Ik maak nu al een tijd gebruik van de Targus Expresscard Dockingstation (ACP60EU), maar ik heb tot nu toe alleen nog maar problemen ondervonden met dit apparaat. Voor ik het een enkeltje prullenbak geef, check ik toch even of iemand hier nog een briljante suggestie heeft.
Mocht het niet het geval zijn dan is dit stukje in ieder geval een advies om absoluut niet te beginnen aan dit wanproduct.
Wat is nu feitelijk het probleem? (Het zijn er meerdere eigenlijk)
Mocht het niet het geval zijn dan is dit stukje in ieder geval een advies om absoluut niet te beginnen aan dit wanproduct.
Wat is nu feitelijk het probleem? (Het zijn er meerdere eigenlijk)
- Bij het opstarten van de laptop met de expresscard erin loopt ie keihard vast.
- Na install van de driver geprobeerd een extern scherm aan te sluiten, alles geprobeerd, maar niet voor elkaar gekregen. Het scherm gaf alleen maar zwart beeld of rare kleurtjes (zoals je ook ziet als je videokaart niet in orde is) Als ik trouwens een extern scherm via de dvi-uitgang op de laptop aansluit werkt het wel foutloos.
- Na dit geklooi met het externe scherm had ik een volgend probleem, namelijk dat mn laptop zn eigen videokaart niet meer kon gebruiken. De videodrivers van het dockingstation overruleden en conflicteerden met de drivers van de 8800M. Ook na het verwijderen van de drivers, herinstalleren, etc. Bleef het probleem zich voordoen. Ik heb uiteindelijk de laptop opnieuiw ingespoeld en niet meer de Targus-meuk erop gezet. Toen werkte alles gelukkig weer normaal.
- Tegenwoordig werk ik dus zonder drivers om herhaling van het videokaart-probleem te voorkomen, maar nu heb ik last van vastlopers op willekeurige momenten (niet vaak, maar irritant genoeg)
- Ten slotte nog een klein irritatiepuntje (maar redelijk makkelijk opgelost): Net als het videodeel is ook het audiodeel van het dockingstation net iets te dominant. Hij probeert iedere keer weer je geluid via het dock uit te sturen, ook als er niks op aangesloten is. Enige oplossing is in apparaatbeheer het audiodeel uitschakelen.