[Ervaringen]HP Pavilion HDX16

Pagina: 1
Acties:

• Ixus74
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-12 10:34

HP Pavilion HDX16-1060

Afbeeldingslocatie: http://h10010.www1.hp.com/wwpc/images/emea/hp-hdx16-1000-premium-notebook-pc_400x400.jpg
Specificaties
Processor, besturingssysteem en geheugen
Processor/typeIntel® Centrino® 2 processortechnologie
• Intel® Core™2 Duo Processor P8400
• 2,26 GHz , Level 2 cache, 3 MB
Geïnstalleerd besturingssysteemLegitieme Windows Vista® Home Premium met Service Pack 1 (64-bits)
Standaard geheugen4096 MB
Geheugenlayout(2 x 2048 MB)
Maximum geheugenOndersteunt tot 8 GB DDR2-geheugen

Interne drives
Interne drives
320 GB
Vaste schijfcontrollerSATA vaste schijf
Snelheid vaste schijf5400-rpm
Type optische driveBlu-ray ROM met SuperMulti dvd±r/rw dubbellaags

Systeemeigenschappen
Geheugenkaartlezer5-in-1 geïntegreerde digitale medialezer voor Secure Digital kaarten, MultiMedia kaarten, Memory Stick, Memory Stick Pro of xD Picture kaarten
NetwerkinterfaceGeïntegreerd 10/100/1000 Gigabit Ethernet LAN
Draadloze technologieIntel® WiFi Link 5100
Draadloze mogelijkhedenBluetooth® draadloos netwerk
Externe I/O-poorten4 USB 2.0, 1 HDMI-connector, 1 eSata-connector, 1 VGA-poort, 1 RJ45 Ethernet-connector, 2 hoofdtelefoonuitgangen, 1 microfooningang, 1 IEEE 1394, infraroodpoort voor afstandsbediening, kabeldockingconnector
Video-opname interfaceIEEE 1394 Firewire®-interface
UitbreidingsslotsEén ExpressCard/54 slot (ondersteunt ook ExpressCard/34)
Schermformaat16-inch twee-kanaals LVDS FHD AG-scherm met twee-lampen en BrightView Infinity
Weergaveresolutie1920 x 1080p
Naam grafisch subsysteemNVIDIA GeForce 9600M GT
Video RAMTotaal tot 2302 MB videogeheugen beschikbaar, waarvan 512 MB gereserveerd
Tv-tunerTv-tuner DVB-T
Ergonomische kenmerkenGeïntegreerde vingerafdrukscanner
BedieningspaneelHP Mediasmart mediaspeler-software met speciale menu's, muziek- en dvd-knoppen
WebcamHP Pavilion webcam met geïntegreerde microfoon
Afstandsbedieningmet afstandsbediening, HP mobiele ScrollSmart afstandsbediening
Intern geluidssysteem3D Sound Blaster Pro compatibel 16-bits geluid geïntegreerd
Luidsprekers en microfoonAltec Lansing® luidsprekers met geïntegreerde sub-woofer en Dolby Home Theater
ToetsenbordStandaard toetsenbord (met apart numeriek toetsenblok)
Type voedingsmodule90-W netadapter
Pointing deviceTouchpad met aan/uitknop en aparte verticale en horizontale scroll op/neer zone, volume- en dempknop, 1 sneltoets
Type batterij6-cels lithium-ion (Li-Ion) accu

Software
Software – productiviteit en financiële toepassingenMicrosoft® Works en Microsoft® Office Home and Student 2007 60 dagen op proef
Voorgeïnstalleerde softwareMicrosoft® Internet Explorer; Windows Mail; Adobe® Reader
Driversoftware voor optische driveWindows Media Player; Windows Photo Gallery; DVD Play; Windows Movie Maker; Windows DVD Maker; Cyberlink DVD Suite; Windows Media Center; QuickPlay voor Windows; Digital Persona vingerafdruksensor software
Inbegrepen softwareRecoverypartitie (met mogelijkheid om systeem, applicaties en drivers apart terug te zetten); Optionele her-allocatie van de recoverypartitie; Software voor het maken van recovery-cd/dvd; Symantec™ Norton Internet Security™ 2008 (60 dagen live update); Notebook hulp en ondersteuning

Afmetingen / gewicht / garantie
Gewicht3,35 kg
Gewicht met verpakking5,1 kg
Afmetingen (b x d x h)37,85 cm (b) x 33,5 cm (l) x 3,32 cm (min h) / 4,32 cm (max h)
Afmetingen verpakking (b x d x h)442 x 136 x 350 mm
Garantie1 jaar haal- en brengservice, onderdelen en arbeid
Garantiedekking en uitzonderingenDe garantie van het product kan worden verlengd tot 3 jaar en uitgebreid met accidental damage protection; voor meer informatie: www.hp.nl/garantie-uitbreiding
Links
Website HP
Review op NotebookJournal.de

• Ixus74
[gereserveerd]

• Ixus74
De reden dat ik deze post start is omdat ik op zoek ben naar een nieuwe laptop en deze goed bij mijn wensen blijkt aan te sluiten. Ik vind echter ontzettend weinig informatie van gebruikers van deze laptop. Dus mochten er tweakers zijn die deze laptop hebben dan zou ik graag willen dat jullie je ervaringen delen met mij, maar vooral met onze mede tweakers middels dit topic.

