zoals uitgelegd
- laat alle stroom schakelbaar maken via een knop. Aan het einde van de dag voor je naar huis gaat zet je de knop om en krijgt geen enkel stopcontact in die ruimte stroom.

Daar dit verder niets met NT te maken heeft sluit ik dit topic.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.