home cinema set aansluiten op digitale ontvanger

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265242

Topicstarter
Hallo,

Ik bezit sinds enkele dagen een lcd tv en een humax digitale ontvanger en een home cinema set. Zit nu even te kijken hoe ik eea goed aan kan sluiten.
Wil surround geluid , ook als ik digitale tv kijk. Heb de volgende aansluitingen
Humax
= Cable in (coax) hier zit de antenne kabel in
= TV / VCR coax , gaat naar tv
= scart, 1 gaat naar de tv
= scart, is nog leeg
RS 232 C (spdif) aansluiting

Audio
HTS 3500S (home cinema set)
Aux in WIT / ROOD tulp aansluiting
AUX line out WIT / ROOD Tulp aansluiting

Video
Digital in Rood / Zwart
Groen / Blauw

CVBS aanlsuiting
Svideo
Scart.

Heb nu de scart in gebruik voor weergave van de dvd.s. Heb dan wel surround geluid. Wanneer ik digitale tv kijk en de home cinema aanzet blijf ik het geluid van TV zender horen (die ingeschakeld is door het aanzetten van de TV).

Graag hoor ik van iemand hoe ik eea aan moet sluiten. Neem aan dat je met digitale tv ook surround geluid kan horen toch?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03:13

DarkSide

theres no place like ::1

Je moet een spdif coax kabel van je humax naar de digitale coax ingang op je HCS aansluiten.
Dan krijg je geluid van de humax over de speakers van je HCS. Voor beeld gebruik je gewoon de scartkabel.
Of digitale TV surround geluid heeft? Meestal niet. Meestal is het digitale stereo. Wat wel beter van kwaliteit is dan over de analoge kabel. Als je HCS dolby prologic II ondersteund kan hij wel surround 'simuleren' van een stereo source. Maar volgens mij ondersteund jouw setje dat niet.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dank voor de snelle reactie.
In de gebruiksaanwijzing staat.
Beschikbare weergavekanalaen
= Dolby digital
= DTS Surround
- Dolby prologic II.

Dus denk wel dat het ondersteund wordt. Welke ingang bedoel je precies digitale coax ingang? is dat die cvbs of de gewone antenne aansluiting? Sorry ben een leek..

De gebruiksaanwijzing van het setje is te vinden op

http://www.gebruikershand.../handleiding-5-18793.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

De Humax kan wel Dolby Digital uitsturen, echter alleen over de SPDIF. En wat al gezegd is: het kanaal moet het ondersteunen. Middels een van de knoppen onder de cursortoetsen kun je het geluid kiezen dat je wilt laten weergeven, als er een keuze mogelijk is voor het betreffende kanaal :)

De enige digitale out die de Humax heeft is ook meteen de optische spdif. Ik weet niet of je HTS een optische ingang heeft, anders zul je met een converter moeten werken. Je hebt iig een optische ingang op je HTS nodig :)

Je haalt overigens 2 dingen door elkaar, want rs232 <> spdif ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok helder (bijna).

Op welke aansluitng sluit ik die converter dan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03:13

DarkSide

theres no place like ::1

Anoniem: 265242 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 14:24:
Ok helder (bijna).

Op welke aansluitng sluit ik die converter dan aan?
Je sluit een optische kabel aan op je humax zetje. Deze plug je in een converter naar coaxiaal.
En vanuit de converter ga je verder met een coaxiale kabel die je aansluit op de ingang van je setje (zie pag 191 van de Ned. handleiding).

zo'n setje kan je bv hier kopen.
of hier.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Pagina: 1