Ik zit niet ver van de aankoop van deze laptop af, of er moeten heel veel negatieve ervaringen in dit topic opdoemen. Als ik hem aanschaf zal ik zeker mijn ervaringen gaan posten.

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-12 23:11

Nss

The Dude Abides

Een mooie laptop, ik vind persoonlijke alleen de touchpad erg stroef. Het is van glad materiaal, waardoor het bewegen met je vinger erover erg stroef gaat. Zou dit even in een winkel testen of je dat zelf ook zo ervaart.

• Ixus74
Ik ben vandaag even naar een winkel geweest, helaas deze laptop niet gezien maar wel andere HP's met zelfde touchpad. Inderdaad voelt het touchpad stroef aan met ietwat vochtige vingers, maar aangezien ik voor het grootste deel van de tijd gebruik maak van een bluetooth muis is dat geen probleem.

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Dit is toch echt wel een heel interessante laptop, zeker met als voordeel dat hij bijna letterlijk op elke hoek van de straat te koop is en dus gewoon volop leverbaar. Misschien dat het ook tijd wordt voor een topic over de HDX18, de 18 inch variant die tevens 320 GB extra harde schijf ruimte heeft?

• pjcra
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-09-2020
Ik heb deze laptop nu net 1 dagje. Ik heb em gekocht via Qplaza.nl. Was snel geleverd na 6 dagen.
Ik heb er nog niet veel ervaring mee, maar tot nu toe heb ik geen minpunten gevonden. Het scherm is subliem, het geluid valt super goed mee en het toetsenbord gaat ook lekker. Het touchpad is niet te glad. Ik heb de snelheid van de muis wel op max gezet, en nu beweegt het super vlot, zonder er al te hard op te drukken.

Ik heb wel een probleem: er zit een DBV-Tv tuner in. Maar als ik de kabel insteek (via een verloopstukje meegeleverd) en ik volg de wizard, vindt hij geen tv-kanalen. Bizzar. Ik kan ook niet testen aan wat het ligt, want heb geen extra verloopstuk, want dat kan stuk zijn, of de ingang kan stuk zijn of misschien de hardware van de TV. Hoewel dat deze in appaartbeheer geen problemen aangeeft.

Als ik wat meer getest en gegamed heb, dan laat ik mijn bevinden wel weten!

• pjcra
Als iemand een oplossing heeft voor mijn probleem (tv-tuner aan de praat te krijgen), reageer gerust :)

Verwijderd

Hou ons op de hoogte. Ben ook aan het overwegen deze laptop te nemen.

Wat betreft de TV-Tuner: Ervaring met mijn eigen TV leert dat een antenne niet werkt, maar een losse coax kabel wel. Je zou dus een andere antenne kunnen proberen, of een losse coax kabel erin steken. Geen id of dat het probleem is though..

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Is het scherm duidelijk groter dan een 15,4 inch scherm of maakt het weinig uit? En is de resolutie van 1920 x 1080 niet te hoog voor zo'n scherm?

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik heb gehoord dat het touchpad naar verloop van tijd gladder wordt doordat er zich vet verzameld van je vinger. Kan iemand dit bevestigen/ontkennen?

• pjcra
- Wat het scherm betreft: de resolutie van 1920 - 1080 is wel vrij hoog. Ik zit thuis ook met een 1680 - 1050 22" scherm. Als ik dan switch naar de laptop, merk ik toch dat ik steeds meer geneigd ben om naar voor te hellen naar het scherm. En dat ik soms moeite moet doen om iets te lezen. Maar zo erg is het nu ook weer niet. Als ik dan switch naar 22" inch, dan vind ik het 22" zo korrelig :) Maar het scherm is super kwaliteit.

- Touchpad: Wat geldt voor de hele pc is dat ie nogal gevoelig is voor vingerafdrukken. De achterkant, het touchpad, waar je polsen steunen: je ziet direct dat er iemand is opgeweest. Dat stoort me niet echt, maar het is wel aanwezig!

- Tv-tuner: ik dacht dus dat het een gewone tv tuner is. Maar het is een DVB-T Tv tuner. Dus ik denk dat het ding niet werkt als je er een gewone COAX kabel insteekt waaruit kabel-tv komt (die je normaal in je TV zou stoppen), maar enkel met een antenne. Wel spijtig.

Verder heb ik gisteren Far Cry 2 geinstalleerd. En dat liep super vlot. De instellingen waren 1386 - 786 (? zoiets in de aard), verder stonden de graphics op High voor Tree (en de 2 onderstaande opties onder Tree) en de rest op medium. Liep zeer vlot, geen schokken en zag er allemaal netjes uit (maar niet zoals op mijn desktop waar ik op 1680-1050 speel met een 4780)

• pjcra
En wat betreft het scherm 16": ik had ervoor een 15" en een 15.4" en k moet zeggen dat een 16" mij wel kan bekoren. Het is nog relatief groot. Het lijkt wat langwerpiger als andere, omdat het minder hoog is. Maar ik vind het heel aangenaam om mee te werken. En er is toch nog wel degelijk een verschil vind ik met een 17" laptop die direct al veel groter en logger aanvoelen.

