2 schermen icm Mac Mini?

Pagina: 1
Acties:

• maXXzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-01-2023
Hallo, de Mac Mini heeft 1 DVI uitgang maar ik zou er graag 2 schermen op aan willen sluiten. Dit zou eventueel met een splitter kunnen, maar het zijn 2 verschillende schermen: een 17" breedbeeld computermonitor en een 26" breedbeeld televisie met HDMI ingang. Voor de televisie moet ik dus een DVI naar HDMI verloop gebruiken. Aangezien deze twee monitoren verschillende resoluties gebruiken denk ik dat ze dus niet tegelijk kunnen werken, maar dat is ook niet nodig. Nu heb ik van die DVI switchboxen gezien en dat zou een oplossing kunnen zijn. Alleen hoe gaat het dan met de beeldresolutie als ik tussen deze schermen schakel? Past de Mac zijn resolutie automatisch aan?

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Voor zover ik weet "onthoudt" mijn Macbook Pro de schermen die ik aan zijn DVI aansluiting hang. Wanneer ik mijn 20" LCD scherm gebruik krijg ik automatisch een andere resolutie dan wanneer ik mn tv (non-lcd / plasma) eraan hang :)

En aangezien je mac niet merkt of het nu om een direct aangesloten scherm gaan of dat het signaal door een switchbox reist, denk ik dat het gewoon werkt!

[ Voor 25% gewijzigd door domi235 op 02-12-2008 11:44 ]

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• sergev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04-2025
Ik denk trouwens wel dat de resolutie automatisch verandert als je omwisseld. Ander kun je altijd nog het heel snel aanpassen bij voorkeuren. Je hebt trouwens wel gelijk dat je ze beter niet tegelijk kan gebruiken. Ik weet niet of dat gaat werken.

Verwijderd

Is de Matrox DualHead2Go niks voor jou? Zorgt er voor dat je twee schermen kan aansluiten op die enkele dvi-poort. Is wel enkel verkrijgbaar met twee VGA of DVI uitgangen. :)