• petervdveen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-06 08:20

petervdveen

Waze coördinator Benelux

Ik heb deze laptop ook gekocht en heb hem nu twee weken in bezit.
Het scherm is echt geweldig! Eerst dacht ik dat alles veel te klein zou zijn op een 16"scherm, maar ik vind het echt perfect.
De tv-tuner werkt bij mij ook niet. Dat is wel jammer, dus als iemand daar iets voor weet...
Ook heb ik dat de laptop af en toe bevriest.. Heel jammer. En als ik de laptop aan doe en ik druk te kort :? op de aan-uit knop start hij niet op, maar blijft zwart.. Ook start ie af en toe niet helemaal goed op. Ik heb nu de driver's geupdate en tot nu toe nog niks, maar ik ben benieuwd.
Hij is heel snel als je met een programma bezig bent, alleen het opstarten van programma's kan nog best lang duren af en toe..
Verder ben ik erg te vreden over alles. Vooral voor in de trein is hij ideaal. (Alleen is de accu dan wel weer snel leeg.;))
Het toetsenbord is fijn. De webcam is goed. Alleen is het jammer dat de fingerreader niet werkt in google Chrome.

Het verschil met een 17" is trouwens gewoon de hoogte omdat dit een breedbeeld is.

[ Voor 4% gewijzigd door petervdveen op 23-12-2008 16:20 ]

Waze Nederland - peter@wazenederland.nl

Verwijderd

Beetje vreemde klachten over dat hij soms blijft hangen. Hebben anderen dat ook?

En is ie ondanks die problemen een aanrader?

• pjcra
Ik heb nog geen ervaringen gehad met het vastlopen. Bij mij is ie nog niet vastgelopen.
En voor de rest is ie wel super snel, en werkt heel vlotjes. Soms heb ik wel de indruk dat het verschil met een 5.400 rpm of een 7.200 rpm wel voelbaar is. In mij vorige laptops had ik een 7.200 rpm van Hitatchi (of zoiets) en bij het kopieren ging het toch wel sneller heb ik de indruk. Ook bij het deleten van files is ie precies langzamer. Dit veschil gaat niet over minuten, maar eerder over seconden. Dus is eigelijk verwaarloosbaar!
Ben toch aan het overwegen om die te verwisselen met een 7.200, maar durf het niet zo goed owv die recovery paritities etc....

Zeker en vast een aanrader!!!

Verwijderd

Dan denk ik dat ik hem als ik vanavond thuis kom bestel.

Goedkoopsten die ik gevonden heb zitten rond de 1180 euro. Zal dan bij OBCS of 4AllCLients zijn. Mochten daarover nog tips/waarschuwingen zijn, dan hoor ik ze natuurlijk graag ;).

• S. van der Meer
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-11 14:09
Ik heb deze laptop. Ik heb alleen een probleem. Ik kan nergens een goede notebook sleeve vinden voor deze maten. Ik wil mijn laptop mee naar school nemen alleen wil ik wel dat dit veilig gebeurd.

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:27
ik zag vandaag in de saturn ook allemaal hp laptops, het viel me op dat ze 2 hoofdtelefoon uitgangen hebben aan de voorzijde.
Weet toevallig iemand of deze als spdif aansluitingen te gebruiken zijn voor digitaal me reciever via coax aan te sluiten.

• S. van der Meer
  • Laatst online: 29-11 14:09
Ik heb geen Spdif aansluiting volgens mij. het staat er iig niet bij.

Weet iemand een notebook sleeve die wel de maten van de hp hdx heeft?
37,85 cm (b) x 33,5 cm (l) x 3,32 cm (min h) / 4,32 cm (max h)

Verwijderd

Ik meen me te herinneren (ergens gelezen) dat 1 van de audio aansluitingen ook een optische uitgang is....

Mogelijk kan je deze dan activeren via de hardware- of audio eigenschappen.

(Bij de Macbook Pro is deze overigens altijd actief, maar zegt niet alles natuurlijk) O-)

Heeft iemand toevallig ook een uitgebreide garantie genomen bij deze laptop? En wat was ie daarvoor kwijt?

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

HP heeft 2 nieuwe modellen gepresenteerd: de HDX16-1100 en HDX18-1100. Als ik de website van HP eens goed bestudeer lijkt het erop dat bij de nieuwe HDX16 een langzamere processor wordt geleverd, de P7450 i.p.v. de P8400 en bij de HDX18 weliswaar nu een P8600 i.p.v. een P8400 maar die laatste heeft nu nog maar 500 GB harde schijfruimte i.p.v. 640 GB.

De adviesprijzen liggen gemiddeld E 200 hoger dan bij de HDX16-1060 en HDX18-1060 modellen.

Het zal toch niet zo zijn dat door bijvoorbeeld de kredietcrisis de prijzen van laptops opeens gaan stijgen?

Wat me wel opvalt is dat steeds meer fabrikanten laptops met 16 en 18,4 inch schermen gaan leveren, zoals Asus met de W90. Misschien dat door de gestegen vraag naar dit formaat schermen, HP gedwongen wordt haar nieuwe modellen voor hogere prijzen te leveren?

Dell heeft nu ook de laptop met een 16 inch scherm, de Studio 16 en die kost in een vergelijkbare configuratie meer dan de Studio 17....

Verwijderd

Ik heb gisteren (20 januari ... ja,ja tijdens de inauguratie van Obama. Ik hoop in ieder geval dat mijn nieuwe laptop een volle termijn van 4 jaar kan volmaken) de HDX18 gekocht bij Qplaza (in de winkel). Inclusief een Bluetooth Laser muis en een Targa 18" (!!!) tas. De tas hadden ze net binnen en was nog niet op hun site vermeld. Ik ben wel blij dat ik een goede en geschikte tas voor de HDX18 heb. Want dat was voor de aankoop nog één van de weinige minpuntjes.

Ik heb het voornamelijk gekocht om onlangs gemaakte vakantiefoto's te bewerken/ordenen met Adobe Lightroom. Met een 64-bits versie werkt dat voortreffelijk en duidelijk sneller dan mijn bejaarde met AMD-Athlon processor uitgeruste PC. Met een Vista-prestatieindex van 5,0 ben ik (voorlopig) tevreden.

Beeldscherm is geweldig mooi. Natuurlijk is al dat glanzende oppervlak erg gevoelig voor de vingerafdrukken, maar dat mag de pret niet drukken. Ook het geluid is bijzonder te noemen.

TV ontvangst heb ik uitgeprobeerd en werkt prima. Ned 1,2 en 3 en Omroep Brabant is goed te ontvangen en op een HD-scherm zeer scherpe beelden (ik woon hemelsbreed ca. 1 km van een zendmast!)

Al met al ben ik blij met mijn aankoop en kan tot nu toe (1 dag na aankoop) nog niets negatiefs melden.

• DrMic
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-12 02:12
Was van plan om de HDX16-1060 aan te schaffen dus ben deze laptop al een tijdje aan het volgen. Voor de mogelijkheden welke deze laptop bied valt de prijs erg mee. Echter zie ik nu tot mijn verbazing dat in alle winkels hier in de omtrek de 1060 uit het assortiment is gehaald en vervangen is door de 1160. Maar liefst 200 euro duurder en lagere specs dan de 1060. Mis ik iets? De 1160 lijkt me dan wel een heel slechte deal.

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

DrMic schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 19:21:
Was van plan om de HDX16-1060 aan te schaffen dus ben deze laptop al een tijdje aan het volgen. Voor de mogelijkheden welke deze laptop bied valt de prijs erg mee. Echter zie ik nu tot mijn verbazing dat in alle winkels hier in de omtrek de 1060 uit het assortiment is gehaald en vervangen is door de 1160. Maar liefst 200 euro duurder en lagere specs dan de 1060. Mis ik iets? De 1160 lijkt me dan wel een heel slechte deal.
Zeker, en dat geldt ook voor de nieuwe HDX18-1180, die ook zo'n 200 euro duurder is dan de HDX18-1080. En die heeft dan wel een P8600 ipv een P8400 maar wel minder harde schijf ruimte (500 GB ipv 640 GB).

De HDX16 heeft overigens ook een langzamere cpu gekregen, echt een hele slechte deal dus.

De HDX18 en misschien wel de HDX16 ook schijnt nogal krakkemikkig te zijn in die zin dat de behuizing niet bepaald robuust is. Ik denk dat de Fujitsu Siemens Amilo Xi3650 met een T9400, 640 GB harde schijf ruimte, een 9600GT videokaart en een 18,4 inch Full HD scherm voor 1350 euro een heel wat betere deal is.

Jammer dat er maar 1 review van die laptop op het net is te vinden. Overigens wel een review waarbij de Xi 3650 als zeer goed werd bestempeld, zie www.notebookjournal.de.

[ Voor 4% gewijzigd door MegaJurk op 21-01-2009 22:36 ]

• Kev!n
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-12 07:30
Hallo allemaal,

Heb sinds gister ook deze laptop gekocht en werkt prima tot nu toe. Alleen nu met windows7 in het vooruitzicht ben ik benieuw of daar een update voor komt of iets dergelijks. Want als je windows7 installeert heb je neem ik aan niet dat hp tv kijk programmatje enzo.. of wel?

Want windows7 schijnt behoorlijk snel te zijn in vergelijking tot vista.. en dat is een aanwinst voor deze toch al snelle laptop.. (al duurt het even voor alles is gestart)

• henk26
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:05
Wat voor geheugen heeft de videokaart? DDR3 of DDR2?

edit: gevonden:
http://www.notebookjourna...p-pavilion-hdx16-1060-700

Helaas slechts DDR2 geheugen.

[ Voor 52% gewijzigd door henk26 op 29-01-2009 22:30 ]

Verwijderd

Ben benieuwd hoe het inmiddels met de HDX gaat aangezien sommigen hem nu alweer meer als een maand hebben en ondertussen het 1 en ander hebben kunnen testen.

De verschillende versies (oa cpu) is idd erg verwarrend en zie je tegenwoordig bij vrijwel ieder merk, je ziet door de bomen het bos niet meer en zelfs de merk websites zijn meestal niet eenduidig.
Zeker voor deze modellen die net op de markt zijn is het vreemd dat het 'up' model mindere specs heeft (op papier) en beduidend duurder !

Verwijderd

Ik ben me ook aan het orienteren voor een nieuwe laptop. Mijn keuze is in eerste instantie gevallen voor de HDX 1180. Hij is inderdaad wat duurder dan de HDX 1080. Wat ik niet helemaal begrijp, als newby, is het verschil in de specs. Ik lees dat de 1180 weinig meer en soms minder te bieden heeft dan de 1080.
In de verschillen zie ik inderdaad een iets sneller processor maar kleinere harde schijf.

Kan iemand me vertellen wat het verschil/voordeel is van het DDR3 geheugen in de 1180 tov het DDR2 geheugen in de 1080. Wellicht is dat dan het prijsbepalend verschilpuntje voor mij om toch voor de 1180 te gaan???

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Een verschil is volgens mij ook dat de nieuwe HP laptops, dus de HDX 16 en 18 series bedoel ik, Windows Vista 64 geinstalleerd hebben.

Ik heb door de veel hogere prijzen van de nieuwe serie uiteindelijk gekozen voor de Fujitsu Siemens Amilo Xi 3650, echt een pracht laptop voor € 1359,00. Inclusief T9400, een snelle videokaart met snel geheugen en een 18,4 inch scherm. Je krijgt meer voor minder geld.

Verwijderd

Als je binnenkort naar Engeland gaat is het, vanwege de lage Pond en de lage BTW (15%), misschien handig om de winkel van HP UK te bekijken. Ik heb anderhalve week geleden een HDX 18-1103EA daarvandaan meegenomen voor 1500 Pond. Die heeft een Q9000 en 2 320 GB schijven. Je krijgt er wel een engels toetsenbord bij.

Zie: http://h10010.www1.hp.com...6906-3806906-3837627.html

Verwijderd

MegaJurk schreef op maandag 09 februari 2009 @ 23:04:
Een verschil is volgens mij ook dat de nieuwe HP laptops, dus de HDX 16 en 18 series bedoel ik, Windows Vista 64 geinstalleerd hebben.

Ik heb door de veel hogere prijzen van de nieuwe serie uiteindelijk gekozen voor de Fujitsu Siemens Amilo Xi 3650, echt een pracht laptop voor € 1359,00. Inclusief T9400, een snelle videokaart met snel geheugen en een 18,4 inch scherm. Je krijgt meer voor minder geld.
Dat is inderdaad een mooie. Die was me nog niet eerder opgevallen. Heeft inderdaad heel goede specs, zelfs beter dan de 1180. Wat me toch afschrikt is de witte (wel heel mooie)kleur van het toetsenbord. Met de kleur wit ben ik bang dat dit na verloop van tijd en gebruik niet mooi meer is. In mijn omgeving wordt ook meer waarde aan een Hp gehecht qua kwaliteit. Wat daar van waar is kan ik niet beoordelen. Ik heb nog geen ervaringen met laptops. Kan ook niet echt gebruikersreacties vinden van de Amilo 3650.
In ieder geval bedankt voor je attente reactie.

Helaas is mijn vraag tot op heden nog niet beantwoord, dit met name inzake het verschil in DDR2 en DDR3 geheugen in de 1180 tov de 1080. Wellicht heeft dit consequenties voor de nvidia kaart?

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 02:00:
[...]

Dat is inderdaad een mooie. Die was me nog niet eerder opgevallen. Heeft inderdaad heel goede specs, zelfs beter dan de 1180. Wat me toch afschrikt is de witte (wel heel mooie)kleur van het toetsenbord. Met de kleur wit ben ik bang dat dit na verloop van tijd en gebruik niet mooi meer is. In mijn omgeving wordt ook meer waarde aan een Hp gehecht qua kwaliteit. Wat daar van waar is kan ik niet beoordelen. Ik heb nog geen ervaringen met laptops. Kan ook niet echt gebruikersreacties vinden van de Amilo 3650.
In ieder geval bedankt voor je attente reactie.

Helaas is mijn vraag tot op heden nog niet beantwoord, dit met name inzake het verschil in DDR2 en DDR3 geheugen in de 1180 tov de 1080. Wellicht heeft dit consequenties voor de nvidia kaart?
Om met je laatste vraag te beginnen, als je naar de benchmarks kijkt, zal het zeker verschil maken. Of het in de praktijk daadwerkelijk verschil maakt, betwijfel ik eerlijk gezegd.

Nog even over de Amilo Xi 3650, het is echt een pracht laptop. Dat witte toetsenbord ziet er heel mooi uit en wordt niet zomaar smerig hoor en zo`n toetsenbord is altijd vervangbaar.

Qua prestaties overtreft hij veel gelijkwaardige laptops. Ik heb een aantal tests gedaan en vergeleken met ongeveer dezelfde laptops op notebookcheck.de en notebookreview.com en dan komt de Fujitsu Siemens er prima uit.

Alleen de beide 320 GB Fujitsu harde schijven lijken ietsje minder te presteren maar dat merk je in de praktijk echt niet.

Of het scherm en het geluid van dezelfde kwaliteit zijn als bijvoorbeeld de HP HDX 16 en 18 weet ik niet, wel dat ik de kwaliteit van zowel scherm als geluid prima vindt.

Het is een heel robuuste laptop ziet er absoluut niet zo blikkerig als de HDX van HP uit. Het fijne van de witte kleur is ook dat je absoluut geen vingerafdrukken ziet. Overigens is de Xi 3650 er ook in het zwart, alleen is die volgens mij niet in Nederland verkrijgbaar.

Ik heb maanden gekeken en getwijfeld over de Asus M70, Dell Studio 17 en de HP HDX18. Ik ben blij dat ik voor de Fujitsu Siemens heb gekozen.

• DJMurtz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2024
MegaJurk schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 22:26:
Nog even over de Amilo Xi 3650, het is echt een pracht laptop. Dat witte toetsenbord ziet er heel mooi uit en wordt niet zomaar smerig hoor en zo`n toetsenbord is altijd vervangbaar.

Qua prestaties overtreft hij veel gelijkwaardige laptops. Ik heb een aantal tests gedaan en vergeleken met ongeveer dezelfde laptops op notebookcheck.de en notebookreview.com en dan komt de Fujitsu Siemens er prima uit.

Alleen de beide 320 GB Fujitsu harde schijven lijken ietsje minder te presteren maar dat merk je in de praktijk echt niet.

Of het scherm en het geluid van dezelfde kwaliteit zijn als bijvoorbeeld de HP HDX 16 en 18 weet ik niet, wel dat ik de kwaliteit van zowel scherm als geluid prima vindt.

Het is een heel robuuste laptop ziet er absoluut niet zo blikkerig als de HDX van HP uit. Het fijne van de witte kleur is ook dat je absoluut geen vingerafdrukken ziet. Overigens is de Xi 3650 er ook in het zwart, alleen is die volgens mij niet in Nederland verkrijgbaar.

Ik heb maanden gekeken en getwijfeld over de Asus M70, Dell Studio 17 en de HP HDX18. Ik ben blij dat ik voor de Fujitsu Siemens heb gekozen.
Ook ik ben sinds een paar dagen in een strijd verwikkeld met een keuze tussen de HDX18 en de Fujitsu notebook om mijn nieuwe allround notebook te worden. Helaas heb ik maar weinig ervaringen en reviews kunnen vinden over deze Fujitsu-Siemens Amilo XI 3650.

Mijn vraag is dus of jij - MegaJurk - hier nog eens je ervaringen (goed en slecht) zou willen neerzetten over de Fujitsu, aangezien je die nu toch al enkele maanden in gebruik hebt als ik het goed zie. Ik ben zeer benieuwd naar de prestaties van deze notebook maar ook vooral de kwaliteit van het ding en eventueel de kwaliteit van de helpdesk (van Fujitsu?).

Ik hoop dat je dit een dezer dagen leest of dat andere mensen hun meningen hier verder kunnen delen :)

• xp7amrkr
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-04 13:30

xp7amrkr

De enige echte!

Ik heb de HDX laptop serie al een tijdje op het oog. De X16 varianten zijn erg mooie machines en voldoen aan mijn eisen. Ik heb nu gezien dat de prijs van de HDX-1260 gezakt is van +- 1200 naar net iets minder dan 1000 euro.

Dit vind ik wel vreemd, de specificaties van de HDX-1160 en HDX-1260 verschillen een beetje, de HDX-1260 heeft een 500GB harde schijf in plaats van een 320GB en een NVIDIA GeForce GT130M in plaats van een NVIDIA GeForce 9600M GT. Dit zouden betere specificaties betekenen tegen een prijs verschil van ongeveer 300 euro. (1270 euro voor de HDX-1160 bij Qplaza en 970 euro voor de HDX-1260 bij All-Mall)

Zijn dit de enige verschillen of zie ik wat over het hoofd? Want mocht dit zo zijn dan plaats ik maar een bestelling voor de HDX-1260!

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

Verwijderd

ik zou neit bij AllMall bestellen. Lees de shopreview even door. Ze zijn niet voor niets de goedkoopste....

• xp7amrkr

xp7amrkr

De enige echte!

Ik had erbij moeten vertellen dat ik hem daar dan zou ophalen, op zo'n manier zou je een hoop problemen vermijden. (dat denk ik athands)

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

• xp7amrkr

xp7amrkr

De enige echte!

All-Mall heeft onderhand zijn prijzen weer omhoog gegooit naar 1100... :O

Verwijderd

Hallo,

Ik ben op internet ook een beetje aan het rondkijken voor een nieuwe laptop. Ben op dit moment nog aan het twijfelen tussen 2 laptops:
- HP HDX16-1260
- Asus N50VN-FP101C

Beide laptops zijn o.a. voorzien van een TV-Tuner, 4 GB geheugen, 1 GB videokaart

De HP heeft volgens mij betere specs, maar is ook ruim 400 euro duurder..

Is er iemand die al in het bezit is van de HP en hier zijn of haar ervaringen wil delen?

Verwijderd

DJMurtz schreef op maandag 06 april 2009 @ 09:21:
[...]

Ook ik ben sinds een paar dagen in een strijd verwikkeld met een keuze tussen de HDX18 en de Fujitsu notebook om mijn nieuwe allround notebook te worden. Helaas heb ik maar weinig ervaringen en reviews kunnen vinden over deze Fujitsu-Siemens Amilo XI 3650.

Mijn vraag is dus of jij - MegaJurk - hier nog eens je ervaringen (goed en slecht) zou willen neerzetten over de Fujitsu, aangezien je die nu toch al enkele maanden in gebruik hebt als ik het goed zie. Ik ben zeer benieuwd naar de prestaties van deze notebook maar ook vooral de kwaliteit van het ding en eventueel de kwaliteit van de helpdesk (van Fujitsu?).

Ik hoop dat je dit een dezer dagen leest of dat andere mensen hun meningen hier verder kunnen delen :)
Ik heb zelf de xi3650 een weekje gehad, en ik moet zeggen dat het een zeer goede laptop is, er zit ook een soort hybrid-sli mode in, dan kan je met een druk op de knop de geforce 9600gt uitschakelen en de onboard intel chip gebruiken. Dan haal je ook nog makkelijk 4 uur uit de accu.
De bouw kwaliteit is niet slecht, een paar kleine kraakjes hier en daar, en de deksel heeft een beetje flex, maar ik denk dat je dat extra goed ziet door de high gloss finish.
De reden dat ik hem verkocht heb is dat het een gigantische laptop is, iets te groot voor mij.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2009 22:22 ]

• xp7amrkr

xp7amrkr

De enige echte!

Ik heb de HDX 16" series nu al een tijdje op het oog. Net zag ik dat bij Max ICT de HP Pavilion HDX X16-1100ED Laptop voor 780,23Euro aangeboden wordt.

Waarschijnlijk is dit een fout op hun site. Bij andere winkels zijn de prijzen vanaf 1200,-. Ik heb hem in ieder geval besteld. Of hij geleverd wordt zien we nog wel. (zodra hij binnen is post ik dat want 800Euro incl. btw en verzending is een hele mooie prijs!)

Verwijderd

Ik hbe de laptop ook daar besteld dit weekend, maar zag dat de prijs nu weer teruggezet is op een kleine 1300 euro.

Wat ik wel opvallend vond, was dat afgelopen vrijdag op 2 verschillende sites de prijs rond de 800 euro lag.
Op zowel Maxict als op Salland autoamatiseringen stond een prijs van zo'n 800 euro.
Bij één site een type fout kan ik me nog voorstellen, maar bij 2 tegelijkertijd ??!>!?

Ik laat het er in ieder geval niet bij zitten, mochten ze ons 'met een kluitje t riet in gooien' en het op een typefout gooien.

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik ben benieuwd of het lukt. Laat het ons weten s.v.p.

• xp7amrkr

xp7amrkr

De enige echte!

Toen ik vanmorgen op de site van MaxIct ingelogd was zag ik al dat mijn order verdwenen was. Had ze direct een E-mail gestuurd met de vraag naar uitleg. (natuurlijk wist ik hoe en wat maar soms is het verstandig je 'dom' voor te doen) Ik heb inmiddels de betaalde 800 euro terug op mijn rekening staan dus het is wel duidelijk hoe en wat. Jammer dat ze de fout op de website hadden staan, en jammer dat ik tot op heden geen bericht heb gehad met betrekking tot hun annuleren van mijn order. Wel vind ik het heel erg netjes dat ik nu mijn geld al weer terug heb!

Verwijderd

Ik had dit weekend ook mijn vraagtekens bij deze goedkope prijs.

Aangezien het bedrijf niet de beste recensies heeft en ik niet kan afhalen heb ik uiteindelijk niet besteld.
wel wordt deze versie op Ebay Usa voor dit geld aangeboden.

dus ik twijfel nog, USA of NL versie.

Deze week komt er als het goed is een binnen bij de PC shop bij ons in het dorp daar ga ik even kijken en als hij me bevalt dan hak ik de knoop door.

• xp7amrkr

xp7amrkr

De enige echte!

Ik ben gister door MaxIct gebeld en de situatie wat betreft de lage prijs van de laptop van zaterdag is uitgelegd. Ook kwamen ze met een leuke tegemoetkoming mocht ik de laptop nog steeds willen hebben. Ondanks dat mijn interesse (op dit moment) vervalt vind ik de manier van handelen van MacIct zeer netjes!

Bij de officiele HP Shop hebben ze nu leuke prijzen voor de HDX 16". Je kan deze zelf samenstellen met interessante aanbiedingen wat betreft geheugen, hardeschijf en software.

Voor 1500USD heb je een prachtige laptop samengesteld met een P8700, 4GB DDR2, 320GB 7200RPM SATA en een GeForce GT 130M. Het enige verschil met de standaard versies is dat ik de blue ray speler eruit gehaald heb. De verzending zit bij de prijs inbegrepen (ook naar Europa), echter weet ik niet wat de douane van dit pakketje gaat denken.

Iemand ervaring met direct bij HP zelf bestellen?
We cannot ship to P.O. boxes, United States territories, or addresses outside the 50 United States and the District of Columbia. Click here for APO or FPO shipping instructions and restrictions.

[ Voor 9% gewijzigd door xp7amrkr op 16-06-2009 11:00 ]

Verwijderd

Mij hebben ze van MAXICT in ieder geval niet gebeld. Ze hebben alleen gereageerd op mijn mail dat ik het een vreemd zaak vond dat mijn order 'spontaan' weg was.

Heb inmiddels de consumentenbond gevraagd of zij nog iets kunnen betekenen in deze.

Wat voor aanbiding heb jij gekregen van MaxIct ?

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12 17:05

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Even een vraagje die mensen met een HDX 16/18 misschien wel weten. Ik heb zelf de HDX18 1180 ED, en zoek daarvoor een notebook standaard om het scherm wat hoger te krijgen. Nu is daar de HP XB4 notebook media dockingstation (KG462AA) voor, wat volgens mij een prima ding is. (werkt trouwens ook voor de HDX serie...)

Op de HP site geven 199 euro als verkoopprijs, maar om toch een beetje te vergelijken, ben ik benieuwd wat de winkels er voor vragen. Nu is dat het punt, ik kan nergens dat ding vinden. Heeft iemand hem ergens zien staan? of weet wat de prijs er voor is?

[ Voor 3% gewijzigd door DerOllie op 17-06-2009 12:38 ]

www.youtube.com/DerOllie

• Rayures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-12 11:40
ligt het aan mijn meetlint of is mijn HDX16 maar 26cm diep en niet 33cm zoals bij hp aangegeven staat?

Verwijderd

Wat dachten jullie dan van de:

HP HDX X18-1380ed: (http://www.laptopshop.nl/...52/hp-hdx-x18-1380ed.html)
Processor 2 GHz Intel Core 2 Quad Q9000
Werkgeheugen 4 GB DDR3
Harde schijf 1000 GB (2 x 500 GB) @ 7200 rpm
Beeldscherm 18,4 inch met 1920 x 1080 FullHD-resolutie
Besturingssysteem Microsoft Windows Vista Home Premium 64-bit
NVIDIA GeForce GT 130M, Videogeheugen 1024 MB

of de 16 inch variant met mindere specs: HP HDX X16-1380ed (http://www.laptopshop.nl/...51/hp-hdx-x16-1380ed.html)
Processor 2 GHz Intel Core 2 Duo-processor P7350
Werkgeheugen 4 GB (2 x 2 GB)
Harde schijf 500 GB @ 7200 rpm
Beeldscherm 16 inch met 1920 x 1080 FullHD-resolutie
Besturingssysteem Microsoft Windows Vista Home Premium 64-bit
NVIDIA GeForce GT 130M, Videogeheugen 1024 MB

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12 17:05

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Ongelofelijk dat ze nu al een Quad Core in die laptop kunnen krijgen. Vette specs hoor. Zal vast een goeie laptop zijn, net even sneller dan mijn HDX 18-1180ED. De 18 inch heeft wel 2x zoveel harde schijf ruimte dan de mijne, kun je nagaan in een half jaar tijd is dat verdubbeld!

www.youtube.com/DerOllie

Verwijderd

Cybpraetorian schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 13:20:
Ongelofelijk dat ze nu al een Quad Core in die laptop kunnen krijgen. Vette specs hoor. Zal vast een goeie laptop zijn, net even sneller dan mijn HDX 18-1180ED. De 18 inch heeft wel 2x zoveel harde schijf ruimte dan de mijne, kun je nagaan in een half jaar tijd is dat verdubbeld!
Inderdaad een wonder hoe ze een quad core in een laptop krijgen. Maargoed daar is de prijs ook naar, want afgezien van de processor en de harde schijf (2x zo groot) is hij vrijwel identiek aan de 16inch variant maar toch ongeveer 500euro duurder...

• veejee
  • Laatst online: 17-12 16:53
Ik heb een keurige aanbieding zien staan op cyberport.de daar bieden ze de hdx16-1310EG aan voor 998€ inc btw.
- Intel Core 2 Duo P7350 (2.0 GHz) Prozessor
- 16 Zoll WUXGA 16:9 Display (glänzend), Webcam
- 4 GB RAM, 320 GB Festplatte, Dockinganschluss
- NVIDIA GeForce GT130M Grafik (1024 MB), HDMI
- WLAN-n, Blu-ray Laufwerk, Vista Home Premium 64-bit
320gb is voor mij voldoende, eventueel koop ik er een losse bij of plaats er een tweede bij in.
Overigens heb ik op youtube een filmpje gezien waarbij iemand een oplichtend toetsenbord heeft, dit zal wel niet standaard zijn, maar heeft een van jullie hier ervaring mee?

Ik ben dan ook van plan hier te gaan bestellen, mijn moeder is duits en ik ben tweetalig opgevoed en red me prima in het Duits. Enkel ik heb nog nooit iets via het internet aangeschaft, wel heb ik veelal positieve reacties gelezen/gehoord over de betreffende site. Zien jullie hier nog adertjes onder het gras?

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-12 21:02

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica